5 mei 2025, 18:48:23

In neus jeuken met gevolg

Gestart door SuzanneS, 4 juni 2005, 00:08:21

« vorige - volgende »

SuzanneS

Jeuken doen ze wel vaker, dat weet ik. Toen ik haar net had ( begin februari dit jaar) had ze ook een rode neusgat. Nouja, je zag dat het eronder rood was, het zit er niet bovenop. Nu sinds een kleine week heeft ze dat weer. Dan zit ze te jeuken en blijkbaar tot bloedens toe.

Wat moet ik hiermee? Is het zodanig dat ik er een dierenarts naar moet laten kijken? Verder is ze zo gezond als wat, een vrolijk kipje :)

bobbie

Hallo Suzanne,

Vervelend zeg, een valkje wat steeds zo'n jeuk heeft. Het lijkt me ook niet prettig voor haar/hem dat ie krabbelt tot bloedens toe. Ik zou zeker morgen even een vogelarts opbellen om het voor te leggen.

Succes, Nel :)

tommy

hoi

Wat voor bodum bedekking gebruik je?

grt Annemieke

Theetje

Hoi,

Dit kan inderdaad een reactie zijn op de bodembedekking.
Schelpenzand kan bijvoorbeeld vervelend in de neusjes gaan zitten.
Overigens denk ik dat het met valkjes net al met mensen is. Als een wondje gaat genezen gaat het jeuken.

Het kan natuurlijk ook zijn dat er een veertje of pluisje in zijn neusje zit. Als hij blijft krabben zou ik er even naar laten kijken of er iets in het neusje zit. Wellicht kun je dan ook een oorzaak ontdekken waar je zelf wat aan kunt veranderen, zoals bijvoorbeeld andere bodembedekking ofzo.

Succes met je valkje.

Groetjes

Theetje