20 juli 2025, 10:47:48

JOEY'S DAGBOEK

Gestart door Rian, 3 juni 2005, 12:10:01

« vorige - volgende »

Rianne

Hey Rian en Joey!
Ik heb Tinco een beetje aan het raam laten wennen, door hem er vlak voor te houden en met z'n snaveltje tegen het raam te tikken. Nu vliegt hij er niet meer tegen aan. :)

Rian

Hoi hoi

Joey geniet nog steeds erg van zijn ophaalbrug, alleen valt zijn trosgierst telkens door de spijlen heen. Hij kijkt dan zo lief met zijn koppie schuin naar beneden waar het toch gebleven is  ;D
Joey had ik al aan het raam laten wennen, maar hij was het in zijn enthousiaste bui denk ik eventjes vergeten  ::). Het is een beetje een onstuimig vogelbeest nog ;D Zo weet hij ook nog neit precies hou hij nu van de ene kant van de kooi naar de andere moet komen en haalt allerlei acrobatische kunsten uit. Nu moet hij nog uitvinden dat hij vanaf zijn ophaalbrug makkelijk de kamer in kan vliegen  ;D Of misschien wilt hij dat nog helemaal niet.. :) Hij moet er dadelijk toch even aan geloven, want het is weer tijd voor het weegschaal ritueel ;D

Groetjes Rianne en Joey

Petra en Cheeky

Ja Joey, ook al zo'n onstuiming beestje... wel weten dat er een raam is, maar dan toch nog er tegenaan vliegen! Ach... gelukkig gaat het meestal wel goed, maar je zou toch denken dat ze inmiddels beter zouden moeten weten  ;) ;D

Kijk uit hoor Rianne! Cheeky is al net zo als Joey.... als hij iets laat vallen, dan kijkt-ie me ook zo met die smekende oogjes  aan van: wil jij alsjeblieft.....??? In het begin trapte ik erin...maar tegenwoordig laat ik het hem mooi zelf pakken... (tenzij Gizmo in de buurt is). Tja... voor je het weet ben je een valkenslaafje hoor! Wees gewaarschuwd!  ;D ;D ;D

Groetjes,
Petra

Rian

Hihihihi, ja klinkt heeeel herkenbaar petra ::) Joey heeft inderdaad ook van die maniertjes. Hij is alleen nog niet zover dat hij snapt dat hij ook naar de grond kan fladderen. Of misschien durft hij het nog niet. Of hij houdt ons natuurlijk allemaal voor het lapje ???
Tot nu toe levert het oprapen van de gierst en het eivoer met geraspte appel en roosvicee wel op dat Joey niet meer jojo't met zijn gewicht. Iedere dag staat zijn netto gewicht in de plus!! Vanochtend woog hij 72 en is daarna ijverig bruin brood gaan eten. Vindt hij trouwens erg lekker  ;D Dus nu zal hij wel weer iets zijn aangekomen...
Wat ons wel opvalt is dat Joey regelmatig zijn vleugels helemaal spreidt en er dan ook zo wel eens meer rondloopt. Ziet er erg macho uit ;D Ook wanneer ik 's-avonds zijn eten en drinken ververs heeft hij flink praatjes! Hij is dan druk aan het blazen en maakt ook pikkende bewegingen.
Telkens als hij dit doet, laten we hem verplicht een paar keer opstappen (op de vinger) om te laten zien dat we niet bang worden van zijn gedreig, en meestal neemt het gedrag dan wel weer af, maar de volgende avond is het weer hetzelfde. We houden het gewoon vol. Zeker nu we weten dat hij ons niet gemeen pikt, maakt het weinig indruk meer  ;D
Het is dus echt een kleine dondersteen... maar dat is leuk!!!

Groetjes Rianne en Joey!

Lautje

Hej rian en joey,

Ik heb je dagboek weer bijgelezen en wat een leuke verhalen! Wat een goed idee die ophaalbrug, dat zou ik ook wel kunnen doen!! Dankjewel!
Wat een deugniet! Naarjou blazen om te laten zien dat hij de baas is over zijn kooi haha, ergens ook wel weer schattig!
Het is idd ongelovelijk wat die beestjes allemaal kunnen zien van een afstandje door het raam! Yuca reageert soms ook op fietsers die langs komen terwijl we op de eerste verdieping wonen en uitkijken op straat. Heel grappig, ze kunnen ook 4x sneller dingen waarnemen dan mensen, omdat ze zo snel kunnen vliegen  :) leuk he?!
succes en heel veel plezier met je beidehante mannetje!
gr. Lautje

Petra en Cheeky

Ha Rianne!

Heerlijk om te lezen! Dat gedrag van Joey is precies wat Cheeky ook doet: heerlijk macho! Ze dachten eerst dat ik in zijn dagboek gewoon een machorol aan Cheeky had gegeven in mijn manier van schrijven, maar het is echt precies zoals hij is! Veren uit, borstje vooruit en maar stoer doen! Chara is compleet anders (nog), echt een popje!

Fijn dat Joey lekker aan het aankomen is! Eet hij ook al uit je mond als hij bij je op je schouder zit? Dat is bij ons nl. de manier geweest om Cheeky iets anders dan zaadjes te laten eten. Hij is gek op kaas en zalmyogonaise enne... eigenlijk alles, als hij het maar uit onze monden kan jatten! Hahaha

Kortom: het blijven leuke beestjes! Ben benieuwd naar de volgende avonturen van Joey!

Groetjes,
Peet

Rian

Hey Petra! hihi, neej uit mijn mond eet Joey nog niet. Ben een beetje bang dat mijn tong dan gepierced wordt  . Wel vindt hij ons gezicht al erg interessant. Vooral als je zachtjes naar hem blaast. Vindt hij lekker. Dan gaat zijn koppie naar voren en zijn kuifje mooi plat!! Gisteren heeft hij een poosje op mijn schouder gezeten toen ik aan verslagen werkte. Opeens kwam hij toen naar mijn wang toe en ging heel zachtjes aan een wimperhaartje knabbelen.... Gelukkig niet trekken

Hee Lautje, Ja het is echt een beetje een dominant vogeltje. Net wat Petra zegt,... echt macho. Ook houdt hij idd alles om zich heen goed in de gaten. Gisteren was er een vriendin van mij hier, en Joey keek haar echt met een schuin hoofdje aan, zo van,.... Ken ik jou, ik geloof het niet?

Vandaag hoorde marten en ik voor het eerst iets wat onmiskenbaar in de buurt van het "bouwvakkersfluitje" komt  Het ritme is goed, alleen de toonhoogte moet nog op geoefend worden, maar ik hoop binnenkort te kunnen zeggen dat we het echt hebben gehoord!!!
Vandaag ga ik proberen nog wat leuke foto's van Joey te maken, maar het wordt steeds moeilijker. Zodra ik met mijn telefoon of fototoestel op Joey richt, gaat hij alleen maar stil voor zich uit zitten kijken  Ik moet dus echt verdekt op gaan stellen 

Groetjes van Rianne en Joey!

gonnie

Hoi Rian

Hoe oud is joey ook al weer , heb het wel ergens gelezen dacht ik ,maar ben niet zeker daarvan , mijn frans heeft ook macho gedrag , heel imposant is dat .
en ergens op de site heb ik eens gelezen dat onze mond vol bacterieen zitten wat niet goed is voor onze valken, ze kunnen er ziek van worden , dus ik zal dat dan ook nooit doen, wel geef ik kusjes op de zijkant van mijn valkjes.

Groetjes gonnie

Rian

Hoi Gonnie,

Joey is op 31 maart uit zijn eitje gekropen. Hij is dus nu ongeveer 12 weken oud!
Oei dat van die bacterien wist ik niet... goed dat je het eventjes zegt  :-X 

Rianne

Hey,
dan is Tinco maar 9 dagen ouder als Joey. Dat bouwvakkersfluitje komt er hier ook in verschillende variaties uit, behalve de goede!

Urban Leopard

Citaat van: gonnie op 16 juni 2005, 10:50:20
en ergens op de site heb ik eens gelezen dat onze mond vol bacterieen zitten wat niet goed is voor onze valken, ze kunnen er ziek van worden , dus ik zal dat dan ook nooit doen, wel geef ik kusjes op de zijkant van mijn valkjes.

Dank je wel Gonnie, nav jouw posting ben ik even gaan zoeken en in de volgende thread wordt daar idd over gesproken.

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,9862.0.html

De link hier maar even geplaatst aangezien de discussie ook hier gevoerd wordt en ik kan me voorstellen dat meer mensen benieuwd zijn :)

Cor

Rian

Bedankt voor het plaatsen van de link.... Ik denk idd dat veel mensen (waaronder ik) dit niet weten/wisten!! Vroeger had ik een grasje en die at ook alles het liefst uit mijn mond  :-X
Nu weet ik dus beter....

Joey heeft mijn oorbellen ontdekt. Is alleen denk ik niet zo best voor em. Ik ben eigenlijk bang dat een van de steentjes loslaat en dat hij die dan per ongeluk inslikt ofzow...
Heeft iemand hier ervaring mee!
Tot die tijd moet hij er maar eventjes van afblijven!!

Groetjes Rianne en Joey

Petra en Cheeky

Ha Rianne!

Wij waren ook als de dood want Cheeky heeft ook regelmatig kleine steentjes uit mijn kettingen gehaald en knopjes uit Cor's oor, maar op de een of andere manier houdt hij ze altijd heel voorzichtig in zijn snaveltje en slikt ze nooit door.
Nou weet ik niet zeker of dat met alle valkjes zo is of dat dit toeval is geweest, dus ik zal je zeker niet adviseren om hem door te laten gaan. Maar mocht hij eens iets te pakken krijgen, hoeft het dus ook niet meteen een ramp te zijn, gelukkig!

Joey is zijn strekenpakket wel aan het uitbreiden, zeg! Dat belooft wat straks! Hahaha!

Lin

Hey Rian,

Ik heb net je hele dagboek gelezen maar je hebt in een korte tijd al veel getypt. Bij de andere was ik wat sneller klaar want die volgde ik voorheen elke dag. Maar ja ik ben vandaag weer begonnen met alle dagboeken te lezen want al mijn kleine valkjes zijn naar mensen gegaan die een dagboek hebben. dus ja dan moet ik ze wel lezen.

Maar wat een verhalen heb je over Joey. Heel erg leuk om iemand zo enthousiast te zien over een valkje. Maar dat aankomen vanje valkje dat komt vanzelf hoor. en anders blijft ie gewoon zo klein.

Ik zal nu je dagboek in de gaten houden en ik ben heel benieuwd wanneer er een tweede bijkomt. Zal wel niet lang duren.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rian

Hallo Iedereen!
Joey is inderdaad zijn strekenpakket flink aan het uitbreiden.
Gisteravond waren wij niet thuis, maar toen we thuiskwamen liet Joey ons flink weten dat hij daar niet van gediend was  ;D

Hoi Lin, Joey zit nu al weer een poosje rond de 72 gram, maar eet echt vanalles. Op dit moment is bruin brood favoriet. Zeker als het stukje brood in zijn kooi wat hard wordt..... we horen hem de hele tijd knagen!

Net eventjes nog een paar leuke foto's gemaakt voor de liefhebbers  ;D ;D ;D ;D

Grappig he dat koppie. Tis echt een dondersteen(tje)

Groetjes, Rianne en Joey

Joey maakt zich klaar voor een korte vlucht

Joey controleert mijn knooptechniek aan de hangbrug

Duw :)

Nog iets verder......

Vrouwtje...waar is mn ding? pak jij hem weer alstjeblieeeeeft...