28 april 2024, 11:14:50

bang voor water

Gestart door zazu, 28 mei 2005, 15:33:58

« vorige - volgende »

zazu

hayhay,

ik hoor altijd dat mensen hun valkjes onder de douch doen enzo...of natspuiten met water..

maar mijn valkjes moeten er niets van hebben,
als ik al met een plantenspuit met water iets water over ze heen doe..vliegen ze wild weg..

kvindt dit een beetje vaag, ???
want een beetje water is goed voor hun veren


Kolkkie

Hoi,

Niet elk valkje houd van badderen, en sommige hebben zo hun voorkeuren.

Heb je al eens geprobeerd om een bakje met water in de kooi te zetten? Misschien vinden ze dat wel lekker.

Hier moeten ze eigenlijk ook niets van water hebben als ik ze nat maak of hun een badje aanbied.
Ze gaan bij mij nl. altijd badderen als ik hun drinkwater heb ververst.
Dan duiken Pukkie, Einstein en Minggu (als die weer terug komt in de voliere) meteen het waterbakje in.

Het kan er ook aan liggen dat je ze verkeerd natspuit.

Als je de bloemenspuit in de nevelstand hebt staan, spuit je naar de ruimte boven je valkjes zodat het heel zachtjes op hun neerdwarreld. Misschien vinden ze dat fijner als dat je hun direct met de nevelstand natspuit.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

SuzanneS

Mijn valkje moet ook weinig van water hebben. Spuiten met de plantenspuit, op nevelstand en omhoog spuiten ook geprobeerd, wat ik 1 keer per week doe ongeveer vindt ze niet geweldig. Ze vindt het gewoon helemaal niet leuk om nat te zijn (terwijl de kakariki hier er helemaal wild van wordt :P )

Urban Leopard

Hoi,

Cheeky moest in het begin ook niets van water weten. Gelukkig deed Nel (bobbie op dit forum) een erg goede suggestie, een ondiepe schaal met water en daarin dan blaadjes leggen. Bij ons werkte dat perfect, we hebben een 'diep' bord gebruikt, daar water in gedaan en vervolgens wat slablaadjes. Cheeky heeft toen vrij snel zijn eerste bad genomen :)

Wie weet zou dit ook een optie voor jou zijn.

Succes,

Cor


Joyce28

Ik heb een oude vogelkooi zonder bak die zet ik op het aanrecht en ga ze benevelen met lauw water.In het begin vonden ze het ook niks,maar na een minuut zaten ze met de veren gespreid om het water op te vangen,idee?