29 april 2024, 19:50:17

♥ MIJN VALKENVOLK ♥ Update

Gestart door ♪ Marlies, 16 mei 2005, 17:11:22

« vorige - volgende »

♪ Marlies

Ik zit net nog even na te denken over de valkjes die over zijn.

Een van hen is toch een popje, maar dat klikt niet met het mannetje waar ze mee samen zat.
Ik kan haar niet bij een van de andere mannetjes zetten die over zijn, want dat zijn broertjes. :-\

Het lutino popje komt uit koppel 4 (dom.pastel bleekmasker split witmasker en lutino x bleekmasker split witmasker ).
Het moet dus wel een popje zijn. Ze kan ook nog dom. pastel zijn, maar dat is bij lutino niet te zien. Ook is er een kans dat ze df bleekmasker is, maar ik zie het niet. :-\

*Esther*

Ja lastig dat.
Zo zit ik straks naar de jongen van Tycoon en Nanoek te turen.
Dit was ook niet een combi zoals ik het bedoeld had maar ze hebben elkaar uitgekozen. En in kolonie kweek is dat toch wel het meest ideaal.
Jammer dat je haar niet kunt koppelen aan een witmasker.

gr Esther

•=Bonnie=•

Lastig hoor Marlies  :-\

Hoe gaat het met je rose's??  :D

♪ Marlies

Citaat van: *Esther* op  6 april 2010, 08:21:36
Ja lastig dat.
Zo zit ik straks naar de jongen van Tycoon en Nanoek te turen.
Dit was ook niet een combi zoals ik het bedoeld had maar ze hebben elkaar uitgekozen. En in kolonie kweek is dat toch wel het meest ideaal.
Jammer dat je haar niet kunt koppelen aan een witmasker.

gr Esther



Het is niet zoals ik gepland had, maar daar kom ik ook wel weer over heen. :P

In kolonie heb je al helemaal niks in te brengen, daar bepalen de valkjes zelf wel hoe ze het doen en met wie. ::) :P

Hopelijk valt het srtaks mee met de splitvlekjes bij de jongen en zie je toch de afscheiding in de nek.




♪ Marlies

Citaat van: •=Bonnie=• op  6 april 2010, 12:02:54
Lastig hoor Marlies  :-\

Hoe gaat het met je rose's??  :D


Komt wel weer goed.
Hopelijk vind ik een goed plekje voor deze valkjes.

De rosé's waren in het nachthok aan het rommelen met wilgentakjes, maar we willen niet dat ze daar eventueel een nestje zouden gaan beginnen dus heeft Martin het dicht gemaakt.

De wilgentakken die Martin in de kooi had weg gelegd en gehangen hebben ze al helemaal kort gevreten. :D

We hebben ze nog niet in het blok gezien, maar wie weet .........het voorjaar is nog maar net begonnnen. ::)

*Yvon

Hoi hoi

Vervelend als er geen klik is tussen een man en pop.
Zeker als je die klik graag had gezien.  :D
Hadden wij dus ook zo'n stelletje.
Paar maanden binnen gezeten,er gebeurde niks.
Nu zijn ze buiten en de pop laat zich nu door een ander pakken.  >:(  :)

Messy is nog steeds een Messy maar vermaakt zich prima.  ;D

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Gerda

Hoi Marlies,

Ik vroeg me af of je nog steeds swiften hebt. Ik kan ze maar niet uit mijn hoofd zetten, maar ik weet dat het echt niet kan in huis, dus ik ga er niet aan beginnen.
Als je een keer een mooie foto kan maken.
Ik weet het, offtopic op een valkjes forum  :-X,
Zet dan ook maar een paar valkjes op de foto en je roseetjes ook!

Liefs, Gerda

♪ Marlies

Citaat van: Gerda op 10 april 2010, 00:23:06
Hoi Marlies,

Ik vroeg me af of je nog steeds swiften hebt. Ik kan ze maar niet uit mijn hoofd zetten, maar ik weet dat het echt niet kan in huis, dus ik ga er niet aan beginnen.
Als je een keer een mooie foto kan maken.
Ik weet het, offtopic op een valkjes foum  :-X,
Zet dan ook maar een paar valkjes op de foto en je roseetjes ook!


Liefs, Gerda




Hoi Gerda, :D

Die hebben we zeker nog. :D
Er zitten nog 3 koppels die nu ook de broedblokken hebben gehad.

Het zijn zeker gezellige vogels, en ik weet nog hoe gek je er toen op was. :P

Misschien dat ik dit weekend nog wat foto's maak.
Dan zal ik er ook maar wat van de valkjes en de roseetjes maken. ::)


♪ Marlies

Even een updeetje. :D

De koppels die eitjes hebben broeden goed op koppel 9 ( cinnamon bont opaline man x bleekmasker pop) na. :-\
Hun eitjes heb ik maar overgelegd, ik weet niet of ze bevrucht zijn, maar dat zie ik over een aantal dagen wel.

De swiften  en barrabands hebben ook hun blokken, maar tot nu toe nog geen eitjes. Wel zitten de popjes in de blokken. :D

De kaketoes zijn nog niet in het blok geweest.
Ze begonnen in het nachthok, wat helemaal open was, maar daar heeft Martin het deurtje voor gehangen.
Heel de winter zijn ze niet door het invlieggat naar binnen gegaan, en nu wel en daarom heeft Martin er een plaatje voor gemaakt.
Het is nl wel de bedoeling dat ze in het blok gaan nestelen. ::)

Caroline

Gaat lekker bij jullie.  :D

Ben weer erg benieuwd naar je jongen, uiteraard ook naar mini Swiftjes, barabandjes, grijze roodstaartjes en kaketoetjes.  ;D ;D

Giorgio en zijn dametje laten gelukkig de veertjes/pennetjes weer op de jongen zitten, een hele geruststelling, de eerste 2 zijn opaline wildkleurtjes met oranje wangen, de jongste wordt een opaline cinnamonnetje wangen nog niet bekend. ???

Ik kijk uit naar je foto's ....

Een heel fijn weekend, groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

bobbie

Hallo Marlies,

Hier ook al druk met broedhokken etc.
Wat een eigewijsies he, de roseetjes in het nachthok hahaha, slim een plankje voor de ingang. :D

Hoe gaat het met Chuckie? Je schreef over hem in mijn verhalenboekje en dat raakte me nogal, vandaar mijn vraag.

Groetjes, Nel :)

♪ Marlies

Citaat van: Caroline op 10 april 2010, 13:02:21
Gaat lekker bij jullie.  :D

Ben weer erg benieuwd naar je jongen, uiteraard ook naar mini Swiftjes, barabandjes, grijze roodstaartjes en kaketoetjes.  ;D ;D

Giorgio en zijn dametje laten gelukkig de veertjes/pennetjes weer op de jongen zitten, een hele geruststelling, de eerste 2 zijn opaline wildkleurtjes met oranje wangen, de jongste wordt een opaline cinnamonnetje wangen nog niet bekend. ???

Ik kijk uit naar je foto's ....

Een heel fijn weekend, groetjes van Caroline


Ik wou dat we hier al mini swiftjes, barrabandjes enz. hadden. Het duurt me allemaal veel te lang. ::) :P

Fijn dat er niet meer geplukt wordt.  Het komt meestal wel weer goed, maar het beste is toch dat het in 1 keer goed gaat.

Weer 2 mooie opaline jongen.  :D
Ik dacht toch te zien dat Chili gele wangetjes heeft. Ben benieuwd. ::)

Foto's is niks van gekomen. Zaterdag zowat de hele dag weg geweest en zondag werd onze jongste 17 dus weer visite. ::)


Citaat van: bobbie op 12 april 2010, 20:07:18
Hallo Marlies,

Hier ook al druk met broedhokken etc.
Wat een eigewijsies he, de roseetjes in het nachthok hahaha, slim een plankje voor de ingang. :D

Hoe gaat het met Chuckie? Je schreef over hem in mijn verhalenboekje en dat raakte me nogal, vandaar mijn vraag.

Groetjes, Nel :)


Nog een dag of 10 en dan verwacht ik hier de eerste jonge valkjes. :D
Jonge agaatjes heebn we al volop, dus het zijn niet de eerste jonge vogels van dit jaar.


Met Chuckie gaat het heel goed. :D
Hij is al een week of 2 zonder pijnstillers en staat nu op JD voer, speciaal voor arthrose. Ook krijgt hij nog een half glucasomine tabletje per dag ( da zei dat dit geen kwaad kon) en we gaan bijna elke avond een eindje wandelen. helemaal geen straf met dit weer en het is ook voor mij nog goed. :P

Hij is weer vrolijk en speels. Niet zoals een half jaar geleden, maar het gaat goed. :D

bobbie

Fijn dat het goed gaat met Chuckie. :D Met deze maatregelen heeft ie nog een hondswaardig bestaan. Geniet maar lekker van hem. 8)

Al jonge aga's? Wat een vruchtbare boel bij je.

Hier staan ze bewust "droog". Nou willen alleen de meiden hoor, de mannen hebben zoiets van "geef mijn portie maar aan Fikkie". ;)

groetjes, Nel :)

♪ Marlies

Citaat van: bobbie op 13 april 2010, 10:30:25
Fijn dat het goed gaat met Chuckie. :D Met deze maatregelen heeft ie nog een hondswaardig bestaan. Geniet maar lekker van hem. 8)

Al jonge aga's? Wat een vruchtbare boel bij je.

Hier staan ze bewust "droog". Nou willen alleen de meiden hoor, de mannen hebben zoiets van "geef mijn portie maar aan Fikkie". ;)

groetjes, Nel :)


Ik ben ook heel blij dat Chuck het op deze manier nog goed doet.
Als het zo blijft kan hij nog jaren mee.................hoop ik. :-\


De aga's zijn van Martin, hij heeft een kacheltje in de kooi en begint altijd na de Kerst met kweken.
Martin doet regelmatig mee met TT's en aga's hebben een jaar nodig om op kleur te komen.
De ringen voor het nieuwe jaar zijn meestal rond oktober binnen. De jongen die dan geboren worden krijgen allemaal een ring om van het nieuwe jaar, want dan kunnen ze nog 2 jaar mee doen met TT's.







Een van de lutino bleekmaskers waarvan ik dacht dat het een mannetje was, is dus toch een popje. :D
Gisteren toen ik ging voeren zaten ze met z'n tweëen in het blok.
Ik was helemaal niet nieuwsgierig,   ::) maar moest toch even kijken.
Toen ik het klepje van het blok open deed ontsnapte de lutino. Met het netje weer gevangen en terug in de kooi gezet.
Ik draai me om om voer te pakken en toen ik het bakje terug in de kooi wilde zetten zag ik opeens een eitje in de kooi liggen. :o Het was net gelegd, want het was nog nat.
Duidelijk een popje dus. :D
Eitje maar in het blok gelegd. Ben benieuwd. ::)

Peggy

jouw zuko doet het nog steeds heel goed hier hoor,  dat wilde ik even zeggen  ;)  weet alleen nog steeds niet wat het is maar da geeft niks  :D


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier