27 april 2024, 16:18:22

wanneer weG halen?

Gestart door KellJj, 23 mei 2005, 18:29:02

« vorige - volgende »

KellJj

heeY , ik heb 2 lieve vOgels ( niet echt tam , maar super lief )
ik heb ze al een paar keer zien wippen , en we hebben een nest kastje gekOcht (  aardig grOot :P ) alleen ik wil dat die vOgeltjes zO TAM mOgelijk wOrden want dat wil ik zO graaG al SUPER lanG!!

1. wanneer mOet je de  dan weg halen?
2. alS ik ze zo graag zelf tam wil  .. mOet ik ze dan zelf vOeren?
vertel me zO veel mOgelijk Over zelf tam maken en kweken enzo.

want me pOp staat Op sprinGen!! ( denk ik  ??? ;D ;D )

kellY

Snoop en vinnie

hoi,
na ongeveer 32 a 35 dagen vliegen ze wel uit.
Maar als jeze na een paar dagen al weghaalt dan moet je echt heel veel tijd voor ze hebben want elke 4 uur moeten ze eten en, maar als ik jou was zou ik wachten tot ze uitvliegen want dan zijn ze nog heel goed tam te maken.
grtz.
Shirak

KellJj

heeeJj ,
Ok ik zal het doen , maar mijn vOgels gaan telkens in het nest hokje om aan het hout de knabbelen, maar hoe weten ze nOu dat ze daar in eitjes mOeten leggen?

want mijn vOgels zijn nOgal dOm

Karin

Kelly, een vriendelijk verzoek : wil je alleen hoofdletters gebruiken waar het nodig is ? Het leest heel irritant en gisteren heb ik daarom je berichtje overgeslagen, want had geen zin om het te lezen. 

Mijn advies : haal de jongen regelmatig even uit het
blok, begin met een half minuutje en verleng dit steeds meer. Zo wennen ze goed aan mensenhanden. Begin niet aan handvoeding, zeker omdat je er onervaren mee bent, want helaas gaan er heel voor jongen door dood ! Ga alleen handvoeden als het niet anders kan, als ze bijvoorbeeld niet meer gevoerd worden.  De jongen worden prima tam en als je ze met 6 weken  bij de ouders weghaalt heb je al redelijk tamme valkes die steerds tammer worden naarmate je er mee bezig bent.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

KellJj

Whaha , sorry voor dat maar dat doe ik automatisch :P

Maar dankje wel voor je advies.
Maar als je me hand dan in de kooi doe dan word ik vast aan gevallen. Of niet?
Mijn vogel is al een tijdje zwanger denk ik, want ze deden het al iets van 5 maanden geleden. En ik heb pas 2 dagen mijn nestkast. Dat is tog niet erg?
En wanneer gaan ze eitjes leggen? Als ze het nest hokje een goede plaats vinden? Of ze wel moèten?
En hoe kan ik het voorkomen dat ze stoppen met knaagen aan het hokje. Misschien denken ze wel dat het een speeltje is?

grtz. Kelly

Karin

Knagen is goed ! Dat is een voorbereiding op de kweek  ;D Ze "verbouwen" het nestbox tot het hun bevalt  ;DBij mij gaan ze meestal binnen 2 weken leggen als ik het blok ophang, maar het kan best ook wat langer duren hoor. Gewoon gedult hebben.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Pagen

Worden vogels ook zwanger????

trienke

zwanger van een eitje kun je wel zeggen, maar dat eitje wordt dan ongeveer binnen 2 weken gelegt.

groetjes Trienke

KellJj

Hallo,

Super bedankt voor alle informatie.
Ik ben erg blij dat het een goed teken is.
Weet u misschien ook wanneer de ogen van de vogeltjes open gaan?
Ik weet dat het bij konijnen binnen 2 / 1 dag(en) is , maar of dat zo bij vogels is weet ik niet.
En hoeveel baby's komen er gemiddelt uit?
En mijn ouders zijn gescheiden en mijn vader wil een vogeltje, maar moet hij er dan gewoon 1 nemen ? Is dat niet zielig als mijn vader  niet thuis is?

gr. Kelly

Snoop en vinnie

hoi,
een vogel legt tussen de 4-6 eieren.
Als je er dan een aan je vader geeft dan wordt hij/zij veel sneller tam dan als het er 2 samen zijn.
Hangt ervan af wat je vader wil, als hij echt een tamme vogel wil hebben moet het alleen zijn, maar dit wil niet zeggen dat 2 samen niet tam worden!
Maar je moet ze heel veel aandacht geven anders kan je beter een kameraadje erbij nemen voor hem/haar.
grtz.
Shirak ;D ;D ;D

KellJj

Ok dan bedankt,

Maar mijn pop die is de laatste dagen ( 2 ) aan het kotsen.
Dat is tog een goed teken want dat geven ze tog aan de kleintjes als die dan geboren zijn...?

gr. kelly

Kolkkie

Hoi Kelly,

De oogjes gaan zo rond de 10de dag open, al zal het bij het ene jong sneller gebeuren als bij het andere jong.
Bij de een kan het oogje na 8 dagen al open gaan en bij een ander bijv. op de 11de dag.

Wat dat voer ophalen betreft, heb ik dat bij mijn nestje nog niet meegemaakt.
Het kan dus idd zijn dat ze voer ophaald omdat ze eitjes gaat leggen.
Maar voordat de eitjes uit zijn, ben je wel 21 dagen verder.

De hoeveelheid jongen die uitkomen hangt af van hoeveel eitjes er bevrucht zijn.
Bij mijn eerste nestje lagen er 5 eitjes en alle 5 waren ze bevrucht.
Uiteindelijk is er 1 jong doodgegaan, die is denk ik niet goed geweest.

Voor een valkje is het het beste dat hij een soortgenootje heeft als een eigenaar niet de hele dag thuis is.
Valkjes krijg je wel het beste tam als ze in hun eentje zitten, maar op den duur gaan ze zich vervelen en missen ze gezelschap.
Als je de jonge valkjes af en toe vast pakt terwijl ze nog in het nest zitten dan wennen ze alvast aan mensenhanden.
In de eerste dagen ka je ze het beste wel een beetje met rust laten omdat ze dan nog niet de benodigde afweerstoffen in hun lijfje hebben zitten. En je moet ze er natuurlijk ook niet te lang uit laten want ze kunnen in het begin nog geen warmte vasthouden.

Je moet trouwens niet schrikken als je valkjes na het eerset eitje gelegd te hebben nog niet op het eitje zitten.
Vaak beginnen ze nl. pas goed te broeden als ze het 2de eitje gelegd hebben.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

KellJj

 ;D ;D ;D ;D

Hallo , dankje wel voor u info!
Ik heb net een paar minueten geleden ondekt dat er een eitje in het nesthokje zit!
Maar als er 2 eitjes of meer liggen DAN gaat mijn vogel pas broeden tog?
Ik ben zo erg blij.
Maar stel ik zit aan het eitje ( niet dat ik dat doe ) gaan ze dan nog wel broeden?

groeten een SUPER blije kelly

Lin

hey,

Gefeliciteerd!!
Niet met je handen aan de eieren zitten hoor. En je kan een schouwlamp bestellen op www.rimo.nl

groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

KellJj

hey,

Ok bedankt.
Hoelang duurt het voordat het eitje uit is?
Hoelang duurt het voordat het baby'vogeltje naar een ander huis kan verplaatsen?

Grtz. Kelly