27 april 2024, 09:27:13

ziek? ( MET FOTO )

Gestart door KellyY, 8 juni 2005, 18:40:38

« vorige - volgende »

KellyY

8 juni 2005, 18:40:38 Last Edit: 8 juni 2005, 18:43:15 by Paul
hey,

Ik heb 2 vogels ze zijn bezig met nestelen alleen er ligt enorm veel poep , gewoon een plas poep !!
Weet u misschien of dit een teken is dat mijn vogel ziek is of heeft het met het nestelen te maken?
Kussen Kelly


Lin

Hey,

Ik kan je foto niet zien. Maar vaak is het zo dat de ontlasting net zoals diarree wordt als ze gaan broeden. Maar laten we eerst kijken naar de foto.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Paul

Hoi Kelly,

Helaas staat er geen foto bij ik weet niet of dat de bedoeling was?
Als een valkje gaat broeden dan zullen ze in het nest nooit ontlasting laten vallen en ze houden dat soms een dag op.
Als ze dan van het nest gaan laten ze alles in 1 keer vallen en dat is dan echt een hele grote flats die eruit komt.
Dus als ze nestelen en ze hebben dat dan is dat heel normaal.
Het kan soms zelfs behoorlijk stinken naar rotte eieren.
Ik heb hier een tamme valk die zijn ontlasting niet in de kooi doet maar het ook ophoud.
Als ik haar eruit laat dan loop ik snel naar de wc en dan komt er ook echt heel erg veel uit.
Maar zeker als ze een nest hebben is dat heel normaal en hoef je je geen zorgen te maken.
Ook als een popje een ei moet leggen houd ze het vaak een tijd op.

Groetjes, Paul

kellyY



Dank u wel.

Ik was al bang dat ze ziek waren :o

Dank u wel nogmaals.

Kelly

Lin

Hey,

Ze zijn niet ziek hoor, wat wij vanaf hier kunnen beoordelen. Even een hele rare vergelijking: als je rode bieten eet krijg je een andere kleur ontlasting. zo kan het ook met broeden zijn dan verandert de ontlasting en wordt wat vloeibaarder.  Zit ze trouwens bol en heeft ze de veren uitgezet? en eet een drinkt ze nog genoeg? Heb je anders nog een mogelijkheid om een foto te plaatsen? Maar je hoeft niet te behandelen of andere dingen te doen, het is een normaal verschijnsel, (wat wij nu kunnen beoordelen).

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

KellyY

hey,

Haha, u heeft gelijk.
Bedankt voor de logische informatie.
Mijn vogels hebben nu al 4 eitjes ;D ;D

grtz. KellyY

luukluuk

haha Paul doet hij het op de wc
wel goed zeg ,ik moet altijd goed kijken of er niet ergens poep op mij zit
hoe lang kunnen ze de poepjes ophouden dan ?
gr Margot

Paul

Hoi Margot,

Buiten de kooi laat hij het gewoon wel overal vallen ook op mij helaas hahaha.
Normaal laten ze elk kwartier ongeveer wat vallen maar Kleintje houd het in de kooi wel langer dan 12 uur op als we wel eens weg zijn dan heeft ze nog niks in de kooi gedaan namelijk.

Groetjes, Paul

Snoop en vinnie

hoi,
Slim hoor!
Ik poep liever ook in andermans huis en niet in m'n eigen(alss ik geeb wc heb). haha
grtz.
Shirak ;D ;D

Kolkkie

Hoi,

Toen ik een nestje had poepte Minggu (popje) het liefste ook niet in de kooi.

Als ik haar losliet liet ze zo een flats vallen op de vloer.
Het stonk verschrikkelijk en ook mijn muren zaten onder.
Toen heb ik maar geprobeerd om haar zo snel mogelijk boven de wc te houden als ik zag dat ze weer moest poepen en warempel het werkte :).
Het is wel verstandig om te wc klap dicht te doen als je doorspoelt, want het zal je maar gebeuren dat je valkje er net in valt :(.

Punky broedde helemaal niet veel in eenste instantie, dus die poepte keurig om de 15 min. een klein poepske.

Het is dus niets om je zorgen over te maken.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006