19 juli 2025, 22:06:46

Yvonne's valkenparadijs

Gestart door Yvonne_R, 26 mei 2005, 23:01:16

« vorige - volgende »

Rianne

Daar heb ik geen verstand van maar wat ik wel weet is dat het 2 hele mooie valkjes zijn! :)

Yvonne_R

Kleine correctie. Ik heb even beter gekeken en eigenlijk heeft alleen de kleinste rode pupillen, hopelijk kun je het op de foto een beetje zien. Ze zijn wel erg fotogeniek he?!

Groetjes Yvonne

Yvonne's valkenparadijs!

Lin

Hey,

Ik had je vraag al zien staan bij mutaties. Maar wat een lieve koppies, nu ziek ik ze beiden. Ik hoop ze over twee jaar ook te krijgen. Super mooi vind ik ze.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Yvonne_R

Hoi,

Ik heb antwoord op mijn vraag mbt de jonge geelwangen. De kleinste is een cinnamon bont geparelde geelwang! Dit is te zien oa aan de witte vleugelpennen. Bij mutaties staat het hele verhaal, voor de liefhebbers.

In ieder geval houdt dit in dat de geparelde man naast split voor geelwang en cinnamon ook split is voor bont!

Ik heb inmiddels 3 pleegvalkjes in huis. 1 van de jonge witmaskers werd niet meer gevoerd en voelde helemaal koud aan. Ik heb hem/haar snel wat nutribird gegeven en lekker onder een warme lamp gezet. Hij/zij is toen vrij snel opgeknapt en zit nu bij de 2 jonge geelwangen in de kooi. Kunnen ze lekker tegen elkaar aan kruipen. En aangezien ik toch al valkjes met de hand aan het voeren ben kan dit kleintje er ook nog wel bij! Maar goed dat ik nu 3 weken vakantie heb en voornamelijk thuis blijf, dan kan ik ze mooi in de gaten houden.

Groetjes Yvonne

Yvonne's valkenparadijs!

Lin

Nou heerlijk tijdverdrijf toch?

Groeten, Lin

♪ Marlies

Hoi Yvonne,
Even een vraagje, het valkje in m'n handtekening is dat nou ook een bont geparelde of een gewone geparelde?

Groetjes Marlies

Yvonne_R

Hoi Marlies,

Zo te zien is het een geparelde, helaas geen bonte. maar het is heel lastig te zien. En bij mij is dit het eerste jong van de 7 waarbij ik duidelijk de bontfactor kan zien. Dus wie weet wat jij allemaal nog voor verrassingen te zien krijgt. Het bonte was mij eerst niet opgevallen trouwens, kwam doordat Henry een vraag over de rode pupillen had gesteld bij mutaties. Lique zei toen dat er een cinnamon bont geparelde geelwang tussenzat. Echt leuk zeg! De rode pupillen komen doordat het cinnamon valkjes zijn, naarmate ze ouder worden wordt het rood bruin. Weer wat geleerd.

Groetjes yvonne

Yvonne's valkenparadijs!

Yvonne_R

Hoi,

Ik heb zojuist een schitterend koppel bonte valkjes opgehaald!!!! De man is een bont geparelde man split voor witmasker en de pop is cinnamon bont gepareld. Echt hele mooie grote vogels. Zal zsm foto's maken. Ik heb ze ingeruild (met bijbetaling van de andere kant) tegen de albino pop en een jonge bonte witmasker man van mezelf. En aangezien ik heel graag een mooi fors koppel bonte valkjes wou hebben, heeft zij deze voor mij opgezocht! Goede ruil lijkt me zo.

Ik ben samen met Jan (mijn vriend) aan het pendelen gegaan in de hoop het geslacht van de jonge 2 geelwangen te kunnen bepalen. Volgens ons zijn het 2 poppen. Ik heb ook nog op 5 andere valkjes gependeld waarvan ik wist wat het waren (3 mannen en 2 poppen) en dat klopte precies.

Groetjes Yvonne

Yvonne's valkenparadijs!

Lin

Hey,

Je maakt ons razend benieuwd!!

Groeten, Lin

Yvonne_R

Tadaa!! De foto's.

De man

De pop

En nog een plaatje van allebei.

Het zijn nog jonge vogels van dit jaar. Vooral de man kan heel erg groot worden. De vrouw waar ik ze vandaan heb heeft nl een broertje zitten en bij deze moest de ring (5,4 mm) van de poot worden geknipt door de DA, omdat de pootjes te dik waren voor de ring!

Groetjes Yvonne

Yvonne's valkenparadijs!

Rianne

Wat een mooi koppel, vind vooral het popje erg mooi! :)

♪ Marlies

Wow Yvonne, je hebt weer een mooi koppel gekocht. Vooral de pop vind ik heeeeeeeeeeel mooi. :o

Gek hè dat pendelen, ik geloof er ook wel in hoor. Vorig jaar gezien bij een wat ouder vrouwtje waar we swiften gingen halen. Toen we thuis kwamen hebben we zowat heel de kooi gependeld. Als het klopt , dan is m'n geparelde jong uit de geelwangen een man en dus een split geelwang. ;D  Aan z'n gedrag kan ik nog niet veel zien. Misschien omdat ze nog bij de ouders in de broedkooi zitten. Ik wacht even met ze in de volière te zetten tot daar de jongen op uitvliegen staan. Er moeten ook nog een aantal vogels weg. :'(

Bianca

Wauw wat een superkoppel zeg!
Echt heel mooi!

Citaat van: Yvonne_R op 26 juli 2005, 16:16:19
Ik ben samen met Jan (mijn vriend) aan het pendelen gegaan in de hoop het geslacht van de jonge 2 geelwangen te kunnen bepalen. Volgens ons zijn het 2 poppen. Ik heb ook nog op 5 andere valkjes gependeld waarvan ik wist wat het waren (3 mannen en 2 poppen) en dat klopte precies.

Groetjes Yvonne

Ik zat dit zo te lezen over dat je voor je geelwangen en wat andere vogels had gependelt maar aangezien ik een grote fantasie en beeldende denkwijze heb zie ik zo'n beestje al aan een touwtje om z'n pootjes onderste boven hangen, whahahahahahahahaha

Zie jij 'm ook voor je?!
hihihihihihihihihihi

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

♪ Marlies

Jij hebt echt veel fantasie, maarik zie het ook hahahahah

Yvonne_R

Nee Bianca, ik heb het pendelen toch echt met een ring aan een draadje gedaan ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Yvonne's valkenparadijs!