5 mei 2025, 01:18:30

eerste dagen?

Gestart door ann_dam, 6 juni 2005, 07:35:31

« vorige - volgende »

ann_dam

Okee, Onan onze valk, zit nu sinds we hem gisteren thuis  gebracht hebben steeds op hetzelfde stokje, hij heeft vannacht totaal niet gegeten dus heb ik hem vanmorgen met een stukje trosgierst op de hand genomen en aanvallen!!! Het leek wel of hij uitgehongerd was.............
Eigenlijk maken we ons daar een beetje zorgen om.

Is dit normaal in de eerste dagen? Er is ons wel verteld dat hij de eerste dagen wel rustig kan zij en nog moet wennen, maar hij eet ook niet van de bodem. Als we hem daar neerzetten klimt hij gauw weer omhoog!
Onan:
- Legdatum : 01-04-2005
- Datum van uitkomen : 20-04-2005
- Geslacht : Man

Marianne

Hoi Ann_dam,

Hoe oud is jullie valkje?
Ik neem aan dat hij al helemaal zelfstandig is.
Ik verwacht dat hij nog een beetje moet wennen en dat hij vandaag wel op onderzoek uit zal gaan.
Hoog zitten, dan zien ze het goed en voelen ze zich veilig.
Gewoon een beetje geduld, hang wat trosgierst aan de tralies zodat hij erbij kan vanaf zijn stokje.
Veel succes en hou je ons op de hoogte....

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

ann_dam

Woensdag is Onan 7 weken  ;D nog jong dus..........
Onan:

ann_dam

Onan komt al wat los, hij gaat wat meer op onderzoek uit, maar het lijkt wel alsof hij de kooi niet uit wil............misschien moet dat ook nog  wennen. Ik had ergens gelezen dat hij op zn gemak is als hij zijn kuif plat heeft, dat doet hij als we hem kroelen in zijn nek, maar als hij zit in de kooi of op tafel ofzo, dan heeft hij de kuif steeds recht overeind. en hij maakt zich steeds heel bol, alle veren opzetten. tijdens het verzorgen van zijn veren doet hij zijn kuif ook naar beneden, maar verder eigenlijk niet. kan iemand mij vertellen wat dat betekent?
Onan:

Paul

Hoi Ann,

Ik heb bijvoorbeeld zelf een heel tam valkje daar kan ik alles mee zelf op haar rug leggen en aaien en dan zijn ze toch wel heel tam.
Maar als ik die meeneem als we weg gaan langer dan een dag dan zie je de kuif een hele tijd recht overeind staan en je merkt gewoon dat ze niet op haar gemak is.
En dan duurt het al een paar uur met veel aandacht geven voor ze weer een beetje op haar gemak is.
Dus met een valkje wat iets minder tam is duurt dat vele malen langer voor die zich op zijn gemak voelt en dat kan wel eens een week of langer duren.
Dus praat veel tegen hem met je hoofd op gelijke hooogte van waar hij zit daar worden ze vaak wel rustig van en geef hem zeker nu extra veel aandacht dan zal je zien dat de kuif steeds platter gaat liggen.

Groetjes, Paul