3 mei 2025, 18:31:47

Gillen, schreeuwen

Gestart door anna81, 26 mei 2005, 21:19:07

« vorige - volgende »

anna81

hoi

Ik heb hier een hele lieve valkparkiet ma.van anderhalf jaar oud.
Ik heb hem al sinds hij 7 weken is.Hij is super lief fluit allerlei deuntjes, geeft kusjes, en mag vrijwel de hele dag uit de kooi. Deze vraag lijkt heel veel op die van hieronder,alleen heeft mijn valkje drie maatjes valken en twee grasjes die bij hem in de kooi zitten. Nu gaat hij s'avonds zodanig gillen, als hij in de kooi moet, dat ik er bloed nerveus van word. Niet alleen ik maar ook de buren hebben daar last van vooral met dit mooie weer als de deur open staat.Ook gilt hij als iedereen al lang en breed op bed ligt en het dus donker is.

Ik ben eigenlijk bang dat het komt omdat hij met de hand is groot gebracht en dus geen verschil meer ziet tussen ons en andere vogels.

Wat moet ik doen ?? ik wordt hier gek van en wanhopig. En zeg aub. niet nog meer uit de kooi halen, zeker 8 uur per dag vink genoeg, en de deuren en ramen moeten toch ook af en toe open kunnen.....
alvast heel erg bedankt anna

anna81

Is er nou niemand die mij kan helpen??
Als er geen oplossing komt zal ik ze weg moeten doen of zelf het huis uit moeten omdat mijn pa en ma er niet meer tegen kunnen.... En dat is iets wat ik echt niet wil....

barthezz

Hey,

Ik heb hetzelfde probleem hier alleen lang niet zo erg .. Skunk gilt alleen als hij aandacht wil (ook als hij net uit zijn kooi geweest is) Ik denk dat je valkje dan toch niet alleen kan en dat misschien de enige oplossing een ander valkje erbij nemen is?

Groet, Bart

anna81

Euhm... de lieverd zit met zijn vieren twee poppen en een man.... ik hoop dat jullie iets weten want het is echt om gek van te worden....
Heb alle tips al geprobeerd....

Karin

Jee, wat een lastig probleem. Zelf heb ik veel mannen, die ook behoorlijk wat lawaai kunnen maken, maar ze zitten op de vogelzolder dus heb ik er weinig last mee. Ik heb er wel ooit een stukje over op mijn website geschreven, misschien heb je er iets aan : http://members.lycos.nl/jadazoozer/photoalbum17.html
En dan het lange stuk onderaan. Succes ermee !

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves