5 mei 2025, 12:48:44

Jong blijft maar blazen en angstig

Gestart door Kolkkie, 28 mei 2005, 12:06:37

« vorige - volgende »

Kolkkie

Hoi allemaal,

Zoals een hoop van jullie weten heb ik momenteel jonkies.

Momenteel zijn 3 van de 4 jonkies vrij tam. Met Yoshi kan ik bijna alles doen en de anderen zijn ook vrij rustig.

Luuk is een ander verhaal.

Hij zit vaak wegedoken op de bodem van de kooi en lijkt echt bang. Als je bij hem in de buurt komt dan wil hij dwars door de plastic bak heen.
Als hij op mijn hand zit dan gaat hij angstig naar achteren zodat hij van mijn hand afvalt als ik hem niet tegen hou.

Luuk krijgt dus momenteel de meeste aandacht. Ik heb hem vaak in de kamer bij mij zitten en zit hem te kroelen of ik neem hem mee naar mijn slaapkamer en ga lekker met hem kroelen daar terwijl ik op bed lig (ziet hij zijn ouders niet).
Vanmorgen zat hij wel wat te snavelknarsen bij mij, maar toen er een hommel tegen de ruis vloog was het snel weer over en was Luuk meteen weer paraat/angstig.

Elke keer als ik een beweging maak, wil hij het liefste een megagat graven in mijn kussen of hij kruipt helemaal onder mijn kin.

Hebben jullie tips voor mij om Luuk nog enigzins tam te krijgen?
Wat kan ik nog meer doen om hem tam te krijgen.......

Voor Aad vind ik het erg. Ik voel me er echt naar bij dat ik Luuk maar niet echt tam krijg. Het is mijn fout wel niet, maar toch voel ik mij er echt naar bij.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Ria

Hoi Mariska,

Hahaha, ik zit even stiekum te lachen. Niet om jou hoor, maar dat had ik namelijk ook met Samudra, en ook met Lucky. Het ligt aan het karaktertje van het valkje denk ik. De een heeft nou eenmaal meer aanleg om tam te worden. Als Luuk straks apart zit verandert dat wel iets. Als ik zie hoe Lucky was toen ze naar Aad ging en hoe ze nu is, is dat een wereld van verschil.

Samudra deed toen hij hier nog was, of zij weet ik veel, hetzelfde. Maar ik had al wel gezien dat Roxanne met haar kleine prikvingertje toch ook heel dicht in de buurt kwam.

Ik denk dat het straks wel goed komt.

Groetjes,
Ria

aad

hoi Mariska

Niet schuldig voelen tegenover mij ..je hebt toch nog ff ..en wat ria zegt ..Lucky was ook niet zo mak ..gaat nu ook goed hoor (meestal) :D

groetjes Aad

Suzanne

Hoi Mariska,

Ik heb het ook gehad met een valkje wat naar Esther ging. Die kreeg ik ook niet echt tam. Uiteindelijk is ze daar wel tam geworden.

Daarnaast heb ik het dit jaar ook gehad met een kakariki jong. De 2 mannetjes zijn super tam, maar het popje absoluut niet.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

luukluuk

Hoi Mariska
moest wel ff lachen toen ik het las met die namen
een van mijn valkjes heet nl yoshi en mijn jongste zoontje heet Luuk  ;D
toevallig he
sterkte met tam maken he
gr Margot