1 mei 2024, 09:56:41

Sjakies nest

Gestart door Paul, 27 april 2003, 08:40:44

« vorige - volgende »

Paul

27 april 2003, 08:40:44 Last Edit: 27 april 2003, 08:42:53 by Paul
Hoi allemaal,
Waar we al ruim een jaar op hopen is vandaag gebeurd.
Sjakie heeft een ei gelegd :-)
Sinds we dat gevonden mannetje hebben trekken die twee heel goed met elkaar op en die gaan nu als alles goed gaat een jong krijgen :-)
Sjakie is trouwens een popje maar omdat de vorige eigenaar 11 jaar lang gedacht heeft dat het een man was heet ie sjakie en we hebben de naam maar zo gehouden.
Sjakie heeft al eerder eitjes gelegd maar die waren niet bevrucht want we kregen hem als koppel samen met een ander popje waar ie stapel verliefd op was.
Ze gedroegen zich ook echt als een koppeltje.
Sjakie hebben we al verschillende malen geprobeert te koppelen aan een andere man maar dat lukte maar steeds niet.
Het mannetje wat ik voor sjakie toen gekocht had trekt nu wel steeds meer naar zijn vriendin die altijd bij hem gezeten heeft dus misschien word dat ook nog wel wat :-)
Nu hopen dat dit eitje wel bevrucht is maar ze paren al zeker 3 weken dus we hebben goede hoop dat dat wel goed zal zijn :-)
Alleen zijn ze nog niet aan het broeden maar dat zal met het tweede of derde ei wel gebeuren denk ik.
Zelfs op lege eieren heeft sjakie toen ook al goed en fanatiek zitten broeden :-)
Foto's van het pas getrouwde stel met ei volgen eerdaags :-)

Groetjes,  Paul

Paul

Hoi Allemaal,
Sjakie heeft vandaag haar tweede ei gelegd en ze is zolas verwacht nu ook begonnen met broeden :-)
Ik denk dat er nog wel enkele eitjes bijgelegd gaan worden in elk geval want vorige keer toen ze niet bevrucht waren had ze er ook 7 maar die kunnen ook gedeeltelijk van de andere pop geweest zijn.

Groetjes,  Paul

Tara

Hoi Paul,

wat leuk dat je nu eindelijk ook een nestje van je lievelingspop hebt zeg! Ik ben erg blij voor je, en jij bent natuurlijk ook erg blij, zie ik zo :). Ik hoop dat ze net als Laiko is zoals je al zei en een erge goede broedster en moeder wordt. Maar dat zal denk ik wel, als ze al op die 7 eitjes broedde :). Veel succes ermee, en moge er nog eitjes komen :)

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Tara,
Ik ben zeker heel trots op Sjakie zeker omdat ze altijd een koppeltje vormde met een andere pop.
Daar heeft dat mannetje verandering in gebracht :-)
Vandaag heb ik gezien dat dit nest eindelijk normaal gaat :-)
Het mannetje zit hier namelijk ook te broeden en bij de vorige nesten heeft de pop alles uitgebroed.
De eitjes voelde in elk geval warm aan toen ik ging voelen dus ze zitten er ook echt op :-)
Misschien morgen weer een ei, ben benieuwd hoeveel ze er gaat leggen.

Groetjes,  Paul

Paul

Hoi Allemaal,
Het gaat prima met het nest van Sjakie :-)
Gisteren heeft ze haar derde eitje gelegd.
Ik heb ook gekeken met een speciaal lampje en 2 eitjes waren al zeker bevrucht en dat was duidelijk te zien al na een paar dagen :-)
Ik ben benieuwd hoeveel ze er nu gaat leggen want met de onbevruchte eitjes had ze er zeven :-)
Hoop dat het nu iets minder zijn want dan zal het een zware taak worden voor de ouders.
Het mannetje helpt ook heel erg mee, ze wisselen elkaar ook af en het mannetje zit ook heel goed te broeden :-)

Groetjes,  paul

Paul

Hoi Allemaal,
Het is nu zeker dat alle drie de eitjes bevrucht zijn dus Sjakie heeft wel haar best gedaan.
Ik heb een foto van de toekomstige ouders in het broedhok gemaakt.
De ouders zaten er nu toevallig even beide in maar normaal wisselen ze echt heel mooi elkaar af.
Dat scheelt wel een hoop want dan kost het ze toch veel minder energie dat broeden als ze het beide doen.
Ik mijn vorige twee nestjes van de andere koppels was het alleen de pop die voornamelijk het broeden deed.

Groetjes, paul

daan

HOI PAUL WAT EEN MOOI KOPPELTJE ZEG ECHT PRACHTIG HOOR. EN LEKKER DAT ALLES GOED GAAT. VEEL PLEZIER EN SUCCES EN WE HOREN WEL WEER HOE HET VERDER GAAT.
GROETJES DANIELLE

Chewy

Ben echt benieuwd Paul. Ik weet zeker dat het geluk je na Snowie toe zal stromen. Ik duim voor je.

Zoals ik al eerder liet merken: ik ben opzoek naar een mutatie, maar die hou ik stiekem nog voor mezelf ;-). Wie weet wel de jongen van deze?

Hihi, over een paar dagen zal ik het onthullen :).

Ik hou je dagboek in de gaten Paul!
Groetjes, Chris.

daan

nou chris je maakt ons nieuwsgierig. :-/ :-/
Paul ik vind het echt een mooi koppel valken.
Groet Daan.

Tara

Hoi Paultje,

wat leuk voor je dat ze alle 3 bevrucht zijn, en met zo'n goeie moeder als Sjakie, die dus van karakter op Laiko lijkt ::) moet het zeker lukken :). Ze zal alle drie de kleintjes kunnen grootbrengen, let maar op mijn woorden :). En dan ben je zo trots op jezelf en Sjakie :) ik zie het al voor me, zullen wel mooie jongen komen, ik heb ook een nestje van dezelfde ouders, nou ja, mijn vader is een lutino, niet mijn vader maar je begrijpt het wel, jouwe had wat fallow zeker zei je?

Groetjes, en SUCCES!

Tara

Paul

Hoi Tara,
De vader heeft inderdaad wat fallow op zijn rug en vlegels maar dat zie je alleen goed bij bepaald licht.
De moeder en vader zijn beide superouders, ze broeden heel erg goed ook met de houdingm ze zitten heel goed over de eitjes heen en als ze er even af zijn en je voelt ze dan zijn ze prima warm :-)
Dit nest pak ik de eitjes ook niet op, ik schouw ze in het broedhok zonder ze aan te raken en laat ze voor de rest zelf hun gang gaan en misschien helpt dat.
maar aan de andere kant heb jij ook flink aan de eitjes gezeten en die zijn echt allemaal uitgekomen :-)
Waren natuurlijk wel supereieren van Laiko :-)

Groetjes,  paul

Paul

Hallo allemaal,
Ik denk dat dit het eerste nest gaat worden wat helemaal uit gaat komen.
De ouders laten me ook zonder problemen naar de eitjes kijken maar met het lampje wat ik nu heb hoef ik ze niet eens beet te pakken en niet aan te raken zo goed gaat dat in het nest met kijken.
bij twee eitjes zie ik heel erg snelle bewegingen van binnen, die zijn druk bezig met het ei rond te rennen lijkt wel en het derde ei wat als laatste gelegd is beweegt wel maar veel minder nog.
De datum dat ze uit moeten komen is volgend weekend dus de tijd kan mij nu niet hard genoeg gaan :-)

Groetjes,  paul

daan

 :DLekker paul dat alles zo goed gaat en leuk joh dat je alles goed kan zien als ze zo bewegen. Nog ff geduld opbregen Paul en je zal daar goed beloond voor worden. Nog bedankt voor het compilment van de voliere. We zijn er ook erg mee in ons sas :P groetjes Daan

Paul

16 mei 2003, 01:08:21 #13 Last Edit: 16 mei 2003, 01:09:40 by Paul
Hoi,
Na 18 dagen broeden is vandaag eindelijk het eerste jong uit het ei gekropen :-)
Ik hoop dat alles met voeren ook goed gaat maar zo te horen werd het ook al gevoerd en de beide ouders waren een aanval begonnen op het eivoer :-)
Ik heb pas één foto gemaakt omdat ik eerst even wil afwachten of het goed gaat met het jong.
Daarna ga ik pas juigen hier :-)
Hier is een foto van de kleine, hij is net een paar uur oud dus nog niet zo erg groot.

Ik ben benieuwd of dit het eerste netsje word waar er meer dan 1 jong in op zal groeien.
De ouders gedragen zich in elk geval heel erg goed en zorgen heel goed voor de eitjes ook :-)
Ik kan het popje zelfs aaien als ze op de eitjes zit dat laat ze gewoon toen maar ze is ook redelijk tam :-)
Misschien dat morgen het tweede eitje uitkomt en anders zeker zaterdag :-)
Eigenlijk had ik verwacht dat het eerste jong met het weekend pas geboren zou zijn want de eerste dag hebben ze amper gebroed op het eerste eitje.
Dat het toch met 18 dagen uit is verbaasd me wel want eigenlijk is het dus 17 dagen echt bebroed :-)
Meer foto's zullen zeker volgen.

Groetjes,  Paul

Mandy

Gefeliciteerd hoor Paul! ;D

Wat een lief klein drommeltje is het hé.
Vandaag is de derde bij Pino geboren, dan gaan die dus gelijk op. ;)
Ik hoop dat die goed gevoerd wordt, maar zo te lezen zal dat wel goed komen. Morgen zal je vast kunnen juichen, dan juich ik met je mee hoor! ;)
En het wordt dus nog even spannend of die andere 2 ook uit gaan komen, zou leuk zijn.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl