4 mei 2025, 16:42:17

gebruikt maar 2 stoken

Gestart door dodo, 1 juni 2005, 20:18:03

« vorige - volgende »

dodo

hallo allemaal

ik heb een kooi van 60L, 30B, 60H.
ik heb 2 dikke stoken en 2 dune stoken.
ik heb 1 grote stok in het miden van de kooi. en links van de kooi een dune die iets lager ligt. en hij gebruikt alleen die 2 stoken. aan de rechter kant van de kooi is nog zo''n zelfde stok en iets lager nog zo''n dune stok, en daar gaat hij niet op ziten hij komt er niet eens in de buurt. hij is gek op stosgierst hij eet het ook uit mijn handen ( ik heb hem al een week)  maar als ik trosgierst aan de rechter kant op hang heeft hij geen hap genomen. maar als ik het links op hang  eet ie het in een uurtje op. hoe kan dat eigelijk is ie nog bang ofzo, hij komt ook niet op de grond. 

groetjes dodo 

bobbie

Hoi Dodo,

Ik zie dat je nog geen antwoord hebt gekregen.

Ik vind het verhaal naar mijn gevoel niet compleet. Het kan dat ik het niet goed lees hoor. :)
Je geeft toch niet alleen maar trosgierst? Eet je vogel wel uit etensbakjes? Een valk is ook een scharrelaar op de grond, dus het is vreemd dat ie niet op de bodem scharrelt.

Ook heb ik het idee dat je voor die maat kooi wel erg veel stokken erin hebt. vier stuks als ik het goed heb. terwijl ik de maat kooi niet zo groot vind. Waar heb je speelgoed hangen?
Het kan ook dat ie die 2 stokken gebruikt omdat ie daarvandaan beter uitzicht heeft, overzicht dus. Als ik je zo hoor kan je de 2 stokken die hij niet gebruikt er gerust uit halen.

Ik hoor het wel van je.

Groetjes, Nel :)

angelina

Hoi,

Probeer idd 2 stokken te verwijderen de overige 2 zo verdelen dat hij ook aan de andere kant van de kooi kan komen.
Hang aan de kant waar hij niet komt iets op wat hij nodig heeft/ lekker vind en laat het daar dan ook hangen.
Geef  het dan uiteindelijk niet aan hem omdat het mss te lang gaat duren.
Hij heeft wel door wat er te halen valt aan die kant en als ie het echt wil hebben gaat hij het uiteindelijk ook echt wel halen. Kijk dit even aan.
Misschien is er wel een andere storende factor voor je valkje waardoor hij niet aan die andere kant wil komen.
Let eens goed op hem of hij steeds die kant opkijkt en probeer dan te achterhalen wat het zou kunnen zijn waar hij naar kijkt. Het is maar een idee maar, nooit geschoten is altijd mis toch?
Succes. ;)

Groetjes, Angeique ;)

Love birdies

dodo

hallo ,

bedankt voor jullie reactie, ik zal die 2 stoken eruit halen kijken wat die dan doet. ik heb er 2  voerbakjes in van die een eet hij altijd van die andere bakje heel soms. ik geef hem om de 2 dagen ook  deli-power eivoer. doet dat in zijn voerbakje. maar vers fruit wil ie nog niet. en op de grond komt ie nog niet. ik heb schelpenzand, ik denk zelf dat het daar door komt. ik ga morgen houtsnipers, halen hoop dat het dan wel lukt.

groetjes dodo

angelina

Hoi Dodo,

Succes en laat ff weten of het werkt.

Groetjes, Angelique ;)

Love birdies