20 juli 2025, 00:37:07

Mandysbeestenboel 2e ronde 2005

Gestart door Mandy, 6 juni 2005, 13:20:44

« vorige - volgende »

Lin

Citaat van: Muppet op 31 juli 2005, 15:04:50
Hoi Mandy,

hoe gaat het nu met bont geparelde popje? Denkt ze er al aan om uit te vliegen? :)

ongeduldig?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Citaat van: Lin op  2 augustus 2005, 13:27:12
Hoi Mandy,

hoe gaat het nu met bont geparelde popje? Denkt ze er al aan om uit te vliegen? :)

ongeduldig?

Zou jij niet zijn zeker? ;D

Mandy

Citaat van: Lin op 28 juli 2005, 19:01:14
ohohoh wat een snoepie!! :-* geweldig. Die vind ik echt mooi!
Citaat van: marlies op 29 juli 2005, 00:09:32
Hoi Mandy.
Is dat ook een cinnamon geparelde. Mooi koppie hoor.

Groetjes Marlies

Dank je. ;D
Ze is inderdaad cinnamon gepareld;

Citaat van: Caroline op 30 juli 2005, 12:59:17
Hoi Mandy,

Ze hebben er nu ook de foto's van ons Binky bij gezet, nu lijkt het al wat hè? Als ik nu nog een paar berichtjes stuur dan ben ik ook van het eitje af en volgens mij word ik baby valkje als ik uit het ei ben.

Nog bedankt voor de foto's van Fleur ze wordt echt prachtig, en ook zij zal terzijne tijd in mijn handtekening komen te staan.

Groetjes en een knuffel voor Fleur van Caroline en Binky.

Mooie foto van Binky hoor. ;)
Hier zijn Joepie en Fleur nog te zien;

Hoi Mandy,

Ik heb Rianne al laten weten dat ze de 30e uit is gevlogen en zojuist heeft ze weer een nieuwe foto gekregen. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Lin

Oh... jeetje ik heb nu een reservering staan voor een cinnamon geelwang. Helaas is die niet gepareld maar wel een onwijs mooi valkje.  Ik ben smoorverliefd op geelwangen nu.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Karin

Wat zijn Joepie en Fleur toch schitterend !  :-* Je hebt weer prachtjongen hoor !

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

carco

Hoi Mandy

Wat ben jij een eind weggezakt zeg!Even naar boven halen hoor!
Maarre..je doet het weer hè!Hoe krijg je het voor elkaar om Joepie zoveel op Derrick te laten kijken terwijl ze toch bij een totaal andere kweker vandaan komen.Het lijkt wel een 1-eiige tweeling!
Ik dacht het al op de foto's te zien bij Irene, maar toen ik hem gisteren in het echt zag:frappant gewoon! Ze hebben exact dezelfde bonttekening, aan de rechterkant de vleugel waar het witte meer doorloopt dan aan de linkerkant. De nagels één lichte en één donkere.
Ik ben blij dat zij ook een volière heeft zodat als ze op vakantie gaat de vogels thuis laat anders wordt het weer ringnummers lezen ;D.
Maar zonder gekheid ik vond het jammer dat ik niet meekon met ophalen omdat ik op vakantie was zodat ik me niet even kon vergapen bij al het moois dat er nog zit.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Caroline

Hoi Mandy,

Even een berichtje om je te laten weten dat alles goed is gegaan onderweg met Fleur en Parel.
Ook vond ik het heel leuk om je een keer live te zien na al die mailtjes. En was zeer onder de indruk van je volière en je valkjes.
Ik hoefde niet bang te zijn, dat ik niet zou zien of Fleur en Parel wel goed eten. Meteen toen we thuis kwamen begonnen ze te knabbelen aan de trosgierst. Na een minuut of 10 begon Fleur heel veel gritjes te eten en die heb ik toen maar even weg gehaald. Ik wist niet of dit wel goed was zoveel grit in een keer op een leeg maagje, kan dit kwaad??   ??? En nadat ik ze allebei omstebeurt heel even bij me had genomen om te kroelen, begonnen ze om 18.30 uur samen aan de bak met grasparkietenzaad om vervolgens pas om 21.15 uur te stoppen. Ze hebben nog geen eivoer en soepgroente op maar bijna 3 uur pitjes eten lijkt me wel oké, of niet??  ???
Het zijn echt scheetjes helemaal niet bang, Fleur bedelt nog wel als ze mijn hand ziet maar dat zal zeker over gaan als ze zo goed blijven eten, Parel zit het liefst lekker op de schommel en is verder tevreden en Binky vindt ze heel spannend en zal wel afvallen van het op en neer tijgeren. Ik ben helemaal gelukkig en laat snel weer iets weten, hoe ik hier een foto moet plaatsen weet ik nog niet dus dat komt nog wel een keer.
Kei bedankt voorde goeie servise en de prachtige, lieve en gezellige valkjes, gr. Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Caroline

Hoi Mandy,

???   Ik kreeg net een pb van Bianca, naar aanleiding van mijn berichtje hierboven, prei, wat heel veel in soepgroente zit zou heel slecht voor vogels zijn, kunnen er bloedarmoede van krijgen met op de langere duur zelfs de dood als gevolg. Staat ook ergens in een topic. Weet jij hier iets van, of vis jij de prei eruit??  ???  Nu weet ik het ook niet meer. Ik had net een zak gehaald omdat jij zei dat de meeste het zo lekker vonden. ::)

Gr. Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Mandy

Ik geloof dat ik er wel eens iets over gehoord/gelezen heb maar ik geef het ze al jaren zonder problemen.  ::)

Maar fijn dat het verder al zo goed gaat. ;)
Blijkbaar had Fleur behoefte aan grit, dat kan, hier had ze alleen zo'n "gritbel". Daar zag ik ze ook aan knabbelen en aan de jodiumblok. Nu ze natuurlijk al 2 weken niet al het noodzakelijke via de ouders binnen krijgt moet ze het zelf gaan ontdekken en blijkbaar doet ze dat nu, dus dat is mooi. Misschien moet ik hier in de kooi binnen ook maar een bakje met fijn grit neer zetten, is misschien wat makkelijker dan zo'n gritbel. En een nuchtere maag had ze verder niet hoor, want hier had ze vanochtend nog een laatste lepeltje pap gehad en had ze ook al trosgierst en zaad op. :)
Ik ben benieuwd hoe het straks zal gaan met Bink. ;D

Caroline

Nee haar maagje was niet helemaal leeg maar ik bedoelde dat ze vanaf 15.00 uur in het vervoersbakje had gezeten en in de auto niks had gegeten, en dan als eerste weer gritjes, ik wist gewoon niet of dat wel kwaad kon, en nam het zekere voor het onzekere en heb het bakje maar even weggehaald, ze  nam echt hele happen. Ik zal hem na hun ontbijtje morgenochtend weer terug zetten, en er op vertrouwen dat ze zelf wel weet wat ze doet.

Ze zijn er vanavond om 22.30 uur na een uitbuikslaapje even lekker uitgeweest, even lekker geknuffeld en gekroeld,  Parel ging helemaal in mijn nek liggen en Fleur op mijn hoofd
mijn hoofd zitten en deed niet meer zo veel bedelen. Ook hebben ze een rondje of 4 gevlogen door de kamer, ging goed. Daarna mocht Bink er even uit en die heeft even kennis
gemaakt op hun kooi door de tralies, ging ook goed hij vind ze wel een beetje eng. En tegen mij doet hij heel lelijk, en hij probeert een beetje te bijten. ::) Maar dat zal wel even afreageren zijn, als ik nee tegen hem zeg stopt hij er ook mee.

Nou ik ga nu echt slapen ben helemaal moe van de spannende dag, gr.  Caroline, Binky, Fleur en Parel.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Hey Mandy,

ik wou je even bedanken voor je tijd gisteren, Linda en ik vonden het erg leuk om je beestenboel eens live te kunnen bekijken. :)
Tiara is nog erg stil, maar ja, het is natuurlijk wel wat anders als je van een voliere naar een kooi verhuist. :)

Caroline

Even een kort berichtje over de eerste dag van Fleur en Parel.
Ze doen het heel lekker, eten gaat goed ze eten inderdaad al gewoon valkparkietenzaad, verder ook nog wel grasparkietenzaad, eivoer  een beetje, en best wel goed gesnoept van het groente/fruitmengsel dat ik had gemaakt en af en toe een beetje knabbelen op de trosgierst, dus niet slecht voor de eerste dag en ik zie ze ook drinken dus dat zit ook wel oké. Ik heb ze de hele dag verschillende keren even op mijn hand laten zitten en dat ging goed en ze zijn er vanmorgen en vanmiddag en vanavond uit geweest met zijn tweetjes. Vanavond wilde ze niet kroelen alleen maar vliegen. Maar dat moeten ze natuurlijk ook oefenen. Voor de rest van de dag wilden ze wel lekker kroelen. Samen gaat ook goed alleen nog niet samen los met Bink geweest, die vind ze wel heel leuk maar is er ook bang van, die heeft al 2 jaar geen valkje meer gezien, sinds hij met 6 weken uit het blok is verkocht, dus die laat ik eerst even de kat uit de boom kijken.
Vanmiddag hebben ze ook nog hun eerste douchebeurt gehad, 2 x nevelen met de plantenspuit, dit alleen om er aan te wennen, maar ze vonden het niet eng en gingen zich daarna helemaal mooi maken, voor Bink denk ik.

Nou ik hoop dat het zo blijft gaan ik ben helemaal trots op mijn triootje,

Gr. Caroline, Bink, Fleur en Pareltje.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Mandy

Citaat van: Muppet op 10 augustus 2005, 14:18:24
Hey Mandy,

ik wou je even bedanken voor je tijd gisteren, Linda en ik vonden het erg leuk om je beestenboel eens live te kunnen bekijken. :)
Tiara is nog erg stil, maar ja, het is natuurlijk wel wat anders als je van een voliere naar een kooi verhuist. :)

Graag gedaan hoor. ;D
En leuk ook om jullie nu eens live te zien. 8)

Mandy

Citaat van: Caroline op 11 augustus 2005, 00:55:31
Nou ik hoop dat het zo blijft gaan ik ben helemaal trots op mijn triootje

Fijn dat het zo goed gaat, daar doe ik het voor. ;)

Pas de eerste dagen nog wel even extra goed op met het overdag eruit laten, omdat ze je kamer nog niet goed kennen. Zorg er dus voor dat ze bv niet tegen de ramen aan kunnen vliegen (doe de gordijnen/rolgordijnen/lamellen/luxaflex dicht), dat staat ook in mijn brief maar ik kan het niet vaak genoeg zeggen. Zeker niet na dat trauma van vorig jaar, ik zei het nog zo, en de volgende dag vloog het valkje zich dood tegen het raam... :-\
Daarom gaan ze er bij mij ook alleen 's avonds uit, dat geeft de minste prikkels en stress/onrust, ook horen ze dan de valken van buiten niet, want dan vliegen ze juist in één streep naar het raam om naar buiten te kunnen waar ze hun ouders horen roepen.
Dus let goed op overdag en laat ze in het begin vooral 's avonds eerst de kamer goed kennen zodat ze hun plekjes gaan vinden waar ze dan overdag ook heen zullen gaan. :)

Caroline

Ik ben heel voorzichtig, ik had jouw verhaal van vorig jaar toevallig pas gelezen. Als ik ze er uit haal gaan eerst alle honden naar de bijkeuken waar ze een hele grote kamer hebben met alles erop ern eraan. Daarna alle deuren en ramen dicht en aan de voorkant rolluik en lamellen dicht en aan de achterkant de rolgordijnen helemaal  naar beneden, en dan doe ik nog heel voorzichtig en rustig en ze hoeven niet te vliegen, Bink kan het niet eens maar als ze willen mogen ze wel even. En dit ritueel doe ik overdag en ook als het donker is eerst alles dicht en naar beneden. Maar landen gaat nog niet zo heel goed als opstijgen en vliegen, brokkenpiloten.
Een klein beetje douchen overdag kan toch op deze leeftijd geen kwaad hè, dat mag toch al wel. Binky had nog nooit een douche gehad bij de vorige eigenaar en moest bij mij heel erg wennen maar nu gaat hij bijna elke dag, op de aanrecht, in een oude kooi, ivm roesten, en dan bijna een hele plantenspuit met lauw water leeg, heerlijk vind hij het, hij hangt helemaal op zijn kop.

Gr. Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.