3 mei 2024, 07:29:52

♥ MIJN VALKENVOLK ♥ Update

Gestart door ♪ Marlies, 16 mei 2005, 17:11:22

« vorige - volgende »

Anke

Citaat van: *Manon* op  2 mei 2010, 10:31:17
Citaat van: ♪ Marlies op  2 mei 2010, 10:23:42
Citaat van: *Manon* op  2 mei 2010, 10:06:00
ga snel doen dan !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  ;D ;D ;D


Heb je al gezien wat voor takkeweer het hier is . ::)



Je hoeft toch maar een klein stukje naar de vogelverblijven??
;D ;D ;D
Groetjes Anke

Nope, zover rijkt mijn oog nie... en het is hier bewolkt maar wel droog.... heb je geen regenjas, rubberen kaplaarzen? hahahahahaha.....




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

♪ Marlies

Het is inderdaad maar een paar meter lopen, maar als ik daar aan kom met m'n regenjas, kaplaarzen en zuidwester, dan denk ik dat ze allemaal tegelijk hun nesten in de steek laten. ::) :P ;D

IK ga nu aankleden en dan zal ik even gaan kijken. :P
Het regent nu ook niet meer zo hard. :D

Tot zo !!

Caroline

Het weer is hier ook HEEEEEEL triest .... ik was om 7 uur op, had puppycursus van 9-10 en het is tot nu toe nog geen 1 minuut droog geweest.  :-\

Leuk dat je Mandy even sprak.  :D

Ik begreep ook al dat het niet alleen met de valkjes slecht gaat maar ook met andere vogelsoorten, misschien toch het weer.  :-\

In huis mag ik niet klagen, ik heb een goed kweekjaar gehad afgelopen half jaar.  :)

Het ligt dus echt aan de omstandigheden buiten.  :-\ Maar ben eerlijk, wat voor weer hebben we ook?? Eergisteren liep ik in een korte broek met een hempje en was het bloedheet, vanmorgen had ik mijn spijkerbroek, sweater, winterjas en bergschoenen weer uit de kast getrokken .... en ik had het nog koud. ::)

Kun je na gaan wat het met eitjes c.q. donsjes doet.  :-\ :(

Hopelijk wordt het weer snel beter zodat de tweede ronde voorspoediger verloopt bij iedereen .  ;)

Fijne zondag!!  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

♪ Marlies

Citaat van: Caroline op  2 mei 2010, 10:52:47
Het weer is hier ook HEEEEEEL triest .... ik was om 7 uur op, had puppycursus van 9-10 en het is tot nu toe nog geen 1 minuut droog geweest.  :-\

Leuk dat je Mandy even sprak.  :D

Ik begreep ook al dat het niet alleen met de valkjes slecht gaat maar ook met andere vogelsoorten, misschien toch het weer.  :-\

In huis mag ik niet klagen, ik heb een goed kweekjaar gehad afgelopen half jaar.  :)

Het ligt dus echt aan de omstandigheden buiten.  :-\ Maar ben eerlijk, wat voor weer hebben we ook?? Eergisteren liep ik in een korte broek met een hempje en was het bloedheet, vanmorgen had ik mijn spijkerbroek, sweater, winterjas en bergschoenen weer uit de kast getrokken .... en ik had het nog koud. ::)

Kun je na gaan wat het met eitjes c.q. donsjes doet.  :-\ :(

Hopelijk wordt het weer snel beter zodat de tweede ronde voorspoediger verloopt bij iedereen .  ;)

Fijne zondag!!  :)


Nu is het weer droog, ben benieuwd voor hoe lang. ::)

Het is inderdaad niet meer te volgen met het weer, dan 25 graden en dan weer maar 10. :-\

Het weer mag voor mij ook wel snel veranderen, ben die regen nu al beu. :-\

Hopelijk gaat de 2e ronde beter.

Ook jij een fijne zondag !! :D




Nou ben net even gaan kijken en bijvoeren.
Donsje 2 dat of van koppel 2 of van koppel 3 kon zijn, lag dood in het blok. :-\

Het lutinootje maakt het goed en groeit als kool. :D
Het eitje lag nog te piepen.

Pa en ma bleven op het nest en ik kon ma zowaar kroelen. :o
Ze zat echt met haar oogjes dicht te genieten. :D
En dat voor een wilde valk.

De jongen van koppel 4 maken het goed en zijn alle 4 geringd. :D

Ook zag ik het mannetje van koppel 11 ( cinnamon bont opaline x lutino bleekmasker) op het nest zitten. Zou hij dan eindelijk het licht hebben gezien en toch maar aan het broeden gaan. ::)
Hij kan het wel, een paar jaar geleden heeft hij met een ander popje mooi jongen groot gebracht.
Ben benieuwd.

Fijne zondag allemaal !! ;)

Anke

Hoi Marlies,
Aaah neee niet weer een dood donsje :'( :'(
Gelukkig gaat het met de rest goed.
Ik hoop dat het mannetje van koppel 11 goed gaat broeden!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Esther*

Misschien zijn de wisselende temp ook wel debet aan al die dode jongen overal.
Het is nooit eens constant één temp.
Of houd jij je binnen hok wel één temp?

gr Esther

Gerdy

bij mij begint de donsjes regen nu..ik hoop dat ik verschoond blijf van dode donsjes..maar ja wie wil dit nou niet.

gr gerdy

carco

Broedde Quido bij jou vorig jaar met zijn pop?
Hier zitten ze gezellig op stok samen en hij doet dus helemaal niets.
Zij broedt 's nachts en verder gebeurt er weinig  :-\

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




♪ Marlies

Citaat van: Anke op  2 mei 2010, 13:46:59
Hoi Marlies,
Aaah neee niet weer een dood donsje :'( :'(
Gelukkig gaat het met de rest goed.
Ik hoop dat het mannetje van koppel 11 goed gaat broeden!
Groetjes Anke


Helaas wel. :-\

De rest doet het gelukkig goed, en vanochtend lag er weer een nieuw geel donsje met donkere oogjes.
Ook dit kan van 2 koppels zijn.
Of van koppel 2 ( getekend opaline x cinnamon bont opaline ), dan wordt het een bontje, of van koppel 3 ( opaline split cinnamon geelwang X2 lutino) en dan wordt het een wildkleurtje.
Ben benieuwd. :P

Bij de andere koppels ga ik de eitjes maar weghalen, dan kunnen ze eventueel aan een 2e ronde beginnen en ben ik vroeg klaar met kweken dit jaar.


Citaat van: *Esther* op  2 mei 2010, 13:51:53
Misschien zijn de wisselende temp ook wel debet aan al die dode jongen overal.
Het is nooit eens constant één temp.
Of houd jij je binnen hok wel één temp?

gr Esther


Dat denk ik dus ook, plus dat er slecht gebroedt wordt door sommige koppels.  :-\

Mijn hok is onverwarmd, dus gewoon met de buitentemp. mee. Het is natuurlijk wel altijd ietsjes warmer dan buiten.

Citaat van: Gerdy op  2 mei 2010, 15:28:57
bij mij begint de donsjes regen nu..ik hoop dat ik verschoond blijf van dode donsjes..maar ja wie wil dit nou niet.

gr gerdy


Ik hoop het ook voor je. :D
Zag al in je boekje dat het nu echt begint. Leuk toch, daar doen we het tenslotte voor. :D

Citaat van: carco op  2 mei 2010, 15:31:54
Broedde Quido bij jou vorig jaar met zijn pop?
Hier zitten ze gezellig op stok samen en hij doet dus helemaal niets.
Zij broedt 's nachts en verder gebeurt er weinig  :-\

Groetjes: Caroline.


Ze zaten bij mij vaak samen in het blok, alleen hebben de jongen het niet gered en is het popje dood gegaan.
Ze hebben hier wel in de kweekkooien gezeten en daar is dan natuurlijk ook niet veel anders te doen. Misschien is hij van verveling mee gaan broeden.

*Yvon

Hoi hoi

Zou het echt aan de temp liggen dat er donsjes doodgaan ??
Ik heb zo het idee dat de ouders de donsjes toch wel goed warm zouden houden.  ???  ::)
Wel leuk dat er donsjes bij een pleegkoppel liggen en dan maar afwachten welke en van wie die nu zullen zijn.  :D


CitaatBij de andere koppels ga ik de eitjes maar weghalen, dan kunnen ze eventueel aan een 2e ronde beginnen en ben ik vroeg klaar met kweken dit jaar.

Zo heb je de kriebels om te willen gaan kweken en nu wil je snel klaar zijn met de kweek ??  ::)  ;) ;D

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

♪ Marlies

Citaat van: *Yvon op  3 mei 2010, 15:44:14
Hoi hoi

Zou het echt aan de temp liggen dat er donsjes doodgaan ??
Ik heb zo het idee dat de ouders de donsjes toch wel goed warm zouden houden.  ???  ::)
Wel leuk dat er donsjes bij een pleegkoppel liggen en dan maar afwachten welke en van wie die nu zullen zijn.  :D


CitaatBij de andere koppels ga ik de eitjes maar weghalen, dan kunnen ze eventueel aan een 2e ronde beginnen en ben ik vroeg klaar met kweken dit jaar.

Zo heb je de kriebels om te willen gaan kweken en nu wil je snel klaar zijn met de kweek ??  ::)  ;) ;D

Groetjesssss Yvon



Ik weet het niet of het daar aan ligt. Het zou een oorzaak kunnen zijn. ???


Als het zo moet, zijn de kriebels snel weg hoor. :-\


Raymond

Zo te lezen tref jij het ook niet Marlies. Veel sterkte met de valkjes.
Hopelijk wordt het snel warmer en verloopt alles een stuk beter.  Ikzelf ga denk de blokken verwijderen van de valkjes die 'mislukte' nesten hebben gehad en als het weer echt warmer wordt en blijft gaan de blokken er weer in.

Succes!


Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

♪ Marlies

Citaat van: Raymond op  3 mei 2010, 16:08:32
Zo te lezen tref jij het ook niet Marlies. Veel sterkte met de valkjes.
Hopelijk wordt het snel warmer en verloopt alles een stuk beter.  Ikzelf ga denk de blokken verwijderen van de valkjes die 'mislukte' nesten hebben gehad en als het weer echt warmer wordt en blijft gaan de blokken er weer in.

Succes!


Ik hoop ook dat het weer snel veranderd. Regen ben je na een paar dagen al spuugzat. :-\

Misschien wel een goede keuze van je. Hopelijk hebben ze dan meer zin. ::)


♪ Marlies

Net alle vogels weer gevoerd en nestcontrole gedaan.

Pffffffffff, alle jongen leven nog. :D
Bij koppel 3 ligt nu een heel puntig eitje te piepen. Ben benieuwd wat daar uit gaat komen. ::)
Het is in elk geval een eitje van koppel 3 zelf. :D

Serita

Gelukkig maar dat ze nu allemaal nog leven, wat een spanning allemaal zeg bah!