29 april 2024, 16:44:17

opeens minder tam!

Gestart door nance, 25 mei 2005, 12:56:39

« vorige - volgende »

nance

hallo, ik heb nu een tijdje (bijna een jaar denk), een valkparkiet alleen gehad.
Ik wilde er altijd 2 hebben maar  bewust met 1 begonnen. Aangezien hij dan eerder tam zou worden.
Chico was erg tam geworden, en ik had er veel plezier mee.
Nu heb ik er een jong mannetje bij, die uit mijn hand eet maar verder nog erg bang is.
Het probleem is nu dat chico nu niet meer op mijn schouder wil zitten. Tenminste hij vliegt er gelijk weer af. In de ochtend staan ze te popelen om eruit te kunnen, dan vliegen ze naar de balk en zitten daar gedurende een groot gedeelte van de dag. Ik mag chico nog wel veel kroelen maar helaas komt ze dus niet meer bij me zitten.
Ik heb ze ook veel uit de kooi, omdat ik ze er moeilijk weer in krijg. Woody(de nieuwe) krijg ik haast niet te pakken en er achter aan jagen wil ik ook niet.
Ik zit veel in mijn slaapkamer aan mijn huiswerk. Dus heb ik ze nu voor een paar uurtjes erbij staan met de kooi open. Chico komt dan soms bij me op het bureau.
En ik heb wat meer contact met ze door te praten enzo...
Ben ik zo op de juiste manier bezig, om ook Woody tam te krijgen.  ???
Nou heel verhaal.... :P
gr Nancy

nance

Is het daarbij wel goed dat ik Woody al uit zijn kooi laat. Aangezien chico er wel uit gaat, vind ik het sneu als ik hem erin laat zitten.
In het begin deed ik dat nog wel, maar hij begon in de kooi rondjes te vliegen, hij wilde er graag uit. Dus heb ik hem er ook maar uit gelaten.
Kan ie ook lekker rond vliegen! :)
gr nancy

Nelleke

Hoi Nance,

Je kan je eerste valkje wat lekkers aanbieden (in de kooi het liefst) dan komt ie uit je hand eten. Dan komt de nieuwe ook vast eten bij je. Als ie dat een paar keer heeft gedaan moetje het lekkers iets verder van hem weghouden zodat ie er net niet bij kan. Wedden dat ie dan op je hand komt zitten.

Ik kan me voorstellen dat je ze er allebei al uit laat, toch zou ik proberen de nieuwe (op bovenstaande manier of een manier waarvan jij denkt dat het zal werken) op je hand te laten stappen, dat scheelt een hoop frustraties en stress als je ze weer in de kooi wilt hebben.

Succes, Nel :)

nance

hai nelleke,

Bedankt voor je reactie, het gaat al beter met het op de hand zitten... met gierst dan uiteraard ;)
maar zal chico toch weer op mijn schouder komen zitten zodra de nieuwe tammer is? Als die evetueel wel op mijn schouder komt te zitten.....
Het is natuurlijk altijd af wachten wat ze doen, aangezien ze allemaal anders zijn, maar goed, ik zie het allemaal wel hoe het loopt  :D

gr nancy