geef ik mijn valkjes soms te veel eten?omdat het lang duurt tot de kropjes leeg

Gestart door JOZIENA, 18 mei 2005, 16:02:04

« vorige - volgende »

JOZIENA

hallo ,had nog even een vraagje over het legen van de kropjes ,ik moet mijn jongste valkje om de 2 uur eten geven en de andere 2 om de 3 uur ,maar het duurt langer dan die tijd tot ze leeg zijn ,geef nu ook yakult door het eten ,maar mischien geef ik te veel,ik maak de voeding klaar maar is moeilijk te weten hoeveel ik ze precies geef omdat ik ze met een lepeltje voer,gaat makkelijker dan met een spuitje .en moet de krop echt helemaal leeg zijn voor een nieuwe voeding,of mag er nog wat inzitten(een beetje)
gr joziena

trienke

Overdag mag er nog wel wat voeding in het kropje zitten, snachts hoef je ze niet te voeren, hierdoor kan het kropje echt helemaal legen, wat ook 1x per 24 uur moet.

Hoeveel geef je de kleintjes op dit moment?

Groetjes Trienke

Ria

Hallo,

Als je nu wilt weten hoeveel je ze geeft heb ik een tip. Ik trek de pap in spuitjes en plaats die in een beker heet water. Dan spuit ik op het lepeltje, mik de spuit terug in het water, en ga voeren.
Zo spuit ik telkens op de lepel, misschien omslachtig maar ik weet hoeveel ik per lepeltje geef en het blijft op temperatuur. Zo deed ik het ook eind vorig jaar. Vond het toen heel lastig. Nu kijk ik ook wel naar de krop hoe die is. Het kropje mag niet te strak staan maar moet een beetje hangen. Hoeveel graden ik het heb weet ik niet want doe dat op gevoel. Ik weet wat 38 graden is op gevoel want ik douche altijd warmer maar controleer het altijd nog even op mijn pols.

Groetjes,
Ria

JOZIENA

hoi trienke,ja dat is het hem juist dat weet ik niet,ik maak wat klaar en geef dan met het lepeltje.gr joziena

JOZIENA

hoi ria,bedankt voor de tip ik doe het in een bakje en zet dat in een bakje met warm water en voel met mijn mond of de temperatuur goed is,net als bij ee baby eigenlijk.gr joziena