30 april 2024, 22:52:38

♥ MIJN VALKENVOLK ♥ Update

Gestart door ♪ Marlies, 16 mei 2005, 17:11:22

« vorige - volgende »

Marian

Hoi Marlies,

Daar ben ik dan na lange tijd :-[ :)

Ik las dat er spanning was voor het uitkomen van de eitjes en dat het gelukkig toch goed is gegaan :D
Kan me best voorstellen dat een lekker mooi voorjaar het beter doet bij het kweken en bij het vrouwtje ;)

Mooie papegaaien heb je hoor, de grijze roodstaart zou ik niet zo gauw durven te kroelen, haha, maar bij mij zou dan ook de vinger eraf liggen ;D
De swiftmannen lijken me ook erg leuk!

Ik hoop dat je verder een goed en rustig kweek seizoen mag hebben!

Groetjes!, Marian

☺ Pita ☺

Heeej wat een heerlijke foto's Marlies !!!!
Fijn dat het goed gaat met het grut , nu de grotere vogels nog :D maar dat komt vanzelf wel hoor ;)
Groetjes Petra.

Gerdy

Hoi Marlies..

wat een heerlijke foto's..het blijft genieten om foto's te kijken..

wat heb je mooie bleekmaskertjes zitten..helemaal super.

en je roseetjesssss op slag werd ik er verliefd op ..wat een mooierds.

gr gerdy

*Esther*

Leuke foto's!!
Gelukkig gaat het met deze jongen wel goed, naast alle eitjes wat niks wil worden.

gr Esther

Rob S

He Marlies ;D

Wauw wat is zo'n barraband man toch een mooie vogel zeg! Hebbe hebbe hebbe haha :P Gelukkig heb jij toch nog wel wat jongen zitten waar het goed mee gaat! Hoeveel eitjes liggen er nog bij de valkjes?

Groetjes

Caroline

Hihihi, ik heb de foto's al 3 x bekeken maar door mijn slechte internetverbinding kon ik steeds niet reageren.  :-[

Nu is de internet weer in orde en .... mijn reactie is:

Wow .... wat een gave foto's heb je geplaatst.  :o :D ;D

Groetjes van Caroline ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

♪ Marlies

Citaat van: Marian op  5 mei 2010, 13:33:24
Hoi Marlies,

Daar ben ik dan na lange tijd :-[ :)

Ik las dat er spanning was voor het uitkomen van de eitjes en dat het gelukkig toch goed is gegaan :D
Kan me best voorstellen dat een lekker mooi voorjaar het beter doet bij het kweken en bij het vrouwtje ;)

Mooie papegaaien heb je hoor, de grijze roodstaart zou ik niet zo gauw durven te kroelen, haha, maar bij mij zou dan ook de vinger eraf liggen ;D
De swiftmannen lijken me ook erg leuk!

Ik hoop dat je verder een goed en rustig kweek seizoen mag hebben!

Groetjes!, Marian



Hoi Marian, ;D

Het is inderdaad beter voor je humeur als alles goed gaat, maar dat heb je niet zelf in de hand. :-\
Gelukkig gaat het nu beter. :D
De jongen groeien goed en de andere koppels mogen aan een nieuwe ronde beginnen.

Onze grijze is een lief beest hoor. :P
Bijten doet ze niet, ze gaat eerder naar achter als ze een vreemde voor de kooi ziet staan.

De swiften zijn zeker leuk. De poppen zaten alle 3 in een blok dus vandaar dat alleen de mannen op de foto staan. ::)

Ik hoop ook dat het vanaf nu beter zal gaan bij iedereen, het zijn geen leuke berichten die je overal leest. :-\



Citaat van: ☺ Pita ☺ op  5 mei 2010, 18:42:09
Heeej wat een heerlijke foto's Marlies !!!!
Fijn dat het goed gaat met het grut , nu de grotere vogels nog :D maar dat komt vanzelf wel hoor ;)
Groetjes Petra.


Dankjewel. :D

De kleintjes doen het goed, dus ik ben happy. :D

Ben benieuwd of het grotere spul wat gaat doen, zou wel leuk zijn, maar ik weet ook dat ze nog vrij jong zijn dus moeten we maar afwachten. :P


Citaat van: Gerdy op  5 mei 2010, 19:05:33
Hoi Marlies..

wat een heerlijke foto's..het blijft genieten om foto's te kijken..

wat heb je mooie bleekmaskertjes zitten..helemaal super.

en je roseetjesssss op slag werd ik er verliefd op ..wat een mooierds.

gr gerdy



Foto's kijken is altijd leuk, ook al heb je de onderwerpen al tig keer gezien. ::)

Bleekmaskertjes zijn toch wel een beetje mijn favorieten, maar dat hadden jullie misschien al gemerkt. ::) :P

De rosees zijn ook heel leuk om naar te kijken, vooral nu er her en der wat wilgentakken in de kooi liggen. Ze zijn er constant mee bezig. :D

Citaat van: *Esther* op  5 mei 2010, 20:07:29
Leuke foto's!!
Gelukkig gaat het met deze jongen wel goed, naast alle eitjes wat niks wil worden.

gr Esther


Inderdaad, gelukkig wel. Hopelijk krijgen we nog een mooie 2e ronde. :D

Citaat van: Rob S op  5 mei 2010, 21:45:45
He Marlies ;D

Wauw wat is zo'n barraband man toch een mooie vogel zeg! Hebbe hebbe hebbe haha :P Gelukkig heb jij toch nog wel wat jongen zitten waar het goed mee gaat! Hoeveel eitjes liggen er nog bij de valkjes?

Groetjes


Ik was ook op slag verliefd toen ik hem op een TT zag zitten :D  , en had ook  zoeiets van hebbe, hebbe, hebbe. :P

Er zitten n u 8 jongen, maar op 11 koppels is dat natuurlijk niks.
Hoeveel eitjes er precies nog liggen weet ik niet. Ik laat de broedende valkjes maar zoveel mogelijk met rust, dan kan het aan het storen niet liggen mocht het mis gaan. :-\


Citaat van: Caroline op  6 mei 2010, 15:21:15
Hihihi, ik heb de foto's al 3 x bekeken maar door mijn slechte internetverbinding kon ik steeds niet reageren.  :-[

Nu is de internet weer in orde en .... mijn reactie is:

Wow .... wat een gave foto's heb je geplaatst.  :o :D ;D

Groetjes van Caroline ;)


Dankjwel. :D

Gelukkig is je internetverbinding weer in orde. balen als hij er uit ligt of niet werkt zoals het moet.

Zo, nu nog even nestcontrole doen en Chuck uitlaten en dan werken.
Volgende week lekker een weekje vrij.........heerlijk !! :D

Groetjessssssssssssss ;)

♪ Marlies

Vanmiddag de eitjes weggehaald bij koppel 5 ( witmasker dom. pastel x witmasker).
Ik was wel heel erg nieuwsgierig of de eitjes bevrucht waren, en inderdaad dat was zo.
Helaas zijn de kleintjes al in een vroeg stadium afgestorven. :-\
Ik weet nu wel zeker dat de wipwap pogingen geslaagd zijn. :P

Hier lagen ook nog 2 eitjes bij van koppel 9 ( cinnamon bont opaline x lutino bleekmasker ). Bij hun twijfelde ik of ze nog wel bevruchte eitjes hadden en gelukkig kunnen zij het ook nog. :D..............de 2 eitjes waren ook bevrucht, maar ook in een vroeg stadium afgestorven. :-\
Hun eitjes had ik bij koppel 5 gelegd omdat ze dus geen van tweeën het blok in gingen om te broeden. :-\

Nu hebben ze nieuwe eitjes en tot nu toe zit het mannetje overdag constant te broeden, van het popje weet ik het niet.
Nog even afwachten dus.  ::)


Met de jongen van koppel 4 gaat het prima. Ze worden heel goed gevoerd door pleegpa en pleegma. :D

Ook de jongen van koppel 3 doen het goed.
Vooral het lutinootje zie je groeien. :D


Groetjessssssss ;)

Caroline

Balen dat de eitjes verloren gingen maar inderdaad goed om te weten dat ze goed wipwappen.  ;)

Een fijn weekend en als ik heb goed had onthouden, een fijn week vakantie.  :D

Groetjessssssss

PS. Jim is zo grappig .... hij is op het moment flink aan het fluiten en dit doet hij in zijn vuistje, zo leuk om te zien, dan tilt hij zijn pootje naar zijn snaveltje en kromt zijn teentjes en daartegen fluit hij hele serenades.  ;D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

patty_dordtse valkjes

Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Gerdy

wat vervelend van de afgestorven eitjes..is nooit leuk en altijd blijft de vraag..hoe komt het toch.

wat heerlijk dat de andere donsjes het allemaal zo goed doen.

gr Gerdy

*Yvon

Hoi hoi

Ik ga met je mee hopen dat de 2de ronde meer bevrucht zal zijn en er ook meer donsjes gaan komen.  :)
Nu dan maar genieten van de jongen die er wel zijn.  :D

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

•=Bonnie=•

Mijn koppels doen ook bizar, geen idee hoe dit komt.  ::)

Mochten jouw grijsjes treden en eitjes leggen maar niet broeden, dan hou ik me aanbevolen trouwens.

Anke

Hoi Marlies,
Ach wat zonde van de afgestorven eitjes :'(
Hopelijk gaat het met de andere eitjes beter.
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

♪ Marlies

Citaat van: Caroline op  8 mei 2010, 09:55:48
Balen dat de eitjes verloren gingen maar inderdaad goed om te weten dat ze goed wipwappen.  ;)

Een fijn weekend en als ik heb goed had onthouden, een fijn week vakantie.  :D

Groetjessssssss

PS. Jim is zo grappig .... hij is op het moment flink aan het fluiten en dit doet hij in zijn vuistje, zo leuk om te zien, dan tilt hij zijn pootje naar zijn snaveltje en kromt zijn teentjes en daartegen fluit hij hele serenades.  ;D


Zeker jammer, maar ze mogen nog een keer. Misschien gaat het dan wel goed. ::)

Gekke Jim. Lijkt me leuk om te zien. :D
Zou hij denken dat hij bij X factor zit en z'n pootje als microfoon gebruikt. ::)

Goed onthouden, ik heb lekker een weekje vrij. :D :D :D :D

Citaat van: patty_dordtse valkjes op  8 mei 2010, 10:24:12



Is wel gelukt. :D

Citaat van: Gerdy op  8 mei 2010, 12:20:46
wat vervelend van de afgestorven eitjes..is nooit leuk en altijd blijft de vraag..hoe komt het toch.

wat heerlijk dat de andere donsjes het allemaal zo goed doen.

gr Gerdy



Inderdaad vervelend, maar je ziet het overal gebeuren momenteel dus ik denk niet dat wij als mensen daar iets aan hadden kunnen veranderen. :-\

Hopelijk volgende ronde beter. :D

De donsjes en stekeltjes doen het goed..............gelukkig. :D

Citaat van: *Yvon op  8 mei 2010, 13:18:57
Hoi hoi

Ik ga met je mee hopen dat de 2de ronde meer bevrucht zal zijn en er ook meer donsjes gaan komen.  :)
Nu dan maar genieten van de jongen die er wel zijn.  :D

Groetjesssss Yvon




Van deze jongen geniet ik wel hoor. :D
Het hoeven er ook geen tientallen te zijn, maar ik vind het zo zonde dat de jongen in het ei afsterven omdat er niet meer gebroedt wordt. Maar dan nog liever dat dan donsjes dood in het blok vinden. :-\



Citaat van: •=Bonnie=• op  8 mei 2010, 22:18:22
Mijn koppels doen ook bizar, geen idee hoe dit komt.  ::)

Mochten jouw grijsjes treden en eitjes leggen maar niet broeden, dan hou ik me aanbevolen trouwens.


Je ziet het op verschillende plaatsen hier op het forum, dus ik vrees dat we het maar moeten nemen zoals het komt. :-\

Het zou wel heel toevallig zijn dat ze net treden als Martin of ik in de kooi bezig zijn, maar je weet maar nooit.

Ga je ze dan zelf uitbroeden ? :P

Citaat van: Anke op  9 mei 2010, 19:10:16
Hoi Marlies,
Ach wat zonde van de afgestorven eitjes :'(
Hopelijk gaat het met de andere eitjes beter.
Groetjes Anke


Er liggen nu weer bevruchte eitjes bij koppel 2 ( getekend x cinnamon bont opaline ) en koppel 4 ( bleekmasker dom. pastel x bleekmasker).
Hopelijk gaat het deze keer goed bij koppel 2 en blijven ze op de eitjes tot ze uitkomen.

Voor koppel 4 ben ik qua broeden niet zo bang...............maar wel voor het plukken dat ze waarschijnlijk weer gaan doen. :-\
Ik heb nu geen back-up koppel.


Net nog even de stekeltjes vast gehad en volgens mij wordt het lutino bleekmasker popje een df bleekmasker.
De wangen zijn veel intenser van kleur. Ik dacht al bijna dat het "gewone "oranje wangen zouden gaan worden, maar toen schoot de df in m'n gedachten.
Ben benieuwd.