4 mei 2025, 23:05:56

dodo zit vaak op een plek

Gestart door dodo, 25 mei 2005, 15:18:23

« vorige - volgende »

dodo

ik heb al 3 dagen een valkje, en zit steeds op een plek.
vandaag is ie voor het eers naar zijn voerbakje gegaan om te eten. en bleef daar ook wel 1 uur ziten naar het eten. is dit normaak voor een valkparkiet. 

Raimond

Hoi,

Soms kan het wel eens een week duren voor je valk is gewent aan zijn nieuwe omgeving. Als hij bol gaat zitten met zijn vleugels naar beneden en hij slaapt op 2 pootjes dan zou ik me pas zorgen gaan maken. Maar heus binnen een paar dagen kan hij helemaal veranderen.

Succes!!

Raimond

jessay

Voor zover ik weet is dat normaal als je een nieuwe parkiet hebt. Je het de meer onderzoekende types maar ook de types die de kat uit de boom kijken.
Als hij inderdaad niet ziek lijkt zou ik hem zeker de kans geven om te wennen aan zijn omgeving.
Hem of haar dus niet te veel storen.
Dat ze zolang eet wanneer je het vogeltje nog niet eerder hebt zien eten is niet raar die van mij kan er ook lang mee bezig zijn.

Kortom zolang het vogeltje niet ziek lijkt gewoon met rust laten tot hij/zij de boel een beetje gaat verkennen.

gr jessay Succes met je nieuwe valkje

SuzanneS

mijn valkje is zo'n kat uit de boom kijk-typje. Als ze uit haar kooitje is dan zit ze op 1 plek, verplaatst zich soms maar zit vooral gewoon lekker rustig een beetje om haar heen te kijken en zichzelf schoon te maken :)