3 mei 2024, 14:09:56

♥ MIJN VALKENVOLK ♥ Update

Gestart door ♪ Marlies, 16 mei 2005, 17:11:22

« vorige - volgende »

•=Bonnie=•

25 juli 2010, 22:37:21 #5535 Last Edit: 25 juli 2010, 22:38:59 by •=Bonnie=•
Citaat van: ♪ Marlies op 25 juli 2010, 16:46:28

Citaat van: •=Bonnie=• op 25 juli 2010, 15:49:43
wat een droppie dat grijsje, wat een drama om dat straks weg te moeten doen *slik*



Je moet er toch niet aan denken dat je een paar van die scheetjes hebt en dat je ze weer weg moet doen. :P

Maarre..........het zal moeten, 1 in huis vind ik meeeeeeeeeeeer dan genoeg en Martin al helemaal.

Ik ben er ook aan begonnen met de gedachte dat hij/zij niet zou blijven, en dat scheelt ook wel.
Er wordt wel een hoop aandacht aan besteed, maar toch anders dan als dit kleintje hier zou blijven.

Kan ik alvast wennen als ze hier ooit eens jongen gaan krijgen. ::)



Nee, daar moet je inderdaad niet aan denken  :-X Enne, met veel geduld... gaat het wel lukken  ;)

Jullie hebben toch ook roseetjes?

♪ Marlies

Citaat van: •=Bonnie=• op 25 juli 2010, 22:37:21
Citaat van: ♪ Marlies op 25 juli 2010, 16:46:28

Citaat van: •=Bonnie=• op 25 juli 2010, 15:49:43
wat een droppie dat grijsje, wat een drama om dat straks weg te moeten doen *slik*



Je moet er toch niet aan denken dat je een paar van die scheetjes hebt en dat je ze weer weg moet doen. :P

Maarre..........het zal moeten, 1 in huis vind ik meeeeeeeeeeeer dan genoeg en Martin al helemaal.

Ik ben er ook aan begonnen met de gedachte dat hij/zij niet zou blijven, en dat scheelt ook wel.
Er wordt wel een hoop aandacht aan besteed, maar toch anders dan als dit kleintje hier zou blijven.

Kan ik alvast wennen als ze hier ooit eens jongen gaan krijgen. ::)



Nee, daar moet je inderdaad niet aan denken  :-X Enne, met veel geduld... gaat het wel lukken  ;)

Jullie hebben toch ook roseetjes?


Ja, maar helaas nog geen jongen. :-\

bobbie

Tjeetje, wat een berg foto's. :o (Niet teveel hoor :P) en dat grijsje, wat een poepie. Hoe donkerder, hoe meer kans dat het een man is, toch?

Ik vind al die valken op zo'n ouderwets droogrek altijd zoooooo leuk ;D

Mooie birdies hoor, allemaal, maar je laatste jong van deze kweek, de verrassing, wat een plaatje zeg. :D

En de rui, ja, Dinky de jardine papegaai bij mij is ook zo in de rui. ::)

Groetjes, Nel :)

Caroline

26 juli 2010, 23:03:16 #5538 Last Edit: 26 juli 2010, 23:06:33 by Caroline




Groetjes van Jim en zijn meisje Ashley.  :-*





Mooi is hij hè??  :D




Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

♪ Marlies

Citaat van: bobbie op 26 juli 2010, 15:33:15
Tjeetje, wat een berg foto's. :o (Niet teveel hoor :P) en dat grijsje, wat een poepie. Hoe donkerder, hoe meer kans dat het een man is, toch?

Ik vind al die valken op zo'n ouderwets droogrek altijd zoooooo leuk ;D

Mooie birdies hoor, allemaal, maar je laatste jong van deze kweek, de verrassing, wat een plaatje zeg. :D

En de rui, ja, Dinky de jardine papegaai bij mij is ook zo in de rui. ::)

Groetjes, Nel :)


Dat zeggen ze ja, maar hier hebben we 2 poppen zitten die zeker zo donker zijn. ::)
Ik denk zelf wel dat het een man is,  de vorm van zijn kop is anders dan bij Grumpy.
Buiten zie ik ook aan de koppen welke de mannen zijn.

Buiten zitten ze verschrikkelijk in de rui. Het is een en al veer in de volière op de grond. :o


Citaat van: Caroline op 26 juli 2010, 23:03:16




Groetjes van Jim en zijn meisje Ashley.  :-*





Mooi is hij hè??  :D







Ik had ze gisteravond nog snel even in je boekje bekeken. :P

Jim gaat steeds meer op z'n moeder en oom lijken. :D
Het lijkt wel of die ook nog iedere rui veranderen van kleur.
Wel heeeeeeeel mooi.
Ben benieuwd naar zijn jongen in het najaar.

Caroline

Vader en tante  ;) Zijn moeder is de bonte albino pop van Mandy.  :)

En ja, ik vind het ook heel erg mooi.  :D

Groetjesssssssssssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

♪ Marlies

Citaat van: Caroline op 27 juli 2010, 07:18:29
Vader en tante  ;) Zijn moeder is de bonte albino pop van Mandy.  :)

En ja, ik vind het ook heel erg mooi.  :D

Groetjesssssssssssssss



Helemaal waar. :-[

Maarre..............heb je gezien hoe laat ik dit getypt heb ? ::) :P

*Manon*

Hoi hoi Marlies,

wauwie wat een boel fotootjes zeg.... :-* :-*
Prachtige jongen heb je ook joh, vooral die cinnamon opaline geelwang... wat een mooierdje!!

Je grijsjes zijn ook erg mooi... we waren afgelopen weekend een weekend naar zuid limburg, zondag zijn we dan naar Luik geweest waar een mega grote markt was met ook vogeltjes....
Zie ik me daar ook twee jonge grijsjes zitten... nu weet ik het zeker.... ik ben verliefd... wat een mooierdjes zijn dat zeg!

Jindi zit op eitjes, maar ze zijn helaas niet bevrucht  :-\
Maar, het positieve is wel, dat ze goed broed, nu Jipp nog, die het niet zo nauw neemt met het vaderschap van de eitjes  ;)

Liefs Manon

Kimm

teveel foto's?  ;D ze zijn helemaal geweldig!!
ik heb genoten en de cinnamon opaline geelwang is inderdaad een beauty  :-*

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Gerdy

hoezo teveel foto's..echt niet

ik heb super zitten genieten van al je mooie vogies..wat heerlijk nog zo een verrassing in je laaste nestje dit seizoen..

geniet nog maar lekker van ze.

gr gerdy

♪ Marlies

Citaat van: *Manon* op 28 juli 2010, 19:41:23
Hoi hoi Marlies,

wauwie wat een boel fotootjes zeg.... :-* :-*
Prachtige jongen heb je ook joh, vooral die cinnamon opaline geelwang... wat een mooierdje!!

Je grijsjes zijn ook erg mooi... we waren afgelopen weekend een weekend naar zuid limburg, zondag zijn we dan naar Luik geweest waar een mega grote markt was met ook vogeltjes....
Zie ik me daar ook twee jonge grijsjes zitten... nu weet ik het zeker.... ik ben verliefd... wat een mooierdjes zijn dat zeg!

Jindi zit op eitjes, maar ze zijn helaas niet bevrucht  :-\
Maar, het positieve is wel, dat ze goed broed, nu Jipp nog, die het niet zo nauw neemt met het vaderschap van de eitjes  ;)

Liefs Manon


Het geelwangetje is inderdaad een mooi beestje. :D

Jonge grijsjes zijn zooooooooooooooo lief. ::)
Ik merk toch wel heeeeeeeeeel veel verschil met Grumpy, die we met 12 weken haalden, of die kleine, die met 4 weken hier kwam. :-\
De laatste is veeeeeeeeeel tammer en liever.
Mocht je ooit een grijsje gaan halen, dan raad ik je aan om een jong te nemen dat nog niet zo oud is en zelf lekker gaan pappen. Het scheelt echt enorm.
Dit klinkt misschien raar, maar de karakters van een valkje en een grijze verschillen natuurlijk als dag en nacht.
Kijk ook eens naar het verschil in snavels. ::) :P

Grumpy komt van een grote kweker vandaan, die ze als handtam verkocht.
Ze was natuurlijk ook wel handtam, maar niet zoals die kleine en daar heb ik nog niet eens zoveel aandacht aan besteed.
Bij Grumpy was het zo, die kregen eten en werden weer weg gezet, er werd niks anders mee gedaan. :-\

Soms heb ik wel eens spijt dat we Grumpy ook niet eerder hadden, maar het zij zo.

In België zie je nog wel vaker van dat soort markten.
Ik vind het meestal wel heel zielig zoals de dieren daar dan zitten. :-\

Jammer dat de eitjes van Jipp en Jindi niet bevrucht zijn. :-\
Maar zoals je zelf al aangaf, weet je nu wel dat ze goed broedt.
Volgend jaar beter. :D


Citaat van: Kimm op 28 juli 2010, 19:48:19
teveel foto's?  ;D ze zijn helemaal geweldig!!
ik heb genoten en de cinnamon opaline geelwang is inderdaad een beauty  :-*

groetjes kim



Fijn dat je genoten hebt. :D
De geelwang was nog een kadootje, zo als laatste ven het seizoen.


Citaat van: Gerdy op 28 juli 2010, 23:16:30
hoezo teveel foto's..echt niet

ik heb super zitten genieten van al je mooie vogies..wat heerlijk nog zo een verrassing in je laaste nestje dit seizoen..

geniet nog maar lekker van ze.

gr gerdy


De kweek zat niet helemaal mee, dus dan is het geelwang poppetje nog een goedmakertje. :D
Genieten doe ik zeker nog van ze.



Groetjessssssssssss ;)

*Manon*

Ik kom gewoon straks bij jou een grijsje halen  :D :D :D :D
Als ik mijn vent zover heb, maar hij vind ze mooi, dus dat is een goed teken  ;D ;D ;D

Ja die snavels... zijn inderdaad erg groot  :-[
Maar grijsjes zijn toch wel lief... voor ik bij jou kom, ga ik me er eerst helemaal in verdiepen, heb nog veel te veel vragen merk ik wel  ;) ;)

Liefs Manon

♪ Marlies

Citaat van: *Manon* op 29 juli 2010, 01:09:41
Ik kom gewoon straks bij jou een grijsje halen  :D :D :D :D
Als ik mijn vent zover heb, maar hij vind ze mooi, dus dat is een goed teken  ;D ;D ;D

Ja die snavels... zijn inderdaad erg groot  :-[
Maar grijsjes zijn toch wel lief... voor ik bij jou kom, ga ik me er eerst helemaal in verdiepen, heb nog veel te veel vragen merk ik wel  ;) ;)

Liefs Manon


Ik hoop dat ze wat gaan doen, maar dat is altijd afwachten. ::)

Ze kunnen ontzettend lief zijn. :D

Ik weet anders ook nog wel een hele betrouwbare kweker die nu jongen heeft hoor. ::).

Groetjes Marlies ;)

*Manon*

29 juli 2010, 09:09:23 #5548 Last Edit: 29 juli 2010, 10:34:28 by *Manon*
Hoi hoi,

Het is nu nog te vroeg om mijn kereltje hier mee te shockkeren hahahahahhaha.... wel heel fijn dat je meedenkt  :-*
Krijg nog mijn bonte geelwang die snel hier komt wonen, dan David neem ik in huis omdat ik die moet heropvoeden, dus het is nu geen optie.... helaas voor mij  ;) maar ik wil er wel de tijd voor hebben.
Ik wil me er ook eerst helemaal goed over inlezen... mijn valkjesbestand heb ik nu compleet.... dus dat is al een hele geruststelling.... meer vogels wil ik niet in de voliere, ze hebben nu lekker de ruimte...

Als alles op de plek zit, de vogeltjes dan, wil ik heel graag een grijsje.... ik meld me wel  ;)

Liefs Manon

Caroline

Leuke plannen Manon.  ;D

Jammer Marlies, dat je babie nu liever en tammer is dan je eigen Grumpy.

Ik wist niet dat het bij grijsjes zoveel scheelde, handopfok of niet.

Kan het niet ook het karakter zijn of geslacht??

Mijn 2 tantes haalde allebei een grijsje, de ene een jaar eerder maar van dezelfde ouders en op dezelfde manier groot gebracht, allebei zaten ze er werkelijk de hele dag mee te tuttelen.

Inmiddels woont door overlijden van mijn ene tante Lorre bij mijn ouders, dit is een geweldig beestje, heel lief, krijst niet, bijt niet, echt een kanjer. Lorre is een man.

De andere zag ik in juni bij mijn tante .... nou nog voor geen geld stop ik daar mijn hand in de kooi en verder is zij heel dominant en aanwezig en schreeuwt veel en luid. Dit is een pop.

Dus ik denk dat  karakter ook wel scheelt.  ;)

Ik ben erg benieuwd wanneer je zelf jongen gaat krijgen van de grijsjes en de roseetjes, lijkt me echt helemaal waanzinnig gaaf!  :D :D

Fijne dag nog!!

PS. wat ben je trouwens elke ochtend weer vroeg, moet je vroeg zelf werken of boterhammen maken voor je boys??
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.