mijn valkje van 25 dagen oud eet met tegenzin

Gestart door JOZIENA, 2 juni 2005, 14:43:43

« vorige - volgende »

JOZIENA

hallo ,mijn valkje van ongeveer 25 dagen eet met tegenzin zijn handopfok op,moet het er echt inproppen,af en toe neemt hij uit zichzelf een hapje maar liever heeft hij het niet ,hij maakt geen zieke indruk is actief poetst zich slaat zijn vleugels uit  en prbeert bij de andere de opgedroogde pap uit hun veertjes te krijgen. valt niet af gelukkig.wat kan ik er aan doen dat hij weer wat meer trek krijgt.mischien wat druiven suiker geven ?groetjes joziena

Ria

hallo,

hoe zwaar weegt je valkje en hoe vaak voer je nu
mijn bonito van 24 dagen eet nu 4x pap, 3x van ongeveer 10 ml en 1 voeding iets minder maar dat ligt aan hoe de krop leegt, hij weegt momenteel 69 gram

heb je een foto van je valkje ?

groetjes,
ria

JOZIENA

ik heb hem 22 dagen geleden voor het eerst ondekt,maar kan best een paar dagen ouder zijn want zit nu echt goed in de veren ,likt ecjt al op een valkne aan de achter kant,weet niet perecies hoeveel ik hem geef omdat ik nu een aantal spuitjes geef ik denk dat dat 4 ml bij elkaar is en nog wat lepeltjes,hij weegt nu 102 gram .de andere de middelste en de jongste wegen nu meer dan de oudste ze eten om de 5 uur nu want dan is bij de andere 2 pas de krop leeg,maar ik blijf het vreeemd vinden omdat hij geen zieke indruk maakt .gr joziena

Ria

hoi,

misschien moet je eens naar de maatverdeling op de spuitjes kijken, ik dacht in de eerste consternatie ook dat ik hem minder gaf maar de streepjes op de spuit gaven 0,2 ml aan dus twee keer zoveel
gelukkig kwam ik daar op tijd achter

maar zolang hij niet afvalt en rond de 102 gram blijft is het prima hoor

groetjes,
ria