5 mei 2025, 05:46:01

staart

Gestart door angel310, 1 juni 2005, 18:05:44

« vorige - volgende »

angel310

1 juni 2005, 18:05:44 Last Edit: 1 juni 2005, 19:27:15 by angel310
hoi mensen,

mijn pop zit, als ze op haar stok zit, met haar staart te bewegen.
weet iemand wat dit kan zijn? ???

groetjes angelique

zazu

hoe beweegt ze die staart dan?
op en neer..
of heen en weer...

mijn valkje heeft ook een keer de hele tijd met haar staart gezwiept..maar dat kwam omdat zijn ontlasting aan de staart
was blijven kleven...

groetjes van
zelda
en
kusjes van
breezer
en
vlekkie

angel310

hoi

met bewegen bedoel ik als ze rustig op een stok zit gaat haar staart op en neer

ongeveer het zelfde als wij met onze benen over elkaar zitten en dat door de hartslag je been beweegt
ik hoop dat het zo duidelijker is?

groetjes angelique

angel310

iemand ?????????

Tara

Hoi,

als het echt sterk op en neer gaan is is er wat verkeerd... Dat weet ik wel... Met mijn papegaai gaat het momenteel ook zo, heb al tig keer naar de DA geweest, betert niet, zal binnenkort weer gaan, voor sterkere AB, Baytril helpt in elk geval al niet, dat heeft ie al twee of drie keer gehad in een maand tijd bijna..

Groetjes, Tara

Daisy

Hoi Angelique,

Ik denk dat ik weet wat je bedoelt. De staart gaat dan zeker maar een klein beetje op en neer, regelmatig, als ze bijvoorbeeld zitten te slapen. Bij mijn valkjes zie ik dit ook wel. Volgens mij is het de ademhaling, tenminste daar vind ik het op lijken. Ze zitten dan verder rustig te pitten, alleen de staart beweegt een beetje. Ik denk dus dat het niks ernstigs is zoals ziekte ofzo.

Groetjes, Maaike

Kiko en Daisy

angel310

ja dat is nou precies wat ik bedoel
maar ik dacht ik ergens had gelezen dat dat ook met eieren leggen te maken zou hebben
maar ik kan het ook fout hebben

groetjes angelique

Tara

Dat doen ze vaak ook als ze eieren gaan leggen, maar heus niet altijd hoor,
maar is het erg of maar een klein beetje? Want een klein beetje, is zoals Angelique zegt, vrij normaal.

Groetjes, Tara

angel310

het is maar een klein beetje
maar het viel gewoon op omdat mijn andere valk dat niet doet

groetjes angelique

Sanna

Hai Angelique,

Ieder valkje is anders. Ik heb zelf 4 valkjes en ik ook maar 1 popje bij wie goed te zien is dat ze ademhaalt.

Groetjes, Sanna

angel310

ik ben al lang blij dat het niet iets ernstigs is :)
eigenlijk is het wel een grappig gezicht.
ze zijn nu heel druk in de weer met het broedhok
steeds erin en eruit
en ik had ook niet echt het idee dat er iets aan de hand was
ik was gewoon nieuwschierig

maar in ieder geval bedankt voor jullie reacties

groetjes angelique

Paul

Hoi Angelique,

Hier doen ze het ook allemaal hoor als ze slapen dan zie je de staartjes iets op en neer gaan.
Maar als het heel snel op en neer gaat en je ziet dat ze problemen hebben met ademhalen of ze maken piepende geluiden tijdens het ademhalen dan moet je meteen naar de dierenarts dan is het een luchtweginfectie of een longontsteking.
Maar dan gaat de staart echt een centimeter op en neer.
Ook heb ik een popje wat dat erg doet als ze een ei moet leggen ze lijkt dan echt doodziek maar piept er niet bij zoals met een luchtweginfectie.

Groetjes, Paul