18 juli 2025, 01:50:57

kale koppen

Gestart door arnold58, 7 juni 2005, 22:18:39

« vorige - volgende »

arnold58

hallo

Ik heb een nestje van drie witmaskers, waarvan 2 net uitgevlogen de derde zit nog in het blok. Een beetje een achterblijvertje.
Het vreemde is dat ze allemaal een kale kop hebben, het zijn net gieren die op stok zitten.
Klopt dit wel ?

Arnold

Tara

Hoi Arnold,

zitten die jongen alleen met hun ouders of ook met andere valkjes?

In elk geval, ze worden geplukt, is het niet door de ouders, door een andere valk,
ik had het hier ook, mijn valkjes waren uitgevlogen en plots waren ze kaal, ik begreep het niet meteen want de ouders hadden nog nooit geplukt, blijkt dat er weer een andere bezig is met plukken..

Groetjes, Tara

arnold58

hallo

De valken zitten alleen met de ouders, maar in het nest zaten ze ook al met een kale kop.
Als ze geplukt worden kan dat wel kloppen natuurlijk.
Hoelang duurt het dan voordat er weer wat op zit ?
Dit is ook geen gezicht.
Het is trouwens het eerste nestje van dit stel.

Arnold

Tara

Hoi,

het groeit vrij snel terug, met een paar dagen komen er al weer pennen tevoorschijn, maar dat zal in dit geval enige tijd duren, want de ouders zullen ze blijven plukken... Pablo hier werd ook geplukt en die is nog maandenlang geplukt, zelf nu gebeurt het soms dat zijn pleegvader een pen uittrekt.

Groetjes, Tara

arnold58

Vreemd genoeg zie ik daar niets van, ze worden nog wel door de ouders gevoerd maar van plukken heb ik niets gezien.
Of ze doen het stiekem.

Zodra ze zelfstandig zijn zet ik ze toch in een aparte vlucht want de ouders zijn volgens mij alweer het volgende nestje aan het plannen.

In ieder geval bedankt voor het snelle antwoord, komt het toch nog goed.
Ik zal van dat laatste jong deze week een foto maken want dat is nogal een vreemd kleurtje.
Bijna helemaal wit maar wel hele lichte cinamon kleur op de vleugels ??
Misschien weten jullie wat voor een dat is.

Arnold

Tara

Misschien is het een cinnamon lutino,
wat voor oogjes heeft ie? Toen ie een baby was moet dat zeer duidelijk geweest zijn.

groetjes, Tara

arnold58

vuurrood, gewoon eng om naar te kijken

Tara

Zoals ik dus dacht :).

Zal een cinnamon lutino zijn :).
Rode wangen?

Groetjes, Tara

arnold58

nee, de ouders zijn witmaskers hé

Tara

Citaat van: arnold58 op  7 juni 2005, 22:57:10
nee, de ouders zijn witmaskers hé

Hoi,

kan dan zijn dat het een cinnamon witmasker lutino is, of een fallow witmasker, we wachten 'geduldig' de foto af ;D

arnold58

Ik probeer morgen wel een foto te maken dan wordt het wel duidelijker neem ik aan.
Hij / zij heeft een lichte creme kleur op de vleugels , het lijfje lijkt wit.

Arnold

arnold58

Dit moet hem zijn dan, als het gelukt is.
creme met wit op de vleugels , lijfje is wit.
Het creme op de vleugels lijkt wel donkerder te worden naar mate de veren groeien.

Wie het weet mag het zeggen.

Arnold

Tara

Is dat met de webcam genomen?

Ik vind 'm niet zo duidelijk :(

arnold58

nee met de camera.
Ik zal het nog wel een keer proberen, maar het werd al schemerig dat ik thuis kwam dus moest het even snel.
Nog niets wijzer dus.

Tara

Het lijkt wel of die parels heeft ook, kan dat?