2 mei 2024, 12:14:51

♥ MIJN VALKENVOLK ♥ Update

Gestart door ♪ Marlies, 16 mei 2005, 17:11:22

« vorige - volgende »

♪ Marlies


De nieuwe verblijven van onze grijsjes. :D
1.70 diep x 1.00 breed en 2.00 hoog.

Het is moeilijk om deze ruimte goed op de foto te krijgen, maar zo hebben jullie een idee hoe ze er nu bijzitten.




















Caroline

Wow, ziet er prachtig uit hoor!!

Ik ben benieuwd wat ze volgend jaar gaan doen.

Groetjesssssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Saar


carco

Klik op het plaatje voor onze site!




*Manon*

Hoi hoi Marlies,

Wat een deugniet is Grumphy......  ;) moet er ook nog wel om lachen hoor.....  :-[

Het vertrek voor de grijsjes is supermooi zeg!!

Fijne avond!

Groetjes!!

•=Bonnie=•

Netjes hoor Marlies :)

Zijn het kweekrijpe koppels eigenlijk?

♪ Marlies

Citaat van: Caroline op  6 september 2010, 09:59:48
Wow, ziet er prachtig uit hoor!!

Ik ben benieuwd wat ze volgend jaar gaan doen.

Groetjesssssssss


Anders wij wel.  ::) :P

Citaat van: Saar op  6 september 2010, 12:08:20
Ziet er mooi uit marlies :D


Citaat van: carco op  6 september 2010, 20:17:28
Mooi hoor  :D

Groetjes: Caroline.


Citaat van: *Manon* op  6 september 2010, 20:35:52
Hoi hoi Marlies,

Wat een deugniet is Grumphy......  ;) moet er ook nog wel om lachen hoor.....  :-[

Het vertrek voor de grijsjes is supermooi zeg!!

Fijne avond!

Groetjes!!


Dankjewel dames, het heeft dan ook de nodige uurtjes gekost. ::)

Citaat van: •=Bonnie=• op 13 september 2010, 07:18:49
Netjes hoor Marlies :)

Zijn het kweekrijpe koppels eigenlijk?


Het ene koppel is van 2007.
Bij het andere is de man van 2007 en de pop van 2009.

Waarschijnlijk zijn ze volgend jaar nog iets te jong, maar je weet maar nooit.

Van Roseetjes zeggen ze ook dat ze 3 à 4 jaar oud moeten zijn. De kweker waar we de laatste grijze hebben gehaald had koppels van 2 jaar oud die al jongen groot gebracht hadden, grote verschillen dus.

De grijsjes hebben het in elk geval wel goed naar de zin, het lijken nu wel hele andere vogels. :D

Van de 4 kan ik er bij 2 al koppiekrauw doen, de 3e is nog afwachtend en de 4e blijft op afstand zitten kijken wat er allemaal gebeurd.

We zien wel of het wanneer ze wat gaan doen.

Bonnie, weet jij wat het baltsgedrag van grijsjes is ?
Ik zie die mannen af en toe wel "dansen" op de stok, maar ik kan eigenlijk nergens terug vinden of dat het nou is.

Groetjessssssss ;)

•=Bonnie=•

Hey Marlies,

Okay, erg jong nog dus. Voor zover ik nu begrepen heb hoef je voor het 4de jaar van de grijsjes niets te verwachten maar misschien heb je mazzel. :)

Ik zou ze in elk geval alvast een blok geven (en beter nadenken over de plaats dan wij destijds hahaha). Dan kunnen ze er aan wennen en het nodigt blijkbaar ook uit tot koppelvorming.

Wat ik ook zou doen is nog wat speelspul ophangen, schommels, touwen, takkies om te knagen. Zodat ze lekker wat te doen hebben. Als je ziet wat ze hier aan ruimte hebben enzo is het niet zo dat ze minder snel tot kweken over gaan als ze andere dingen te doen hebben. Sterker nog, vanaf het moment dat de pop broeds werd speelt ze nergens meer mee. De man heeft de eerste weken wel heel veel hout gesloopt, aanstaande vader stress denk ik  ;) Hij zit ook nog steeds heel graag op de schommel, maar slopen doet hij momenteel ook niet meer. Ze zijn echt nonstop met die kleintjes bezig.

Baltsgedrag van de man hebben wij niet gezien, maar de pop lijkt echt wel een broedse kip op zeker moment. Die liep dik en bol over de stokken en zei er nog net geen toktoktooooooook bij :D

Zij nodigde hem uit op te stappen net als bij de valkjes. Maar hij heeft haar nooit lopen imponeren met een of ander voor zover wij gezien hebben.

Wel doen ze veel knuffelen en krabbelen en elkaar voeren.

Paula

Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

♪ Marlies

Citaat van: •=Bonnie=• op 13 september 2010, 08:41:36
Hey Marlies,

Okay, erg jong nog dus. Voor zover ik nu begrepen heb hoef je voor het 4de jaar van de grijsjes niets te verwachten maar misschien heb je mazzel. :)

Mazzel hebben wij meestal niet, maar we wachten gewoon af.

Ik zou ze in elk geval alvast een blok geven (en beter nadenken over de plaats dan wij destijds hahaha). Dan kunnen ze er aan wennen en het nodigt blijkbaar ook uit tot koppelvorming.

Het koppel links heeft al een blok, op de foto hing het er nog niet in omdat het nog een beetje aangepast moest worden.

Wat ik ook zou doen is nog wat speelspul ophangen, schommels, touwen, takkies om te knagen. Zodat ze lekker wat te doen hebben. Als je ziet wat ze hier aan ruimte hebben enzo is het niet zo dat ze minder snel tot kweken over gaan als ze andere dingen te doen hebben. Sterker nog, vanaf het moment dat de pop broeds werd speelt ze nergens meer mee. De man heeft de eerste weken wel heel veel hout gesloopt, aanstaande vader stress denk ik  ;) Hij zit ook nog steeds heel graag op de schommel, maar slopen doet hij momenteel ook niet meer. Ze zijn echt nonstop met die kleintjes bezig.

Momenteel hebben ze het druk met de wilgentakken te slopen die we er als stok in hebben gedaan.
Martin heeft er ook een ketting met grote schakels ingehangen waar ze ook gek mee zijn.
Verder moet hij nog wat schommels e.d. maken. maar hij had er even geen zin meer in. :-\


Baltsgedrag van de man hebben wij niet gezien, maar de pop lijkt echt wel een broedse kip op zeker moment. Die liep dik en bol over de stokken en zei er nog net geen toktoktooooooook bij :D

De mannen lopen hier te dansen over de stok, ze gaan dan van de ene poot op de andere en zitten wat te headbangen.  ::) Ook hangen ze aan het gaas bovenop de kooi en draaien dan rondjes, zo'n maf gezicht.

Zij nodigde hem uit op te stappen net als bij de valkjes. Maar hij heeft haar nooit lopen imponeren met een of ander voor zover wij gezien hebben.

Bij de poppen heb ik nog niets gezien, maar die ene ( 2007)  blijft nog een beetje op afstand, en de andere is zeker nog te jong.

Wel doen ze veel knuffelen en krabbelen en elkaar voeren.

Knuffelen en zo heb ik ook al gezien, voeren nog niet.
Komt vanzelf goed ( hoop ik  :P )



Citaat van: Paula op 13 september 2010, 12:34:54
Ziet er allemaal netjes uit, mooi!


Dankjewel, we zijn er dan ook helemaal blij mee. :D

bobbie

Gaaf  :D :D :D

Ik hoop dat we volgend jaar bij jou ook jonge grijsjes kunnen volgen  8) ;)

Groetjes, Nel :)

•=Bonnie=•

Nou het baltsgedrag van de man schijnt er als volgt uit te zien...

Hij loopt met afhangende vleugels om haar heen en voert haar  ;D  Op dat voeren na klinkt het niet heel sexy  ;D

♪ Marlies

Citaat van: bobbie op 14 september 2010, 17:17:30
Gaaf  :D :D :D

Ik hoop dat we volgend jaar bij jou ook jonge grijsjes kunnen volgen  8) ;)

Groetjes, Nel :)


Ik ook Nel. :D
We hebben nu Jacob mee gemaakt en het is zo veel leuker dan jonge valkjes. ::) Heel anders.

En als je dan nu bij Bonnie het nestje volgt, ben je helemaal verkocht. Ikke tenminste wel. ::) :P

Citaat van: •=Bonnie=• op 15 september 2010, 14:00:15
Nou het baltsgedrag van de man schijnt er als volgt uit te zien...

Hij loopt met afhangende vleugels om haar heen en voert haar  ;D  Op dat voeren na klinkt het niet heel sexy  ;D


Nog niet gezien, afwachten dus. :)

We hebben een ip camera gekocht om ze een beetje te kunnen obsereveren daar in de vluchten, maar dat rotding doet het tot in de bijkeuken draadloos en verder naar buiten niet meer. :-\
Het bereik zou 100m zijn, nou als de grijsjes een meter of 10 van de router vandaan zitten is het veel.
Nog maar eens een avondje puzzelen. :-\

Groetjessssssssss ;)

•=Bonnie=•

Citaat van: ♪ Marlies op 17 september 2010, 07:24:01
We hebben een ip camera gekocht om ze een beetje te kunnen obsereveren daar in de vluchten, maar dat rotding doet het tot in de bijkeuken draadloos en verder naar buiten niet meer. :-\
Het bereik zou 100m zijn, nou als de grijsjes een meter of 10 van de router vandaan zitten is het veel.
Nog maar eens een avondje puzzelen. :-\

Groetjessssssssss ;)


Succes :-/  Lieven is 2 avonden aan het pielen geweest zonder succes. Uiteindelijk hebben we er een andere airport tussne gezet om het signaal te versterken en na nog een avond pielen zie daar... beeld en geluid.

Ik ben nu dus drie dagen aan het foto's uitzoeken, nabewerken, trouwboeken maken en administratie aan het doen en de cam staat constant aan op mijn laptop terwijl ik op mijn pc aan het werk ben. Geweldig :)

♪ Marlies

Na veel wikken en wegen hebben wij besloten om alle aga's en valkparkieten weg te doen en nog een koppel kaketoes aan te schaffen.

Mocht er iemand belangstelling hebben in valkjes of aga's, dan kun je ons altijd mailen op catha-collie@home.nl

Op de verkoopsite van dit forum heb ik enkele koppels al te koop gezet.

Groetjes Marlies ;)