8 mei 2025, 02:00:13

gewicht ???

Gestart door Karin, 30 april 2003, 03:26:23

« vorige - volgende »

Karin

Weet iemand hoeveel een valkje ongeveer  weegt ?? Ik heb vanavond medicijnen meegenomen voor het pootje van Jazzy ( hij ontziet het nog steeds ) en dat gaat per gewicht. Maar Jazzy wil niet op de weegschaal  :D Hij vliegt steeds weer weg.  :o Ik hoop dat ik snel antwoord krijg want dan kan ik snel met de pijnstiller beginnen.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

Hoi Karin,
Het verschilt per valkje maar tussen de 90 en 110 gram ongeveer.
Als gemiddelde houden ze mestal 100 gram aan.
Mag het een onsje meer zijn :-)
Maar denk dat het niet op de gram nauwkeurig hoeft toch?
Sterkte met zijn pootje.

Groetjes,  Paul

Karin

Dank je Paul  :-* Nee, het komt niet op de gram op aan. Dan ga ik hem snel zijn druppeltjes geven. Ik hoop dat het lukt  ;D
Ik weet niet hoe ze smaken.... Ik zal wel even voorproeven  :D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

Hoi Karin,
Als je zelf last van je been hebt kan je die druppels gelijk proberen en kijken of ze helpen :-)
Ik hoop in elk geval dat ze voor je valkje wel helpen.
Zijn dat die pijnstillers waar je het over had of is het een ander medicijn?
Niet dat je straks met een aan valium verslaafd valkje zit :-(

Groetjes,  paul

Karin

Ja, het is speciaal voor kooi- en volièrevogels, terrariumdieren, duiven en kleine knaagdieren. Het ingeven is alleen vreselijk, want hij vindt het echt niet lekker  :( En dat 2 x per dag !! Hij wilde meteen niet meer bij ons komen. In het water doen gaat niet want hij moet 2 x 0,05 ml... probeer dat maar eens in water te doseren  ;D Ik hoop dat het morgen makkelijker gaat. Misschien op één of andere manier verassen. Meneer lust geen fruit, dus daar kan ik het niet op doen. Misschien op een beetjes trosgierst, maar dan moet hij wel alles opeten ! O, voor de liefhebbers : het middel heet Carprofen drops en het is van AST farma. We hebben niet zo lang geleden een heel pakket van dit bedrijf ingekocht in de praktijk met allemaal speciale middelen voor knaagdieren / konijnen / tarrariumdieren en vogels. Wel dure middelen, maar eindelijk een goed alternatief voor dit soort dieren als pijnstiller, antibiotica, wormmiddel enz. Je kunt deze dieren niet zo maar hetzelfde als katten en honden geven en i.v.m. de strenge registratiewet op dierengeneesmiddelen is het bijna voor geen één bedrijf aantrekkelijk  om dit soort medicijnen te registreren. Dit is namelijk heel erg duur. En nu maar hopen dat het werkt !!  ;)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves