Krijsen of iets waar het op lijkt

Gestart door Dazzle, 5 juni 2005, 18:31:33

« vorige - volgende »

Dazzle

Hoi allemaal,

Hopelijk kunnen jullie mij advies geven want ik zit nu echt met mijn handen in het haar. Dazzle krijst (of hoe ik het ook moet noemen) sinds een paar dagen. Als er iemand langs de kooi loopt gaat hij snel heen en weer lopen onder in zijn kooi of klimmen in de tralies van de ene kant naar de andere kant en maakt daarbij een soort van krijsgeluiden achter elkaar. Je wordt er gestoord van en ik weet niet wat ik hieraan moet doen. Ik heb zelf het idee dat het een soort van aandacht vragen is en mijn vriend denkt dat het stress is (omdat Dazzle bij suzanne in een grote voillere zat en bij mij in een wat kleinere kooi). Ook als wij gewoon op de bank zitten of de kamer uit lopen begint Dazzle met krijsen. Ik probeer hem/haar er altijd dan even uit te halen als hij/zij even stil is, zodat Dazzle niet het idee krijgt dat hij/zij door te krijsen de kooi uit mag. Het krijsgeluid kan Dazzle een hele tijd vol houden en we worden er echt horendol van. Want het is echt een hoog geluid wat hij/zij dan maakt. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want ik weet het zelf ook niet meer.
Oja om Dazzle op te laten houden, leggen we dan ook wel eens een grote handdoek over de kooi heen, dt werkt wel, maar ik vind dat maar zielig om dat iedere keer te doen.

Groetjes Bianca (Dazzle)

bobbie

Hallo Bianca,

Misschien is het een idee deze vraag eerst even bij Suzanne neer te leggen. Zij kent Dazzle het beste als ze bij haar vandaan komt. Zij kan je vast wel helpen een oplossing te vinden.

Succes, Nel :)

Paul

Hoi Bianca,

Bijna zeker is dat hij gewoon vraagt om aandacht.
Ga hier juist niet op in als hij krijst en geef zelfs geen reactie ook niet roepen stil of zo want ook een negatieve reactie zien ze als aandacht.
Ik heb ook pas een valkje teruggekregen die hier vandaan kwam en die gilde bij die mensen het hele huis bij elkaar.
Nu hij hier zit is ie weer gewoon stil omdat hij altijd wel wat om zich heen ziet gebeuren.
Als het krijsen blijft kan je overwegen er een tweede valkje bij te nemen want dan heeft hij daar ook aandacht aan en dan gillen ze heel vaak niet meer.
Valkjes zijn groepsdieren en een valkje alleen heeft aandacht nodig en krijgt hij dat naar zijn zin niet genoeg dan gaat hij gillen.
Dus in elk geval totaal negeren als hij krijst hoe moeilijk het ook is als je er aan toegeeft weet hij dat dat krijsen helpt en zal hij het zeker blijven doen.

Groetjes, Paul

Rianne

Tinco maakt ook een soort kras geluid, maar dat is vragen om voer.

Dazzle

Hoi allemaal,

Ik denk dat het krijsen van Dazzle vragen om voer was, want ik kwam erachter dat het bijna op was. En nu ik er nieuwe in gedaan heb, krijst Dazzle dus niet meer. Ben bijzonder opgelucht nu. Dank je wel voor jullie antwoorden.

Groetjes Bianca (Dazzle)