7 mei 2024, 12:14:02

♥ MIJN VALKENVOLK ♥ Update

Gestart door ♪ Marlies, 16 mei 2005, 17:11:22

« vorige - volgende »

♪ Marlies

Citaat van: *Manon* op 29 juli 2010, 09:09:23
Hoi hoi,

Het is nu nog te vroeg om mijn kereltje hier mee te shockkeren hahahahahhaha.... wel heel fijn dat je meedenkt  :-*
Krijg nog mijn bonte geelwang die snel hier komt wonen, dan David neem ik in huis omdat ik die moet heropvoeden, dus het is nu geen optie.... helaas voor mij  ;) maar ik wil er wel de tijd voor hebben.
Ik wil me er ook eerst helemaal goed over inlezen... mijn valkjesbestand heb ik nu compleet.... dus dat is al een hele geruststelling.... meer vogels wil ik niet in de voliere, ze hebben nu lekker de ruimte...

Als alles op de plek zit, de vogeltjes dan, wil ik heel graag een grijsje.... ik meld me wel  ;)

Liefs Manon


Oké, doe maar rustig aan met je ventje. Niks overhaasten. ::) :P

Je hebt nu dan even je handjes vol met je nieuwe aanwinst en David.
Hopelijk krijg je hem rustiger.

Voorlopig heb je nog de tijd om je in te lezen.
De grijsjes gaan eerst nog verhuizen en dan zullen we zien hoe het verder gaat.
Afwachten maar.


Citaat van: Caroline op 29 juli 2010, 10:19:59
Leuke plannen Manon.  ;D

Jammer Marlies, dat je babie nu liever en tammer is dan je eigen Grumpy.

Ik wist niet dat het bij grijsjes zoveel scheelde, handopfok of niet.

Kan het niet ook het karakter zijn of geslacht??

Mijn 2 tantes haalde allebei een grijsje, de ene een jaar eerder maar van dezelfde ouders en op dezelfde manier groot gebracht, allebei zaten ze er werkelijk de hele dag mee te tuttelen.

Inmiddels woont door overlijden van mijn ene tante Lorre bij mijn ouders, dit is een geweldig beestje, heel lief, krijst niet, bijt niet, echt een kanjer. Lorre is een man.

De andere zag ik in juni bij mijn tante .... nou nog voor geen geld stop ik daar mijn hand in de kooi en verder is zij heel dominant en aanwezig en schreeuwt veel en luid. Dit is een pop.

Dus ik denk dat  karakter ook wel scheelt.  ;)

Ik ben erg benieuwd wanneer je zelf jongen gaat krijgen van de grijsjes en de roseetjes, lijkt me echt helemaal waanzinnig gaaf!  :D :D

Fijne dag nog!!

PS. wat ben je trouwens elke ochtend weer vroeg, moet je vroeg zelf werken of boterhammen maken voor je boys??


Wel een beetje balen, maar ik heb voor Grumpy gekozen, dus die blijft ook lekker hier.
Ik vind het wel jammer voor Falco, want die is er helemaal gek mee en als hij naar Grumpy gaat als ze in haar kooi zit, gaat ze helemaal acher op de stok zitten. :-\
Buiten kan hij ze wel uit de ( andere ) kooi halen. ???


Ik heb het vermoeden dat Jacob ( zo gaat het beestje heten ) een mannetje is + het feit dat hij al vanaf 4 weken bij ons zit.
Ik denk dat het ook wel scheelt hoe jong je ze hebt.
Karakter zal ook wel meespelen.

Grumpy is gelukkig geen schreeuwer, zij praat als Brugman. :D

Ik kan ook bijna niet wachten op jongen bij hun, maar ik zal wel moeten. ::)
Misschien wordt ik nog wel eens heeeeeeeeeeel geduldig. :P

Fijn weekend !!


Caroline

Jeetje, bijna de grote dag, het afscheid van Jacob. Lijkt me erg moeilijk. Sterkte hiermee.

Ik kom je tevens een fijn weekend wensen.

Groetjes van Caroline, knuffie van Jim en Nina, Giorgio wil niet meer met mij kroelen.  ;)

PS. Juicy (opaline geelwang wildkleur dochter van Giorgio) is in de rui en ik ik ben ervan overtuigd dat zij haar mooie gele wangetjes houdt.  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

♪ Marlies

Citaat van: Caroline op  7 augustus 2010, 11:25:52
Jeetje, bijna de grote dag, het afscheid van Jacob. Lijkt me erg moeilijk. Sterkte hiermee.

Ik kom je tevens een fijn weekend wensen.

Groetjes van Caroline, knuffie van Jim en Nina, Giorgio wil niet meer met mij kroelen.  ;)

PS. Juicy (opaline geelwang wildkleur dochter van Giorgio) is in de rui en ik ik ben ervan overtuigd dat zij haar mooie gele wangetjes houdt.  :)


Het zit er inderdaad aan te komen. :-\
Ik heb al gemaild dat ze er om mogen komen, even afwachten wanneer ze dat willen.

Voor mij zal het niet zo'n verdrietig afscheid zijn, maar voor onze jongste wel denk ik. :-\
Hij is best wel gek met dat beest, en kan er ook alles mee.

Met Grumpy heeft hij die band niet, maar het gaat wel steeds beter tussen die 2, vooral als Grumpy uit de kooi is.
Hij moet haar maar gewoon meer aandacht gaan geven. ::)

Gekke Giorgio, en dat was nou juist zo'n kroelkip. Misschien trekt hij nog bij.

Dat Juicy haar gele wangen houdt, ben ik wel zeker van. Pa is tenslotte split geelwang.
Ik zie nu hier wel bij de jonge split geelwang mannen dat die ook lichtere wangetjes hebben. Misschien toch door de split die ze bij zich dragen.
Bij Martin z'n collies is ook aan de rode kleur te zien welke split zijn voor oranje masker.
Waarschijnlijk hebben bepaalde splitten toch invloed op de zichtbare kleur.

Ook een heel fijn weekend !!

♪ Marlies

Zo, even m'n boekje afgestoft. ::)

Weinig te vertellen nu het kweekseizoen is afgelopen. :-\

De valkjes vliegen weer al een paar weken lekker in de volière en hebben het goed naar hun zin. :D

De kweekkooien gaan deze week uit m'n kweekhokje en dan gaat Martin 2 vluchten maken voor de grijsjes. :D
We hebben nu 3 weken vakantie, dus als het zulk stralend weer blijft  ::) :P , zijn ze klaar als we weer moeten werken en kunnen de grijsjes verhuizen.

De kooien die ik dan krijg, hoeven alleen een tussenschotje, dus dat is zo gebeurd. :D

De kaketoes hebben niks gedaan dit jaar, hopelijk volgend jaar.

De Barraband jongen zijn ook naar een nieuw adresje, ik heb nu enkel nog een aantal valkjes te koop. Mocht er iemand interesse hebben, dan hoor ik het wel.

Jacob, de grijze roodstaart is vorige week woensdag naar z'n nieuwe baasje gegaan en doet het prima. :D

Zo, jullie zijn weer bij. ::)

Caroline

Verschrikkelijk hè, dit weer tijdens je vakantie .... wij balen ook als een stekker.  :P ::)

Gelukkig heb je wel leuke plannen.

Ik ben benieuwd hoe jullie nieuwe kweekruimtes eruit gaan zien.

Jammer van de kaketoes, misschien volgend jaar, zou wel erg leuk zijn. :D

Barrabandjes verhuisd, hopelijk volgend jaar ook weer mooie barrabandjongen.

En agossie, Jacob verhuisd .... je weet dat hij het goed heeft en het prima doet maar toch, je zal hem wel missen.  :-\ En je zoon helemaal, fijn om te lezen dat hij tegenwoordig wel met Grumpy een beter contact heeft, wie weet hoe goed dit nog gaat worden in de toekomst.

Leuk dat je nog af en toe een updeetje plaatsen en ik zie je nog regelmatig 's morgens de topicjes lezen.  8)

Een hele fijn vakantie, knuffie van Giorgio, Jim & Nina :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

♪ Marlies

Citaat van: Caroline op 18 augustus 2010, 00:08:19
Verschrikkelijk hè, dit weer tijdens je vakantie .... wij balen ook als een stekker.  :P ::)

Gelukkig heb je wel leuke plannen.

Ik ben benieuwd hoe jullie nieuwe kweekruimtes eruit gaan zien.

Jammer van de kaketoes, misschien volgend jaar, zou wel erg leuk zijn. :D

Barrabandjes verhuisd, hopelijk volgend jaar ook weer mooie barrabandjongen.

En agossie, Jacob verhuisd .... je weet dat hij het goed heeft en het prima doet maar toch, je zal hem wel missen.  :-\ En je zoon helemaal, fijn om te lezen dat hij tegenwoordig wel met Grumpy een beter contact heeft, wie weet hoe goed dit nog gaat worden in de toekomst.

Leuk dat je nog af en toe een updeetje plaatsen en ik zie je nog regelmatig 's morgens de topicjes lezen.  8)

Een hele fijn vakantie, knuffie van Giorgio, Jim & Nina :-*


Het weer is zeker niet best, maar de vooruitzichten worden weer beter.
Zo warm als een tijd geleden hoeft voor mij ook weer niet, maar een graadje of 25 en geen regen lijkt me wel wat. ::)

Martin z'n kweekruimte zal niet veranderen, de wand waar mijn valkjes in de broedperiode komen staat er al. Het enige wat we hoeven doen is een tussenscotje plaatsten zodat we 6 ruime kooien krijgen ipv 3.

In mijn kweekruimte is de pret al begonnen.
Vandaag hebben we de wand er met veel pijn en moeite uitgekregen. Wat een gewicht was dat. :o
Gelukkig hebben we de zaak er heel uitgekregen en kan hij morgen door de nieuwe eigenaar worden opgehaald. ;D

Dan wordt er in mijn kweekruimte een tegelvloertje gelegd en ook aan de wnden komen tegels. Lekker afwasbaar.
Daarna komen er van alluminium en trespa 2 vluchten in van +/- 1.70 m x 1.00 m.
Als het allemaal mee zit, zitten ze voor de winter in hun nieuwe verblijf. :D

De baasjes van Jacob houden ons regelmatig op de hoogte via de mail en straks natuurlijk weer op het werk.
Hij maakt het prima en is al helemaal gewend. :D :D

Er valt weinig te vertellen als er niet gekweekt wordt, maar ik zal af en toe wel een updeetje plaatsen, en lezen blijf ik zeer zeker doen. :P ::)

Jij ook nog een hele fijne vakantie, en geef ze maar een lekkere kroel terug. :-*

♪ Marlies

Zo, de vakantie zit er weer bijna op. :-\

Het is een echte klusvakantie geweest en de papegaaienrennen zijn bijna klaar. :D
Als het een beetje meezit dan kunnen ze a.s. zaterdag al verhuizen naar hun niewe verblijf. :D Ben benieuwd hoe ze zullen reageren.

Met de valkjes gaat alles prima, zij vliegen lekker met z'n allen in de volière en vermaken zich best.
De jonge mannetjes krijgen al een beetje een geel masker en zijn druk bezig met fluiten naar de popjes. ::)

Er zitten nog wel enkele valkjes die weg mogen ( eigenlijk moeten), maar ze zitten nog niet in de weg.

Grumpy kletst hele dagen door en af en toe zou ik de batterij er wel eens uit willen halen, maar ik weet niet waar die zit. ::) :P
Ze begint steeds meer woordjes en zinnetjes te zeggen, en daar zit ook wel eens wat tussen wat ik liever niet hoor. g#dv*rd#mm* bijvoorbeeld. :o
Maar voor de rest is ze wel lief en kan ik er eigenlijk alles mee.

Groetjessssssssssss ;)

Paula

Fijn dat het goed gaat met de valkjes.
Die Grumpy! Foei toch!  :P   Hoe komt ze aan dat woord?
Nu nog zien af te leren, maar of dat gaat lukken?
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

*Esther*

Hihihi van wie zou ze dat geleerd hebben...... ::)

•=Bonnie=•

"vloeken is aangeleerd"   ;D ;D ;D  Ben benieuwd naar je nieuwe rennen, fotooooo's :)

♪ Marlies

Citaat van: Paula op  2 september 2010, 09:47:50
Fijn dat het goed gaat met de valkjes.
Die Grumpy! Foei toch!  :P   Hoe komt ze aan dat woord?
Nu nog zien af te leren, maar of dat gaat lukken?


Ik weet wel hoe ze er aan komt  ::) , maar komt ze er ook weer vanaf ?


Citaat van: *Esther* op  2 september 2010, 11:49:11
Hihihi van wie zou ze dat geleerd hebben...... ::)


It wasn't me !! ::) :P

Citaat van: •=Bonnie=• op  2 september 2010, 19:04:02
"vloeken is aangeleerd"   ;D ;D ;D  Ben benieuwd naar je nieuwe rennen, fotooooo's :)


Zeker weten dat het aangeleerd is en ik weet ook door wie. :-\

Martin wil nog wel eens een riedeltje laten horen als hij met iets bezig is dat niet helemaal goed wil lukken. ::)
Dus de dader is bekend.

Het is eigenlijk best wel lachen als ze het zegt, het komt er zo smakelijk uit. ::)

Morgen zal ik kijken of ik foto's kan maken van de nieuwe rennen.

Even kijken of die ene man al van z'n plek gekomen is.
Donderdag tegen de avond hebben we ze gevangen en in de nieuwe verblijven gedaan.
De eerste man is nadat hij van de bodem langs het gaas naar boven is geklommen heel de avond, nacht en vandaag op het voederplateau blijven zitten. :-\
Met eten geven ging hij netjes opzij, maar daarna ook weer gelijk terug.
Ik denk dat meneer een beetje veel onder de indruk is.
Z'n pop heeft haar plekje al gevonden, en het andere koppel heeft het ook prima naar de zin. Nu hij nog.

Paula

Citaat van: ♪ Marlies op  4 september 2010, 01:09:54
Zeker weten dat het aangeleerd is en ik weet ook door wie. :-\
Martin wil nog wel eens een riedeltje laten horen als hij met iets bezig is dat niet helemaal goed wil lukken. ::)
Dus de dader is bekend.

Zal wel mannen eigen zijn, die van mij kan dat ook zo goed!  ;)   ;D

Het mannetje zal zijn plekje ook nog wel vinden. Zal vast goed komen.
Veel succes ermee en prettig weekend!
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

♪ Marlies

Citaat van: Paula op  4 september 2010, 12:49:46
Citaat van: ♪ Marlies op  4 september 2010, 01:09:54
Zeker weten dat het aangeleerd is en ik weet ook door wie. :-\
Martin wil nog wel eens een riedeltje laten horen als hij met iets bezig is dat niet helemaal goed wil lukken. ::)
Dus de dader is bekend.

Zal wel mannen eigen zijn, die van mij kan dat ook zo goed!  ;)   ;D

Het mannetje zal zijn plekje ook nog wel vinden. Zal vast goed komen.
Veel succes ermee en prettig weekend!


Gelukkig, dus niet alleen die van mij heeft dat. ::) :P

Het mannetje zit er nog steeds, maar gelukkig zit hij wel bij het voer en water.

Fijn weekend !!

☺ Pita ☺

Aaaah Marlies die Grumpy ach ik laat ook wel eens iets vallen als iets niet lukt.
Nah dat doet jou grijsje ook :D
Moet kunnen toch? :P

♪ Marlies

Citaat van: ☺ Pita ☺ op  4 september 2010, 18:48:22
Aaaah Marlies die Grumpy ach ik laat ook wel eens iets vallen als iets niet lukt.
Nah dat doet jou grijsje ook :D
Moet kunnen toch? :P


Iik kan er best wel om lachen hoor, zo erg is het nou ook weer niet. ::) :P