8 mei 2025, 02:13:31

Kuif plat leggen

Gestart door Dazzle, 1 juni 2005, 13:02:56

« vorige - volgende »

Dazzle

Hoi allemaal,

Ik zie Dazzle regelmatig zijn kuif plat leggen. Wat wil dit zeggen? Hij/zij doet het vooral als ik hem op mijn vinger of zo wil laten zitten of met iets vreemds dicht bij hem/haar in de buurt kom of van de kooi. Ook fluit Dazzle nu regelmatig en kweelt af en toe heel wat af met coco onze dwergpapegaai. Leuk om te horen. Dat veel fluiten wil dat zeggen dat Dazzle waarschijnlijk een mannetje is?

Groetjes Bianca (Dazzle)

Tara

Hoi,

als het echt gefluit is, vorm van een deun, is het vaak een man ja :).

In elk geval, een kuifje leggen ze plat als ze zich op hun gemak voelen en wanneer ze lief voordoen..

Groetjes, Tara

leoni

hallo

ik dacht altijd als een valkparkiet zijn kuif plat legt dat hij dan bang is.  ::)

groetjes leoni

Rox4nne

Hallo :)

Volgens mij legt een valkje zijn kuif ook plat als hij boos is hoor!
Tenminste, hier doen ze dat wel..
Bang is geloof ik de kuif recht vooruit bijna  ;D
Liefs,
Roxanne

Tara

Hoi,

plat als ze boos zijn?
Welke manier van boos zijn dan?
Hier heb ik ze niet vaak plat als ze boos zijn hoor, nja als ze willen bijten wel dan hahahah ;D

Rox4nne

3 juni 2005, 13:16:21 #5 Last Edit: 3 juni 2005, 13:18:26 by Rox4nne
Citaat van: Tara op  2 juni 2005, 23:43:25
Hoi,

plat als ze boos zijn?
Hier heb ik ze niet vaak plat als ze boos zijn hoor, nja als ze willen bijten wel dan hahahah ;D

Als ze willen bijten zijn ze meestal wel boos geloof ik ::) :P
Ik bedoel dus, bijvoorbeeld valkje 1 zit ergens en valkje 2 komt dichtbij en voor valkje 1 een beetje te dichtbij en dus haalt ze uit.. Dan heeft ze haar kuif wel plat..
Zelfde effect dus als jij of iemand anders te dichtbij komt naar een valkjes' zin.. Snappie wat ik bedoel?

Liefs,
Roxanne

bobbie

3 juni 2005, 20:04:23 #6 Last Edit: 11 juli 2005, 14:21:17 by bobbie
Hoi hoi,

Ik citeer:

De taal van de kuif:

De kuif ligt plat op de kop, waarbij de punt iets naar boven wijst; de veren liggen vlak aan.
De valk is kalm en ontspannen.

De kuif staat loodrecht omhoog.
de valk doet iets wat zijn aandacht vergt; hij is in iets geïnteresseerd. Hij onderzoekt iets nieuws.

De kuif is maximaal omhoog gestrekt en wijst bijna naar voren.
Dit is een teken van grote opwinding, gespannenheid en concentratie.

De valkparkiet klapt zijn kuif naar achteren weg en blaas. De kop wordt daarbij naar voren gestrekt.
De valk is angstig en onzeker; hij is ergens bang voor.

groetjes, Nel :)

Tara

Hahahahah lol Roxanne toch ;D

Ja ok, maar soms bijt een valkje ook als ze iets nieuws willen uittesten, bijvoorbeeld hun bek, of gewoon een voorwerp, dan bijten ze soms hard zonder het zo te bedoelen he ;D

SuzanneS

Als mijn valkje rustig zit dan ligt haar kuif op haar kopje, wat Nel ook omschrijft.
Ik wist niet dat als het kuifje omhoog staat, dat dat kan betekenen dat ze in concentratie is. Nu ik dat zo lees doet ze dat vaak als de kakariki ook los en heel wakker is, dan houdt ze hem in de gaten :).

valkje-jacco

hoi,

als mijn valkje moe is en hij zit op een poot dan heeft hij zijn kuif half om half.
dus niet plat en niet recht omhoog.
wat is DAT dan? ;D

groetjes Mitchell
hoi!
ik heb 7 valkparkieten, 
Jacco, wildkleur man van juni 2004
Gipsy, lutino pop, leeftijd onbekend
Christy, cinnamon geparelde witmasker pop, 8 juli 2006
Pearl: geparelde pop, van 2006
Appie: Albino man, van 2006
Chaiba: Wildkleur man, van 2005 (blauw ringetje?2005??)
J.J. De kleine van Jacco, nu net een week oud
Als je vragen hebt kun je ze altijd stellen via IM, Mail of voeg me toe op je msn :)

Joyce28

11 juli 2005, 18:02:28 #10 Last Edit: 11 juli 2005, 18:14:19 by -Joyce-

geschrokken

boos

lekker poetsen

ontspannen

vrolijk fluiten

herken je hem? ;D  ;) :)

(plaatjes komen van valkparkiet.com af,zie gedrag ;) )

Gerda

Ik heb er wel een paar foto's bij:

Hier mijn Nezumi, geschrokken: Hij zag de voor de eerste keer onze grasparkiet hahahaha.

Op deze is hij erg verbaasd, dus kuif omhoog

Op deze is hij lief en verleidelijk aan het zingen, dus kuiffie plat

Hier is ie aan het poetsen

En hier Spikey, helemaal ontspannen

Groetjes Gerda

trienke

leuke foto''s ;D

Ik herken het bij lucky, het is inderdaat wel leuk om te weten hoe je valkje zich een beetyje voelt

groetjes Trienke

Jaimy_en_Viggo

Citaat van: Tara op  2 juni 2005, 23:43:25
Hoi,

plat als ze boos zijn?

Dat doe die van mij ook idd..als ze lopen te dreigen met bijten..als ze bijvoorbeeld niet geaait willen worden, moet je maar eens op letten, dan zie je dat jouw valkjes dat ook doen :)

Groetjes Jaimy