3 mei 2025, 09:16:49

Yucca giftig??

Gestart door Valerie, 7 juni 2005, 15:39:08

« vorige - volgende »

Valerie

Hoi,
Ergens had ik het gelezen, maar waar? Is yucca zeer giftig? Daffy heeft er daarstraks een stukkie van geknabbeld. Kan ze ook geen seconde alleen laten. Is dit erg giftig. Haar bekje was helemaal groen. Moet ik voorzorgen nemen of is het zo erg niet?
Ricky heeft ooit eens een hele plant kapotgepeuzeld (de helft in z'n maagje) en is nooit ziek geworden, maar dat was geen yucca.
Iemand enig idee?

Tara

Hoi Valerie,

wij hebben ook een Yucca,
hij's idd wel giftig voor een valkje, maar da's eigenlijk alleen bijvoorbeeld bij enorme hoeveelheden,
ik trachtte ze er altijd bij vandaan te houden, lukte ook wel hoor, maar soms zaten ze er toch in, maar nooit schade gehad aan een valkje, alleen aan de plant.

Groetjes, Tara

Valerie

Ok. Dat wilde ikff weten. Als het puur gif is en ze van 1 klein hapje al ernstig ziek kunnen worden... Mar dat is dus niet het geval. Dan moet ik me niks zorgen maken. :)
Kan een foto maken van wat ze gegeten heeft, maar het is een klein beetje.

Tara

Dan hoef je je niet ernstig zorgen te maken hoor,
er zijn veel dingen die veel giftiger zijn.

Groetjes, Tara

Rene

Citaat van: Valerie_vh op  7 juni 2005, 15:39:08
Hoi,
Ergens had ik het gelezen, maar waar? Is yucca zeer giftig?

Hoi Valerie,

Als je een beetje vertrouwd bent met Duits dan is deze site http://www.vetpharm.unizh.ch/perldocs/index_x.htm erg handig. Je vult de naam van de plant in en krijgt dan informatie over de giftigheid.

De Yucca staat daar in de lijst ongevaarlijke kamerplanten.

Ook deze engelstalige site http://www.animaladventurepets.com/Safe%20Plants.htm (gevonden met google) zegt dat de Yucca veilig is voor vogels, dus je hoeft je geen zorgen te maken.

Groetjes,

-- Rene

Paul

Hoi Valerie,

Sommige planten kunnen wel eens voor zoogdieren dodelijk zijn en dan voor vogels ongevaarlijk.
Als een plant echt giftig is voor een vogel en hij eet er van dan merk je vaak binnen een uur wel dat hij er heel slecht bij gaat zitten en merk je verder geen echt verschil dan zal het gelukkig erg meevallen en is er niet veel aan de hand.

Groetjes, Paul

Valerie

Hoi,

Ik merk nog steeds niks bij Daffy hoor.
Rene, bedankt voor de links en Duits mag voor mij geen probleem zijn (heb er anderhalf jaar gewoond) ;)