3 mei 2024, 00:31:24

♥ MIJN VALKENVOLK ♥ Update

Gestart door ♪ Marlies, 16 mei 2005, 17:11:22

« vorige - volgende »

☺ Pita ☺

Jha wat gaat het dan opeens hard he!!
Je gaat wel erg uit dunnen met je valkjes?? Speciale reden? Andere kromsnavels mss?

Anke

Hoi Marlies,
De jongen zijn moooooiiiiii :-* :-*
Ach en van het grijsje smelt ik gewoon wat lief is dat :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

♪ Marlies

Citaat van: ☺ Pita ☺ op 21 juni 2010, 20:14:57
Jha wat gaat het dan opeens hard he!!
Je gaat wel erg uit dunnen met je valkjes?? Speciale reden? Andere kromsnavels mss?


Ik ga inderdaad uitdunnen. ::)
Het zijn jongen van vorig jaar en dan degene die dit jaar geboren zijn.

De jongen van vorig jaar zitten qua bloedlijn allemaal dicht bij elkaar, dus op een gegeven moment moet je zo oppassen wie je bij wie zet. Vandaar dat die weg gaan.

Ook hebben we besloten om de valkjes uit mijn kweekruimte te halen en daar 2 kooien voor de grijze roodstaarten te zetten. :D
In Martin z'n kweekruimte zou het volgens verschillende ervaren kwekers van grijsjes te druk zijn.
Daarom de switch.
Mijn valkjes komen dan bij Martin in 6 ruime kweekkooien ( meer zijn er niet ) tijdens de kweek, en daarbuiten lekker in de volière. :D

Ook willen we inderdaad wat minderen met de kleinere soorten en op den duur maar een paar koppels grotere houden. Net zo leuk, maar veeeeeeeeeeeeeel minder werk. :P


Citaat van: Anke op 21 juni 2010, 21:28:30
Hoi Marlies,
De jongen zijn moooooiiiiii :-* :-*
Ach en van het grijsje smelt ik gewoon wat lief is dat :)
Groetjes Anke



Het grijsje is zeker heel lief, vooral de geliudjes die het maakt. ::)


Groetjessssssssss ;)

♪ Marlies

Zondag heb ik bijna alle blokken bij de valkjes weggehaald.
Alleen koppel 1 , koppel 3 en koppel 5 hebben nog een blok.

Een groot aantal valkjes heeft helemaal niks gedaan, of onbevruchte eitjes, of eitjes in de steek gelaten. :-\

Straks even bij de swiften kijken hoe het met hun eitjes is en anders gaan de valkjes zonder blok komend weekend lekker terug de volière in en dan is de kweek afgelopen.

Als dan straks de verhuizing van de grijsjes een feit is mogen de valkjes in de verwarmde ruimte van Martin nog een rondje doen.
Kijken of het dan beter gaat. :P

♪ Marlies

Bij koppel 3 zag ik net weer een geel donsje met donkere oogjes liggen. :D
Dit is een wildkleur mannetje split cinnamon opaline geelwang, of een cinnamon opaline geelwang popje. :D
Even afwachten. ::)

•=Bonnie=•

Ook ik heb de meeste blokken al weg, er zitten mij nog zat jongen van de 1e ronde, die eerst maar eens weg. Enne, een jaar lekker rustig vind ik ook best :D

☺ Pita ☺


♪ Marlies

Citaat van: •=Bonnie=• op 22 juni 2010, 18:35:35
Ook ik heb de meeste blokken al weg, er zitten mij nog zat jongen van de 1e ronde, die eerst maar eens weg. Enne, een jaar lekker rustig vind ik ook best :D


De meeste valkjes waren toch al in de rui gevallen, dus doen ze zowieso al niks meer.

Inderdaad, een jaar wat meer rust is ook wel lekker.
Alhoewel ik voorlopig m'n handjes nog vol heb aan die kleine grijze roodstaart die eigenlijk inmiddels ook niet meer zo heel klein is. ::)


Citaat van: ☺ Pita ☺ op 22 juni 2010, 19:33:26
Gefeliciteerd met je donsje !!


Dankjewel, er komen er volgens mij nog meer aan. :D

♪ Marlies

Gisteren lag er weer een geel donsje bij koppel 3  :D( opaline split cinnamon geelwang x bonte lutino ). Ze hebben nu 2 gele donsjes en er liggen ook nog 3 eitjes, maar of die nog uit zullen komen ................?


De eitjes van koppel 4 ( bleekmasker dom. pastel x bleekmasker zouden volgende week uit moeten komen, maar die 2 hebben hun nest in de steek gelaten. >:(

Ook koppel 9 ( cinnamon bont opaline x lutino bleekmasker ) heeft de pijp aan Maarten gegeven. >:(

Gelukkig waren de eitjes van koppel 1 onbevrucht, dus ik heb alle bevruchte eitjes opgepakt en bij hun gelegd.
Nu maar afwachten welke eitjes nog uit zullen komen. ::)

Als er bonte jongen uitkomen of cinnamon, dan zijn ze zowieso van koppel 9.
Bij andere mutaties is het niet 100% zeker van welk koppel ze zullen zijn, maar ja het is niet anders. Het was dit of afgestorven eitjes. :-\


Zondag is het lutino bleekmasker popje dat door de vorige eigenaar was terug gebracht weer verhuisd.

Vandaag zijn er 2 valkjes naar België vertrokken, de lutino man van koppel 6, en een lutino bleekmasker popje van vorig jaar wat ook nog dom. pastel zou kunnen zijn.

Zaterdag komt er nog iemand kijken naar het lutino opaline popje van koppel 3.

Zachtjes aan krijgen de diverse valkjes dan toch een nieuw huisje. ::)

♪ Marlies

Vanochtend weer een donsje bij koppel 3 ( opaline split cinnamon geelwang x bonte lutino). :D
Er liggen nu 2 donsjes met donkere oogjes, dus wildkleur mannetjes split voor cinnamon geelwang, of cinnamon opaline geelwang popjes en 1 lutino donsje.  :D
Als deze opaline is dan is het een popje, heeft het geen pareltjes dan is het een mannetje.

☺ Pita ☺

Gefeliciteerd !! Gaat best lekker toch?
Alvast een goed weekend gewenst :)

Caroline

Balen van de verlaten eitjes, hopelijk doen ze nog wat bij de pleegouders.

Gefeliciteerd met je 3 nieuwe donsjes.  :D

Alvast een fijn weekend.  8)

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

♪ Marlies

UPDATE !!!!!!!!!!!!



De verlaten eitjes zijn niet meer uitgekomen. Balen, maar het is niet anders. :-\

Bij koppel 4 ( opaline x bonte lutino ) liggen nu de laatste jongen van dit seizoen.
Zo te zien zijn het 2 wildkleurtjes split cinnamon opaline geelwang, een bontje en een lutino.
Mooi nestje. :D

Koppel 6 ( bleekmasker x lutino bleekmasker) zit nog binnen met 1 nog niet zelfstandig jong.

De andere valkjes zijn gisteren allemaal naar de volière verhuisd. Voor hun zit het er op.

Het jonge grijsje doet het super en wordt een hele mooie donkere vogel. :D

De swiften hebben dit jaar geen jongen gehad. Elke keer gekloot met eitjes. Dan lagen er eitjes en zo waren ze weer weg. ???
Dit hebben we nog niet gehad met onze swiften. Misschien dat het laatste popje dat erbij gekomen is de boosdoener is................geen idee.

De kaketoes hebben ook nog niks gedaan, hopen dat het volgend jaar wat wordt.

De Barraband jongen zijn allebei uitgevlogen maar worden nog door pa gevoerd. Ook bij hun is het blok weg........het is goed zo.

Grumpy doet het ook geweldig. :D
Elke ochtend als we beneden komen dan roept ze ; Goeiemorgen, lekker geslapen .
M'n zwager is al jaren bezig met goeiemorgen, maar z'n grijze zegt het niet, terwijl die weer hele telefoongespprekken nadoet. :P

Nou, even Chuck uitlaten, bij de jongen kijken en dan weer werken.

Groetjessssssssssssss ;)

♪ Marlies

Bleekmasker man.




Lutino bleekmasker pop.




En nog een.







Lutino bleekmasker man.




Koppel 9, lekker op rust.




Koppel 4 ( opaline man x bonte lutino).
Zij hebben nog 4 jongen in het blok zitten .




De barraband familie.

























Enkele swiften.








Ons kleine grijsje.




























Caroline

Ach, wat een ontzettende leuke foto's!!!!

Je Barrabandjes alweer zo groot en zo mooi!!

Je valkjes en je swifjes, natuurlijk ook heel erg mooi.

En je kleine grijsjes, ooh, wat een ontzettend lief snoeppie.

Ik ben verliefd!!!!  :-*

Dank je wel voor deze super foto's.

Groetjesssssssssssssssssssssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.