12 mei 2025, 20:05:10

Steeds op en neer lopen in de kooi

Gestart door Dazzle, 28 mei 2005, 20:03:05

« vorige - volgende »

Dazzle

Hoi allemaal,

Ik heb Dazzle nu een paar dagen en ik zit steeds met mijn hand in de kooi en dazzle komt er nu ook goed opzitten als wil hij af en toe nog wel pikken als ik te snel met mijn hand op hem/haar afkom. Nu viel me vandaag het gedrag op van Dazzle dat hij/zij steeds op en neer loopt/hipt in de kooi. Is dit stress? Dazzle is er ook al een keer uit geweest om te vliegen, maar dat gaat nog een beetje onwennig. Zit dan ook steeds in de gordijnen wat ik niet zo leuk vind. Mag een valkparkiet knappelen op van die grote kroten? Ik heb er namelijk een paar gevonden in het bos en mee genomen?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Groetjes Bianca (Dazzle)

~Natas~

Hoi Bianca,

Ik ben erg blij voor je dat Dazzle nu op je hand komt te zitten.
Dit gaat met veel geduld steeds beter.
Ik denk dat wat Dizzle doet in zijn kooi dat hij/zij zijn kooi aan het verkennen is.
Maar het kan ook zijn dat Dazzle alles aan het verkennen is in zijn omgeving, en juist nu Dizzle eruit is geweest.
Ik denk niet dat het stress is hoor.....want dan reageren valkjes anders volgens mij.

Sterkte ermee

Natasja

jessay

Hoi,

Mijn valkje gaat op en neer lopen in de kooi om aan te geven dat ze er nog is en dat ze aandacht wil.
Zo van "hallo, valkje met aandacht te kort hier" kom me halen!!!

Misschien wil hij of zij er gewoon graag uit. Is dat het niet kun je misschien het gedrag een beetje specifieker beschrijven.

gr

zazu

hayhay,

ja mijn valkjes lopen ook altijd heel erg wild heen en weer als ze aandacht willen, of uit de kooi willen. Dan klimmen ze ook wild in de stralies en gaan ze daar verder met wild heen en weer  bewegen..gewoon om aandacht..en eruit willen

groetjes van
Zelda
en
kusjes van
breezer
en
vlekkie

Rianne

Tinco hier doet dat ook. Loopt met uitgerekt nekje rondjes over de bodem. Klimt omhoog, springt naar beneden. Het kan ook zijn dat ze energie over hebben.

Soumaya

Ik heb ook sinds een week een valkje en telkens als ik ook maar iets met 'm probeer te doen gaat hij op en neer lopen. Ik dacht eerlijk gezegd ook dat het stress was want in dit geval is het geen aandacht tekort lijkt me  ???

Can someone help me?!