6 mei 2025, 12:40:29

vraagje

Gestart door Angela33, 5 juni 2005, 11:06:13

« vorige - volgende »

Angela33

Hoi Ik heb een grote kamervoliere van ferplast de aria formaat. Nu heb ik daar 2 mannen valkjes in en 2 mannengrasjes. Ik las net dat dat niet goed gaat of zoiets maar bij mij is er niks aan de hand hoor. Het gaat zelfs uitstekend als de een gaat eten volgt de rest. Alleen bij het slapen zitten de valkjes altijd samen net als de grasjes komt dit dan omdat ze lekker de ruimte hebben? Het zijn allemaal mannen nu weet ik dat bij de grasjes de mannen elkaar beter verdragen als de popjes bij valkjes weet ik dat niet maar het gaat prima.

bobbie

Hallo Angela,

Leuk dat je 2 valken en 2 grasjes bij elkaar hebt zitten. Inderdaad in een lekker ruime kooi  :)

Ik wil wel een vraag voor je beantwoorden, maar wat is de vraag? ;)

Gezellig zoals je het verteld. Kunnen het best met elkaar vinden zo te lezen.  Ook vind ik het leuk dat als er 1 gaat eten dat ze dan allemaal gaan eten  :D Goede harmonie dus.

Ik zal het hier in de gaten houden. Als je dan een vraag hebt geformuleerd zal ik hem proberen te beantwoorden.

Groetjes, Nel :)

Theetje

Hoi,

Ik denk dat Angela zich afvraagt hoe het komt dat het bij haar wel goed gaat.

Grasjes en valkjes kunnen in sommige situaties best samen.
Alleen zijn grasjes ietsjes drukker en trekken vaak aan de valkenpootjes.

Tijdens de broedperiode van de valkjes (die zij niet heeft met twee mannen) komt het nog wel eens voor dat grasjes de nestjes van valkjes afbreken. Dat is eigenlijk een van de redenen om ze niet bij elkaar te zetten.
Ik weet dat er meerdere zijn die ze wel gewoon bij elkaar houden en dat gaat ook gewoon goed.
Dus grasje en valkjes is niet perse ruzie in de tent.

Groetjes

Theetje