28 april 2024, 01:23:30

Villa Valk

Gestart door breezer, 1 juni 2005, 01:20:10

« vorige - volgende »

breezer

1 juni 2005, 01:20:10 Last Edit: 1 juni 2005, 01:34:58 by breezer
Hallo Allemaal

Ik dacht eens bij mezelf zal ook eens een onderwerp openen waar ik af en toe zo eens mijn verhaal in kwijt kan hoe het gaat bij mij in Villa Valk.  :D

Momenteel heb ik 8 volwassen valken en een nestje met drie jonkies 1 lutino pop een geparelde lutino pop en een wildkleurtje.  :-*
Voor mij de eerste keer dat ik jonkies heb het gaat allemaal erg goed de oudste jong is nu 30 dagen oud zal één deze dagen wel uit het blok komen.  ;D

Nu heb ik nog een nestje met 6 bevruchte eitjes daar zijn op dit moment 2 eitjes aan het uitkomen, misschien zijn ze straks als ik thuis kom van mijn nachtdienst wel geboren erg spannend dus weer. :)

Groetjes Ramona


Anita1

 ;D hoi ramona,wat leuk dat je ook een dagboek begonnen bent zeg!
je hebt gelijk al een hoop te vertellen zie ik.
leuk hoor zo voor de 1e ker jonkies,ik heb ook net 2 allereerste nesten achter de rug.
ze zijn net weer begonnen allemaal met eitjes.
ik heb nu 2 fallow jonkies.
ik heb nu 14 valkparkieten 2 in isolatie,10in de voliere,en 2 tamme binnen.1 is pas 6 weekjes.gedoopt giertje.
leuke foto's heb je er bij gedaan zeg!
spannend als je zo thuis bent,of je er nog een jonkie bij hebt.dat gaan kijken in de broedhokken is nog steeds altijd leuk!
slaap lekker in elk geval,groetjess anita  ;D

breezer

HoiHoi

Nou de eitjes zijn nog niet uitgkomen er zitten nu wel meer deukjes in en het jong piept goed, hoop dat hij/zij snel geboren wordt ben zo benieuwd. :)
Het andere eitje doet niet veel er zitten nog steeds maar twee deukjes in en er piept nix  :o.
Mijn andere jongen worden ineens geplukt  :-[ de twee lutino's hebben al een kaal bolletje en mijn wildkleurtje mist nu een paar pennetjes, echt wel kaai zielig en ze zaten zo mooi in de veertjes, hopen dat het niet veel erger gaat worden want dat zou jammer zijn.

Groetjes Ramona

Anita1

hoi hoi ramona,
bij mij werden ze op een gegeven moment zo geplukt dat er bloed bij te pas kwam.daar owrden ze ook bang van.
ik heb ze met 4 weken eruit gehaald,en handopfok gegeven.het werdt te erg!
hopelijk hoef dat bij jou niet.knuff anita  ;D

breezer

Hoi Anita

Ik hoop het ook niet dat het zo erg wordt vind het wel zielig zo hoor, ik kijk wel aan wordt het erger dan haal ik ze er wel uit en dan geeft ik ook maar handopfok ben blij daar thuis in te zijn, want zo hebben we onze grijze roodstaart ook groot gekregen ;)

Kijk nog wel even aan de oudste is nu ook 4 weken

DoeiDoei

Ramona

Anita1

 ;D hoe gaat het met de jonkies? wordt het plukken erger of niet?
knuff anita  ;D

breezer

8 juni 2005, 20:07:15 #6 Last Edit: 9 juli 2006, 21:47:07 by *Marianne*
Heeey

Tis weer even geleden maar had het erg druk.
Even bij kletsen in mijn eerste nest zijn de oudste twee al uitgevlogen de oudste eet al een beetje zelf, nu zit er nog 1 in het nest, de ouders plukken nog steeds,  het blijft alleen bij het kopje maar ik vind het wel kaai zielig zo'n kaal koppie ziet er gewoon niet uit.... :-\

In mijn andere nestje waar 6 eitjes lagen zijn er nu 5 uitgekomen, de laatste heb ik een handje moeten helpen.
Vond dit wel erg eng, maar het ging goed en het ligt alweer in het nestblok, dit vijfde jong heeft Rode ogen  ??? snap het eigenlijk niet want ik verwachtte alleen bonte jongen, dan is ze toch vreemd geweest met mijn albino denk ik :D
We zien wel tot wat voor beauty zij/hij uitgroeid.

Zo iedereen weer op de hoogte en hier gaat alles gewoon verder.
Wat een gezellige bende  ;)

Groetjes Ramona

Verhaal is gesloten omdat er een jaar niet is ingeschreven.
Weer open,. neem dan contact op.

Groetjes Marianne