8 mei 2025, 13:40:26

vakantie komt eraan

Gestart door trolly, 30 mei 2005, 09:32:37

« vorige - volgende »

trolly

Hallo allemaal,

Sinds een week op 6 7 hebben wij een valkje, heel lief en heel tam, zit het liefst op je schouder.
27-06 gaan mijn vriend en ik een weekje op vakantie, nu komen mijn ouders misschien een paar dagen in ons huis. Bij ons mag Elmo lekker uit zijn kooi, maar dat zie ik mijn ouders nog niet doen. Kan het zijn dat Elmo zijn gedrag naar ons toe erg verandert in die week, en hoe kunnen we hem het beste benaderen als we weer terug komen van de vakantie?

Groetjes Trolly

Kolkkie

Hoi Trolly,

Het is denk ik helemaal afhankelijk van je valkje.

Ik ben meerdere malen met vakantie geweest. Toen ik de valkjes weer op had gehaald van het vakantieadres, was alles weer als vanouds.

Coco heeft mij dan erg gemist en l*lt dan echt de oren van mijn kop af van blijdschap.
De anderen gaan gewoon weer lekker hun gangetje.

Het kan zijn dat je valkje wat nukkig kan reageren, maar ik verwacht geen grote problemen.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

luukluuk

ha dat probleem heb ik nu ook ,wij gaan zo 3 weken op vakantie ,ze gaan bij fam ,die ook een valkje hebben,alleen werken ze alle daar ,dus zitten ze ook meer in hun kooi
ik heb eigelijk een vraag ,hebben valkjes benul van tijd ?
ik bedoel eigelijk hoe lang je weg bent ,denk eigelijk zelf van niet !
gr Margot

Brede W

Nee, valken hebben geen benul van tijd (zelfs papegaaien niet volgens de experts). Ze zien de tijd dat je op vakantie bent als een periode in hun leven als iets wat hun overkomt. Ik denk wel dat ze een bepaalde voorkeur hebben, situaties waarin ze zich prettiger voelen. En natuurlijk dat ze een voorkeur hebben voor bepaalde personen!

luukluuk

dus eigelijk ga ik hun meer missen dan dat ze mij missen
ik ben al blij dat ik een goed adres heb voor als we op vakantie gaan
alleen jaren geleden is er een weggevlogen bij het vakantie adres van toen en die heb ik nooit meer terug gezien
gr Margot

Brede W

Citaat van: luukluuk op  1 juni 2005, 21:49:00
dus eigelijk ga ik hun meer missen dan dat ze mij missen

Ik vrees van wel... maar dat maakt valkjes niet minder leuk toch?!  ;D
Wel fijn dat je een plek hebt hoor, wij gaan dit jaar niet op vakantie, maar zou ook niet zo 1-2-3 weten waar ik al mijn dieren moest laten... maar goed t.z.t bedenk ik wel wat. Wel minder dat er een valkje is weggevlogen op het vakantieadres... maar ik neem aan dat het absoluut per ongeluk was! En dit jaar zal het vast helemaal goed gaan!

luukluuk

Ja het valkje was tam en was gekortwiekt en zat meestal los in de tuin op een stokje ,maar in de vakantie bij buren is het waarschijnlijk weer aangegroeid en toen schrok het valkje van een uitgeklopt dekbed boven hem en kon opeens weer vliegen zo in een boom .hij is toen nooit meer gevonden ,wel denk ik dat hij gevonden was ,maar die mensen hem zelf graag wilde houden ,we hebben er toen alles aangedaan nl een adv in de krant en bij dierenwinkels toen belde een vrouw en beschreef hem precies ,maar nu was hij bij haar dochter toen ze belde en toen belde we die dochter en opeens was het geen valk maar een agaponis zei die ,ja en wat moet je dan ?
maar dat is nu al zo 2 jaar geleden ,maar vergeet het nooit
was mijn eerste valkje en ook heel lief en zeer tam
kiki was haar naam
gr Margot

trolly

Bedankt voor jullie reacties,

Zou he nl zo jammer vinden als ie me zeg maar niet meer moet als we terug komen. Elmo is een lekker ding, begint steeds meer zijn eigen weg te gaan, maar zit het liefst lekker bij je om te kroelen. Zou het zo jammer vinden als dit straks over zou zijn.

Groetjes Leontine

Brede W

Citaat van: luukluuk op  1 juni 2005, 22:18:38
toen belde een vrouw en beschreef hem precies ,maar nu was hij bij haar dochter toen ze belde en toen belde we die dochter en opeens was het geen valk maar een agaponis zei die ,ja en wat moet je dan ?

Heel erg typisch hoor (alsof je je in de omschrijving kunt vergissen in een valk en een aga) ... en je doet er idd niets aan. Je kunt alleen maar hopen dat Kiki ondanks dat toch nog een goed leven heeft.

Agnes

Wij zijn en paar weken geleden een week weggeweest, en Pucky (onze valk) is die week bij de buren geweest.
Toen we Pucky weer op kwamen halen, was het na een uurtje al weer als vanouds.
Niks aan het handje.

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.