25 mei 2025, 21:54:41

geen valk maar een valparkiet

Gestart door Fred, 31 mei 2005, 15:04:08

« vorige - volgende »

Fred

31 mei 2005, 15:04:08 Last Edit: 31 mei 2005, 18:23:13 by Jacinta
Oze freddie was 5 mnd toen hij in februari 2005 bij ons kwam.

Hij kon nog niet vliegen hij zat in de dierenwinkel.
Hij is verschrikkelijk lief,krijst niet en is niet echt bang alleen voor handen.
Als hij nu vliegt land hij meestal naast het voorwerp of hoofd wat hij in gedachten had.
Hij vliegt ook niet graag en zit het liefste op de kooi.
Soms komt hij bij ons of op de grond.Hij is nergens bang van.
Wij vragen ons(lachend)af of hij hoogtevrees heeft of een brilletje nodig heeft. ;D
Weet iemand waarom hij niet zo graag vliegt?
Hij wil wel naar ons want doet soms 5 pogingen maar blijft toch op zijn kooi
groetjes jacinta

StanleeYentl

Hallo,

Ik herken dat gedrag wel, mijn valkje van 3 maanden zit ook het liefst op de kooi en maakt wel aanstalten om te gaan vliegen, maar doet dit niet.
Als hij op mijn schouder zit, vliegt hij wel weer naar de kooi. Misschien zit hij daar het liefst?

Groetjes Stanlee en Yentl

Kolkkie

Hoi Jacinta,

Er zijn een hoop valkjes die niet graag vliegen. Ik heb een popje die een rondje vliegt en vervolgens gaat ze weer in de kooi zitten.
De anderen bij mij vliegen wel wat meer maar over het algemeen dartelen ze over mij heen, over de bank heen enz.

Ze hoeven ook niet continu te vliegen ;).

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Fred

bedankt voor de antwoorden hij zit inderdaad kort op je  schouder of op de bank of stoel naast je misschien omdat hij pas na 5 maanden uit de kooi kon en nog moest leren vliegen dat de kooi toch zijn veiligste plek is.Verder landt hij 3van de 4 keer naast het doel dat hij voor ogen had.

groetjes jacinta

luukluuk

mijn valkje koppie vliegt ook niet veel meestal een paar rondjes op een dag ,en ze zijn meestal de hele dag er uit
hij vliegt ook meestal terug naar zijn hok
gr Margot