2 mei 2025, 08:15:27

eivoer

Gestart door Hanna, 30 april 2003, 20:32:19

« vorige - volgende »

Hanna

Ik lees hier veel over hoe goed eivoer wel niet is voor valkjes.  Ik moet bekennen dat ik het nog nooit gegeven heb aan mijn valkjes, maar aangezien het zo aangeprezen wordt wou ik er toch gaan kopen.  Het probleem nu is, dat als ik ernaar vraag in de dierenwinkel, ze niet weten wat ik bedoel.  Kunnen jullie me misschien zeggen naar welk merk ik moet vragen of wat ik precies moet vragen?
In de kooi hangt wel een sepiaschelp, is dat ook goed of is dat helemaal iets anders dan eivoer?
Hanna

Paul

30 april 2003, 21:38:12 #1 Last Edit: 30 april 2003, 21:40:09 by Paul
Jallo Hanna,
Eivoer is heel iets anders als sepia.
Het is meestal gemaakt van gemalen beschuit gemengd met eigeel van gekookt ei met nog wat toevoegingen.
Ik gebruik zelf eivoer van cede omdat dat er in elk geval goed uit ziet.
Je moet dan wel eivoer voor parkieten hebben, voor kanaries heeft het een andere samenstelling.
Op het pak van Cede staat Eggfood for budgies and parakeets en daaronder staat het in het nederlands in kleinere letters.
De pakken van Cede zien er zo uit ongeveer

Het is heel goed voor ze want er zit veel proteine in die ze nodig hebben voor onder andere de veren.
Van sluis is het ook goed maar een beetje dierenwinkel moet weten wat je bedoeld als je erom vraagt en het zeker hebben.

Groetjes,  paul

zotte_thomas

ja ik gebruik ook CéDé da vinden ze heerlijk :)alleen weet ik niet hoeveel water ik erbij moet doen...want het is na een kwartiertje al weer droog maar wel zacht...moet het ALTIJD nat zijn of is het goed als het zacht is?

Tara

Hoi Thomas,

ik heb ook nog eivoer gebruikt wat je met water moest vullen. Je moet gewoon in het begin een lichte straal water wat ronddraaien in het bakje met de eivoer en dan ben je klaar, het moet niet altijd nat zijn, zacht is goed. Maar wees wel zuinig en ververs regelmatig want schimmel kan ter sprake komen.

Groetjes, Tara

kuif

Ik heb echt geen moeite om eivoer te vragen bij de dierenwinkel ze weten meteen wat dat is hoor.

Groetjes Roy

Ellen

Zo zie je maar weer wat er achter de toonbank staat bij
sommige winkels.

Ik snap dat nog steeds niet hoor, dat ze niet een kleine
opleiding krijgen ofzoiets.

Ellen