10 mei 2025, 17:56:57

JOEY'S DAGBOEK

Gestart door Rian, 3 juni 2005, 12:10:01

« vorige - volgende »

Rian

3 juni 2005, 12:10:01 Last Edit: 5 juni 2005, 10:53:51 by Rian
Hier komen de avonturen en streken van JOEY! ;D ;D ;D

Urban Leopard

Leuk!

Kan niet wachten :)

Cor

Patje

'Hoi Rian,

IK wacht in spanning af  :D

Groetjes Patje en de Dames

Rian

HIHI! Het is dus gelukt om mijn dagboek te openen... ::)
Goed ik zal me eerst eventjes voorstellen. Ik ben Rianne (23 jaar) en heb ongeveer drie maanden geleden samen met mn vriend (Marten) besloten om een valkparkietje te nemen.
Toen ik van Angelique te horen kreeg dat er een wildkleurmannetje voor mij was begon het pas echt te kriebel want er moest nog wel veel gebeuren. Eerst maar eens een mooie grote kooi (ook voor eventuele uitbreiding hihihihi) gekocht. Ik wil wel een fototje plaatsen, maar ik moet nog eventjes uitvogelen hoe dat gaat, dus die houden jullie van me tegoed.

Gisteren was het zover en kon ik Joey ophalen in Zwolle bij Angelique  :D. Was heel benieuwd hoe Joey er in het echt uit zou zien. Had natuurlijk al wel foto's van hem gekregen en bekeken, maar dat is toch anders. Joey is echt een scheetje om te zien.... maar dat vinden waarschijnlijk alle mensen van hun eigen valkje  ::) Maar Joey heeft iets speciaals. Hij loenst namelijk een beetje. Shaggy is zijn vader en die kon het niet laten om aan Joey's mooie oogies te knabbelen. Hierdoor is een oogje ietsie kleiner.
Anyway's.... bij Angelique natuurlijk ook alle andere beauties bewonderd en natuurlijk ook de kwarteltjes bekeken. WAT LIEF  :o. en zo klein ook nog..
Na een boel info te hebben gekregen en wat kopjes koffie (lekker) was het tijd om te gaan want we hadden nog een flinke reis voor de boeg. Zwolle-Arnhem in de spits  :-X. Do i need to say more.....
Joey heeft zich in de auto echt voorbeeldig gedragen. Hij was lekker rustig en probeerde naar buiten te koekeloeren (ook hier komen later foto´s van)
Eenmaal thuis heb ik em rustig in zijn kooitje gezet en hem eventjes wat laten bijkomen. Toen wij aan het avondeten zaten en Joey opeens iets minder aandacht kreeg liet hij plots van zich horen. Nog niet veel en ook nog met weinig overtuiging, maar het begin is er. Ik ben benieuwd wat er allemaal nog komen gaat.

Groetjes Rianne en Joey

Gerda

Hoi Rian,

Wat leuk he, een jong valkje. Ik heb er zelf net eentje van 7 en een halve week thuis. Geweldig!!!
Hoewel dit mijn derde valkje is, heb ik nog nooit een jong valkje meegemaakt. De eerste twee waren ruim een jaar toen ze bij me kwamen wonen.

Het is zo grappig om te zien hoe die jonge valkjes al snel dingen oppikken en leren. En misschien neem je straks ook wel een tweede valkje (want het is net een virus), dan zul je zien dat ze allemaal een eigen karakter hebben. Geweldig, zo klein en dan zoveel verschillen.

Ik ben benieuwd naar de avonturen van Joey, en zal je dag boek regelmatig even bezoeken.
Wel leuke foto's maken he?? Daar houden we van!!!! :D :D

Groetjes Gerda

zazoe

Hoi Rianne,

Leuk dat je een dagboek bent begonnen over Joey.
(leuke naam trouwens  :) )

Die geluiden zullen nog wel vaker (en luider  ::) ) gaan komen hoor, is altijd even wennen.

Ik ben (net als Gerda) dol op foto's, dus kom maar op! ;D

Petra en Cheeky

Ha Rianne en Joey,

Leuk dat jullie ook een dagboek begonnen zijn! Ook al een valkje bij Peter en Lique vandaan. Cheeky van ons komt daar ook vandaan, én is ook gepikt aan 1 oogje, waardoor dat er iets anders uitziet dan het andere! Gelukkig heeft hij er zelf geen last van en ziet hij er goed mee! Het is alleen ietsje anders van vorm.

Wat grappig te horen dat je nu echt in de ontdekkingsfase zit. Alles is nog nieuw en je probeert bepaalde geluidjes te koppelen aan gedrag of aan wensen van je valkje. Je zult zien dat dat steeds beter gaat! Ik ben benieuwd of Joey net zo'n brutaaltje gaat worden als Cheeky....!

We zullen zeker je dagboek in de gaten blijven houden en je hebt pech (of geluk, 't is maar hoe je het bekijkt!): bijna iedereen op dit forum is gek op foto's. Hoe meer close-ups hoe leuker, dus je kunt flink je best gaan doen! ;D

Groetjes van Cheeky & Petra

gonnie

Hoi Rian

welkom op de dagboek site , ja , we houden van foto`s en we zeuren net zolang tot we er een paar zien , in de eerste instantie lijkt het alsof we tevreden zijn met èèn maar schijn bedriegt we willen snel meer zien  ;Dhahaha.
veel plezier met jullie eerste valkje , al benieuwd wanneer er een tweede komt ;D ;D ;D

Groetjes gonnie

Anita1

;D ;D hoi hoi,
wat leuk dat je een dagboek begonnen bent.
en wat lieff dat je een valkje bij lique hebt gekocht.leuk is het daar he? ja je krijgt een leuke rondleiding.ik heb powerr daar ook gekocht.
ik heb er 14.en een voliere,2 tamme binnen.
leuk om alles te ontdekken zeg!
ben heel benieuwd naar de fotos.
ik hou het in de gaten.leuke naam trouwens!!
gr anita  ;D

Rian

Hoi allemaal,
Wat leuk dat er al reacties zijn! Foto's tja het gaat in ieder geval al beter, dus ik kan jullie al wel enkele foto's laten zien. Deze zijn in de auto genomen met mijn telefoon, dus let niet al te veel op de kwaliteit. Ik heb wel mooiere van mijn digitale fotocamera, maar die moet ik nog wat zien te verkleinen, want ze zijn te groot :-\

Hier zit ie in zn reismandje

hier ook

hier ook weer ::)

en hier nog een keer :P

Vandaag gaat alles goed met Joey. Hij zit soms nog wel een beetje met zn veertje uit en bibbert een beetje (hoewel het toch echt nie koud is) maar hij moet natuurlijk ook nog aan alles wennen.
Heb net alle dierenzaken afgestruind naar het juiste grid enzow. Gelukkig wel gevonden. Ook zijn sepia en mineralenblokje en eivoer en weegschalltje en plantenspuit en en en en en........ zucht. Volgens mij ben ik voor nu eventjes uitgekocht. Vanavond gaat Joey denk ik even op de weegschaal om zn gewicht te controleren. Gisteren bij Lique woog hij ongeveer 70 gram en daar mag best wel iets bij. Eens kijken strax of dat is gelukt.... ben benieuwd!

Groetjes Rianne en Joey

Rianne

Hey,
leuk, weer een Rianne erbij. Jouw vriend heet Marten, mijne Maarten ;D en hij vind mijn valkje ook erg leuk.

Wat een schattig valkje, leuk kuifje ook. En leuke naam, Joey, vind je Friends leuk?

Rian

Hoi Rianne (hihihihi)
Wat een toeval dat jouw vriend Maarten heet. Lijkt wel veel op Marten  :D
Tuurlijk vind ik Friends leuk ;D. Daar komt Joey zijn naam ook idd vandaan, maar dat is alleen omdat het zo mooi uitkwam. Phoebe (valkje bij Lique) heeft voor Joey gezorgt en ikzelf heb Ross als achternaam, dus leek het me wel geinig om het dan maar in de Friends-hoek te houden.

Rianne

Toevalliger kan haast niet, mijn vriend vind Friends ook leuk en heeft de serie op DVD. ;D

~Natas~

Hoi Rian,

GEFELICITEERD[/color][/b]
met je nieuwe aanwinst.
Jullie hebben er wel een behoorlijk reis achter de rug om Joey op te halen.
Maar dat zal best de moeite waard zijn.
Lique en Peter hebben gewoon schitterende valkjes dus ach ja.
Leuke foto's hoor van je nieuwe aanwinst, ben erg benieuwd hoe het gaat met kleine Joey.
En het is nog een leuke naam ook  ;D
Ik ga je dagboek zeker volgen.

Groetjes,

Natas en Joepie de poepie

Rian

Hoi Hoi,
Joey is nu ongeveer twee hele dagen bij ons en wordt al wat brutaler. Hij reageert vaker op ons met een soort van fluitje. Gelukkig is ie (nu nog) 's-morgens wel lekker rustig maar ik vrees dat dit wel gaat veranderen :-X Gisteren heb ik hem maar niet meer gewogen. Hij is nog niet goed aan mijn handen gewend en om hem dan ineens vast te pakken en op een weegschaal te zetten....... Hij eet al wel af en toe wat trosgierst als ik het vasthoud dus er is en begin! Volgens mij gaat het met zijn gewicht verder wel goed. Hij eet in iedergeval goed van zijn eivoer, zaad en trosgierst. Hij probeert zelfs zo nu en dan beukensnipeers te pellen. Wanneer het dan niet lukt gooit hij ze in zijn water :D. Vervolgens is zijn snavel nat en blijft er van alles aanhangen ;D