valkje vanongeveer 20 dagen oud eet moeilijk.

Gestart door JOZIENA, 30 mei 2005, 14:09:42

« vorige - volgende »

JOZIENA

mijn valkje eet sinds een aantal dagen moeilijk,neemt iedere keer een paar hapjes ,stopt dan weer even, neemt dan weer een paar hapjes ,vandaag moest ik het er gewoon inproppen de eerste hapjes want hij begon zelf niet met eten .kropje leegt steeds goed maar eet niet erg veel,valt nog niet af gelukkig maar vind het wel erg vreemd ,maakt geen zieke indruk dus ik snap er niet zo veel van.groetjes joziena.

Ria

Hallo,

Hoeveel ml is niet veel eten ? Volgens het boekje zou hij nog 4 keer per dag iets moeten hebben en dan rond de 6 a 7 ml uit mijn hoofd. En hij maakt geen zieke indruk maar is hij aktief bijvoorbeeld veel klapperen met de vleugels en poetsen. Mijn valkje van 21 dagen heeft net ook een aantal dagen stilstand gehad maar die was vrij beweeglijk maar wil ook wel eten. Honger zelfs, bijna niet te stillen.

Groetjes,
Ria

JOZIENA

hij maakt geen zieke indruk,zit overal een beetje aan te pikken ,ook aan de ander hun veertjes doet dat ook met de vleugels,heb net met hem gekroeld en zit dan aan mijn vingers te pikken met zijn snaveltje,maar gaf hem net eten en na 1 hapje stopte hij al weer met eten heb toen nog 2 spuitjes gegeven van ongeveer 4 ml maar met het lepeltje wou die niet eten,de krop leegt goed in iedergeval,was eerst de zwaarste weegt nu 100 gram volgens mijn weegschaal en de middlste was 110 gram hij komt nog wel een paar gram aan valt gelukkig niet aan ,maar moet het er momenteel echt inproppen. groetjes joziena

Rianne

Misschien helpt het als je een keer een voeding overslaat? Dan  moet ie wel honger hebben. Met dit gewicht zou het kunnen denk ik.

JOZIENA

vanmorgen met de eerste voeding ging het weer niet zo lekker,je zou toch zeggen na de nacht heeft tie toch wel honger,heb met het spuitje en het lepeltje voeding gegeven.maar met de tweede voeding ging het toch al weer wat beter en was tie af en toe best gretig om het lepeltje leeg te maken ,dus hopen dat het nu de goede kant op gaat.het gewicht is best wel aan de zwaare kant denk ik bij mijn vogeltjes ,maar ik weet niet precies hoe oud ze zijn omdat ik pas 20 dagen geleden ondete dat ze jong hadden en ik kon toen ook niet zien hoeveel dus mischien zijn ze wat ouder,de 2 oudste zitten al goed in de veren en de jongste is net een stekelvarkentje groetjes joziena

Rianne


JOZIENA

nee de ouders geven geen eten die zijn helaas 2 en een halve week geleden weg gevlogen ,dus moet ik het zelf doen.\
groetjes joziena

Rianne

Ach... arme kleintjes. Hoe ging het vandaag met voeren?

JOZIENA

blijft moeilijk doen met eten ,af en toe wil die uit zichzelf een hapje maar het lijkt net of die er helemaal geen trek in heeft is wel weer een paar gram aangekomen.maar hij moet van mij gewoon eten ,anders gaat tie natuurlijk dood .maar het raren is dat tie gewoon doet net als de andere valkjes je merk er niets van ,vind het ook heerlijk om te kroelen zit nu gewoon al voor het glas te kijken waar ik ben zodat die er even uit mag.dus ik snap er niet zoveel van.gr joziena

Anita1

hoi hoi,
je kan beter met een grote spuit van 5 ml pap geven.met druivesuiker erdoor en yakult.
als hij/zij een week of 5 is ga je met een lepel voeren.
nu moeten ze eerst leren om goed en lekker pap te eten.
treur niet..ik heb het ook gehad.in het begin doen ze zoo moeilijk,dan moet je helaas dwangvoeren,maar daarna schreeuwen ze je de kop ervan af.zo graag willen ze dan!
dus dat gaat best goed komen hoor!
je doet het heel goed.knuff anita  ;D

Lin

Hey,

Vaak wil een valkje niet eten omdat na 3 ml het pap al in de spuit is afgekoeld dus dan vul je de spuit weer opnieuw. Het bakje houd je warm door een papje in een glazen bakje te doen en die in een warm bakje water te zetten. als je gaat voeren met een lepel dan kan je wat eivoer malen en er doorheen doen. later kan je een bakje maken met warm water,eivoer en zaadjes maar dat is pas als ze een beetje zelf kan eten. Wanneer ze kunnen viegen vallen ze ook af houd daar rekening mee.maar dat duurt nog een week evenals het zelf proberen eten.

groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Oh ja. je kan ook gemalen pellets er doorheen malen. waar je dat kan halen weet ik niet. In ieder geval bij de dierenarts.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

syl

ik haal mijn pellets nutribird G14 gewoon bij de dierenzaak

groetjes syl

JOZIENA

ze krijgen bij mij exakt van kaytee,zit alles in wordt ook aan jonge papegaaien gegeven en is geschikt voor alle vogels.en dat van dat warm houden van de pap dat deed ik al ik geef ze geen koude voeding en aan gezien ik het met een lepeltje gaf en zelf de temperatuur controleer weet ik dat dat goed is.maar omdat hij niet meer met het lepeltje wou eten gaf ik daarom met het spuitje dan weet ik zeker dat er iets in komt.en je zou toch zeggen na de nacht dat tie dan honger heeft maar dan ook niet.gr joziena maar de andere 2 doen het goed en die zijn jonger

Anita1

hoi jozefien,
geloof me..het komt goed.
er zijn altijd probleem eters bij.ik had van 2 nestjes 2 probleem eters,wie de juist de schrokkers werden op het laatst.
heel goed met een spuitje.dan weet je idd wat ze binnen krijgt.
zo deed ik het ook
komt wel goed. knuff anita