22 mei 2024, 08:30:21

voeren en warmen jongen niet

Gestart door claudjuh, 18 mei 2005, 09:34:36

« vorige - volgende »

claudjuh

18 mei 2005, 09:34:36 Last Edit: 18 mei 2005, 22:25:51 by claudjuh
hoi allemaal, long time no see!!

Maarja, het is weer broedtijd en mijn valkenkoppel gooit er weer met de pet naar; vorig jaar hebben ze hun eerste nestje ook laten verkommeren, daar heb ik Stevie gelukkig wel van kunnen redden, maar toen ik hem eruit haalde, was hij al bijna een week oud en toch beetje gevoerd. Hun tweede nest ging toen goed, 3 jongen hebben ze grootgebracht, dus ze weten het wel! Maar nu is het weer nixie! Ze hebben 4 eieren, 2 zijn er al uit, en vanaf het begin laten ze het jong li8nks liggen. De eerste die ik er gister uithaalde is nu al dood, had een steeds groter wordende luchtbel in zn krop en het voer van gister zag ik nog zitten, zou allang weg moeten zijn. En dus vond ik net het tweede ijskoude jong, die ff later wel zn bekkie bewoog, dus weer alle zeilen bijgezet om deze dan over te houden. Hoe zou het nu komen dat ze niet naar de jongen omkijken? En zal ik het kastje toch maarlaten hangen? Misschien dat het tweede nest wel goed gaat? Ik denk dat ik vanmiddag als het wat warmer is buiten, het jong er nog eens bij leg, mischien dat ze dan hem wel voeren en warmhouden. Hou mn hart vast voor de volgende twee eitjesĀ  :-\!!
Wie heeft goeie tips??
groetjes claudia

trienke

Ik kan je alleen heeel veeel succes wensen

Groetjes Trienke