4 mei 2024, 09:27:05

♥ MIJN VALKENVOLK ♥ Update

Gestart door ♪ Marlies, 16 mei 2005, 17:11:22

« vorige - volgende »

Rianne

Grijsjes kunnen idd een 'afkeer' tegen iemand, of meerdere mensen hebben. Maar waar ze dat op baseren, geen idee!
Is Grumpy gekortwiekt of nog niet? Als je van plan bent om dit zelf bij te houden, begin dan met oefenen, vleugels pakken, de schaar laten zien en zo. Rhody kregen we toen hij wat ouder was en die hebben ze in de winkel voor zekerheid nog een keer gekortwiekt, daar mocht ik niet bij zijn omdat hij het anders met mij zou asocieren zeiden ze. Inmiddels weet ik wel beter, ze gebruikten er waarschijnlijk een handdoek bij en veroorzaakten veel stress. Als ik Rhody wil kortwieken, moet Maarten hem kroelen en kan ik voorzichtig zijn vleugel strekken en de veren knippen. Maar als hij het door heeft, moet ik oppassen. Hoe jonger je het dus aanleert, hoe beter :)

☺ Pita ☺

Hehehe een echte meid die Grumpy :D neemt ze nu al dingen van je over Marlies? :D :D :D

♪ Marlies

Citaat van: ☺ Pita ☺ op 20 februari 2010, 17:45:19
Hehehe een echte meid die Grumpy :D neemt ze nu al dingen van je over Marlies? :D :D :D


:o :o :o :o Het is maar goed dat ik niet bij je kan !! :P
Ben vandaag trouwens nog in de buurt geweest.
Falco moest voetballen in Middelburg.

-----------------------------------------------------------------------------------------------


De kweekruimte is helemaal uitgesopt en Martin heeft een paar blokjes koudijs aangestoken om eventuele ongenode gasten weg te krijgen.

Volgende week ben ik lekker vrij en dan ga ik de valkjes in de broedkooien zetten.
Een aantal bestaande koppels mogen gewoon weer bij elkaar, hoe het met de jonge valken zal gaan moet ik nog even bekijken. Misschien dat ik nog wel enkele valken over houd waar ik geen partner voor heb.

Een van de jonge lutino bleekmaskers uit de lutino cinnamon bleekmasker pop wilde ik gaan samenzetten met de lutino cinnamon bleekmasker man, maar als ik de binnenkanten van de staart zo op afstand bekijk denk ik dat dit 2 mannen zijn. :-\
Volgende week maar even vangen en goed bekijken.
Mochten het inderdaad 2 mannen zijn, dan mogen ze weg want ik ga er geen poppen meer voor bij halen.


Als het grootste gedeelte van de valkjes in de broedkooien zitten, dan krijgen de swiften en de Barrabands over een paar weken ook een blok.
Ik wacht daar nog even mee omdat deze vogels onverwarmd zitten en ik heb geen zin in moeilijkheden omdat de beestjes het te koud hebben. Dan maar wat later aan de kweek.

Jammer genoeg vond ik gisteren een swift popje dood op de grond. Toen ik haar ring bekeek zag ik dat ze van 1999 was. Nou weet ik niet hoe oud een swift kan worden, maar elf jaar voor een vogel die altijd buiten heeft gezeten lijkt me toch niet slecht.
Moet nu weer wel op zoek naar een popje van minstens 1 jaar en ik denk niet dat dat mee zal vallen. :-\


Voor de kaketoes heeft Martin vandaag hout gehaald om een blok te maken. Ben benieuwd hoe ze het gaan doen. De eerste keer is er wel een grote kans dat ze de eieren kapot maken in hun onervarenheid. :-\
Als we het op tijd zien, kunnen we de eieren misschien omruilen voor nepperds en mochten ze dan vast gaan broeden, dan kunnen ze hun eigen eitjes weer terug krijgen.
Even afwachten dus.

☺ Pita ☺

:D :D :D ikke plaag nooit :D

Zonde van je swiftje Marlies.
Enne je gaat dus ook bijna beginnen met kweken , gaat kriebelen he?
Maare wrom ben je niet ff om de koffie gekomen tssssss is ze gewoon bijna naast de deur.
Enne had Martin die blokjes koudijs in de huiskamer aangestoken?  ;D
Maare alles goed met Grumpy?
Heeft ze al in je vinger gehangen?
Nou het was een leuke update van je Marlies  ;)
Groetjes Petra.

Caroline

Spannend, de kaketoes een blok .... volgens mij moet ik dan een tijdje niet in je boekje komen neuzen als je jongen hebt .... die vind ik ZOOOO gaaf!!!!

Jammer van jullie Swift dametje, inderdaad een mooie leeftijd lijkt mij, 11 jaar.

Succes met de zoektocht naar een nieuwe poppie.

FIjne zondag en veel plezier weer met de voorbereidingen.

Groetjesssssssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Anke

Hoi Marlies,
Wat jammer van je swifjte. 11 jaar lijkt me zeker een mooie leeftijd.

Leuk weer blokken voor de valkjes.
Ennnn voor de Kakatoes ;D ;D ;D
Ik verheug me er nu al op om daar foto's van te mogen bekijken :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

♪ Marlies

Citaat van: ☺ Pita ☺ op 27 februari 2010, 21:04:48
:D :D :D ikke plaag nooit :D

Zonde van je swiftje Marlies.
Enne je gaat dus ook bijna beginnen met kweken , gaat kriebelen he?
Maare wrom ben je niet ff om de koffie gekomen tssssss is ze gewoon bijna naast de deur.
Enne had Martin die blokjes koudijs in de huiskamer aangestoken?  ;D
Maare alles goed met Grumpy?
Heeft ze al in je vinger gehangen?
Nou het was een leuke update van je Marlies  ;)
Groetjes Petra.



Ik plaag zelf ook graag hoor. ::) :P ;D

Onderweg bedacht ik me opeens dat ik dat wel had kunnen doen, maar ik had geen telnr. van je bij voor het adres. Stom hè. ::)

Met Grumpy gaat het prima. Ze komt 's avonds lekker tegen me aan liggen om te kroelen. Zo lief als ze dan in slaap valt. :D
Ze hakt af en toe wel naar je vingers, maar echt doorbijten doet ze niet.
Zelfs bij de jongste gaat het al beter.
Als hij haar vorige week iets lekkers gaf, dan pakte die muts het wel aan maar gooide het ook gelijk weer weg.
Als Martin of ik dan hetzelfde gaven, at ze het wel op. ::)
Nu pakt ze het gewoon van hem aan en eet het ook op. :D



Citaat van: Caroline op 27 februari 2010, 21:05:48
Spannend, de kaketoes een blok .... volgens mij moet ik dan een tijdje niet in je boekje komen neuzen als je jongen hebt .... die vind ik ZOOOO gaaf!!!!

Jammer van jullie Swift dametje, inderdaad een mooie leeftijd lijkt mij, 11 jaar.

Succes met de zoektocht naar een nieuwe poppie.

FIjne zondag en veel plezier weer met de voorbereidingen.

Groetjesssssssssss



Ik zal dan maar geen foto's van de jonge kaketoes ( als ze er komen ) plaatsen, dan kun je gewoon de valkjes blijven volgen. ::) :P

Ja, 11 jaar voor een swift lijkt me ook niet weinig. Straks eens even Googlen misschien dat het ergens te vinden is.

Gaat zeker lukken.



Citaat van: Anke op 27 februari 2010, 21:24:14
Hoi Marlies,
Wat jammer van je swifjte. 11 jaar lijkt me zeker een mooie leeftijd.

Leuk weer blokken voor de valkjes.
Ennnn voor de Kakatoes ;D ;D ;D
Ik verheug me er nu al op om daar foto's van te mogen bekijken :)
Groetjes Anke


Inderdaad jammer. Ik dacht eerst dat het het mannetje met de rode buik was, die is volgens mij nog ouder.

Het gekke is dat Martin een uurtje voor ik haar vond nog in de volière is geweest om te voeren en hij heeft niks gezien. ???

De valkjes zijn er ook aan toe. De mannen zitten 's morgens in het donker al voor de popjes te fluiten. ::)
Ik heb ook al enkele valkjes op een wip betrapt. :D


Ik hoop dat ik veel foto's van kleine kaketoes kan plaatsen, dat zou betekenen dat we jongen hebben. :P



Fijn weekend allemaal !!!!!!!!!!  ;)

patty_dordtse valkjes

(((Ik zal dan maar geen foto's van de jonge kaketoes ( als ze er komen ) plaatsen, dan kun je gewoon de valkjes blijven volgen.)))  

wat is het nou  ;D ;D ;D

(((Ik hoop dat ik veel foto's van kleine kaketoes kan plaatsen, dat zou betekenen dat we jongen hebben. ))))

Gewoon plaatsen hoor  ;D ;D ;D
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

♪ Marlies

Citaat van: patty op 27 februari 2010, 22:27:11
(((Ik zal dan maar geen foto's van de jonge kaketoes ( als ze er komen ) plaatsen, dan kun je gewoon de valkjes blijven volgen.)))  

wat is het nou  ;D ;D ;D

(((Ik hoop dat ik veel foto's van kleine kaketoes kan plaatsen, dat zou betekenen dat we jongen hebben. ))))

Gewoon plaatsen hoor  ;D ;D ;D


Echt wel. ::) :P :D

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

☺ Pita ☺

En blok van van de kaketoes klaar? :D

♪ Marlies


♪ Marlies

3 maart 2010, 17:45:00 #5112 Last Edit: 3 maart 2010, 17:58:09 by ♪ Marlies
Vandaag de valkjes gevangen, ontwormd en in de kweekkooien gezet. :D
Er zitten nu 11 koppels (?) in de kweek. Ik hoop dat het 11 koppels zijn, want er zijn ook een paar nieuwe koppels bij. :-\

Nu heb ik 1 bleekmasker popje van 2009 over. Dit is niet zo'n groot valkje en nog niet geschikt om dit jaar mee te kweken.
Het was ook flink geplukt in het nest en de nek is daardoor nog een beetje rommelig
Ik ga er geen mannetje voor zoeken want ik heb van dit popje nog enkele broers en 1 zusje zitten. Ook pa en ma heb ik nog.
Daarom wil ik dit valkje weg doen voor een vriendenprijsje, bosje bloemen of zo.
Mochten er mensen zijn die dit valkje een goed plekje willen geven, dan hoor ik het wel, ze zit nu in haar uppie bij de swiften en de barrabands.
Ik wil haar niet bij herplaatsen zetten omdat dan allerlei onbekende mensen reageren en dat wil ik niet. :-\

Anke

Hoi Marlies,
Ooooh spannend weer 11 koppels in de kweekkooien.
Ik ben heeel benieuwd :)

Ik hoop dat je een goed huisje vind voor je bleekmaskerpopje!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

♪ Marlies

Citaat van: Anke op  3 maart 2010, 20:15:39
Hoi Marlies,
Ooooh spannend weer 11 koppels in de kweekkooien.
Ik ben heeel benieuwd :)

Ik hoop dat je een goed huisje vind voor je bleekmaskerpopje!
Groetjes Anke


Zeker weer spannend. Ik ben ook heeeeeeeeeel benieuwd. :D

Het popje is al onder de pannen. Zij wordt a.s. vrijdag opgehaald door......................... :P