29 april 2024, 19:51:43

♥ MIJN VALKENVOLK ♥ Update

Gestart door ♪ Marlies, 16 mei 2005, 17:11:22

« vorige - volgende »

Caroline

1 februari 2010, 08:25:23 #5070 Last Edit: 1 februari 2010, 08:33:12 by Caroline
De grijze die ik zag maakte niet uit of het mannelijk of vrouwelijk is qua praten.

Onze Lorre praat heel veel, is ook heel erg slim en geeft zelfs antwoord op vragen.

Hij hoort wie er binnen komt en roept die persoon ook bij naam.

Alleen ik ben Joehoe  :P Zegt ie, Hey, psssst, joehoe .... komt eens even hier, lekker kroelen.  :D

Als hij Sophy haar stemmetje hoort, roept hij Sophieeeeeeeee, waar ben je?? Kom maar lekker binnen.  :)

Als je hoest of niest vraagt hij of je zo verkouden bent, echt een geweldig beestje.

Hij is nu bijna 7 jaar en we weten niet het geslacht maar volgens Dr. v.d. Horst aangesloten aan het NOP kun je aan het kletsen niet het geslacht zien want beide geslachten kunnen net zoveel praten en fluiten. Zo vertelde ze ons.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Manon*

Ah geweldig Caroline...

En ze zijn zo mooi.... pffff
heb natuurlijk wel weer ruimte binnen als ik een voliere buiten heb he  ::)

*Yvon

Hoi hoi

Ooooohw!! Wat leuk !!  ;D
Een grijze roodstaart heb ik jaren geleden ook eens gehad.  :D
Helaas was die niet zo tam en ik was er bang van.  :-[
Waarom hoop je op een mannetje ?
Omdat die dan wss meer naar jou gaat trekken ??
Ben benieuwd of hij/zij meer naar jou of naar 1 van de mannen gaat trekken.  :)
Hetje kan wel een leuke kletskous gaan worden.  :D

Enne....... Sjakie gaat (als alles goed gaat) deze week opa worden.
Solana zijn dochter zit op wss 2 bevruchtte eitjes.  :D

Groetjessssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

☺ Pita ☺

Heeej Marlies hoe is het met je nieuwe bewoner?
Kan hij/zij al een beetje wennen?
:D

♪ Marlies

Citaat van: bobbie op  1 februari 2010, 08:15:20
Ha Marlies,

Hahha, juist op de kleur was ik afgegaan. Op mijn beeldscherm komt ie zeer licht over, vandaar. Ik wist ook dat poppen een lichter verenkleed hebben. Het zou dus zomaar kunnen zijn dat de foto te flets op mijn scherm overkomt. ;) ::) :)

Een kinderwagen met vogels gaat mij ook net iets te ver, maar zoals ik rondstap/fiets valt het niet eens op voor mensen dat ik een vogel bij me heb. Vaak zijn het de kinderen die het opvalt, volwassenen niet. ;)

Logisch dat ie nog even de kat een beetje uit de boom kijkt. Het is een hele verandering voor hem/haar om ineens in een andere woonomgeving te verkeren zonder zijn grijze maatjes. Komt allemaal goed, weet ik zeker. Ook dit komt door hun intelligentie, maar daar hoef ik je niets over te vertellen. 8)

Veel plezier vandaag, Nel :)


Hoi Nel,  ;)

Je zou het aan de vleugelpennen moeten kunnen zien.
Nou zijn die vrij donker en egaal van kleur en volgens de kweekster is dat bij een pop niet zo. Daarbij zijn de buitenste pennen donker en naar het lichaam toe zouden ze lichter worden.
We wachten gewoon af. Veertjes zijn nog niet weg, ik denk dat ik er te weinig heb. :-\
Binnenkort nog maar eens opnieuw doen. :-\


Citaat van: ♣ Pita ♣ op  1 februari 2010, 08:17:02
Hahahaha ik zie hem zo voor me zitten in dat kleine kooitje hahaha
Ti's zonde :D
Fijn dat tie straks lekker ruimte krijgt hoor :D
Die is op een goed plekje terecht gekomen :D


Hoi Petra, ;D

Nou valt het in principe wel mee met de grootte van Mika's kooi.
Ik heb al grijzen in ronde kooien zie zitten die zelfs nog kleiner zijn. :-\
Vooral in het begin is het beter dat ze niet teveel door de kooi klimmen ivm vallen.

Citaat van: Caroline op  1 februari 2010, 08:25:23
De grijze die ik zag maakte niet uit of het mannelijk of vrouwelijk is qua praten.

Onze Lorre praat heel veel, is ook heel erg slim en geeft zelfs antwoord op vragen.

Hij hoort wie er binnen komt en roept die persoon ook bij naam.

Alleen ik ben Joehoe  :P Zegt ie, Hey, psssst, joehoe .... komt eens even hier, lekker kroelen.  :D

Als hij Sophy haar stemmetje hoort, roept hij Sophieeeeeeeee, waar ben je?? Kom maar lekker binnen.  :)

Als je hoest of niest vraagt hij of je zo verkouden bent, echt een geweldig beestje.

Hij is nu bijna 7 jaar en we weten niet het geslacht maar volgens Dr. v.d. Horst aangesloten aan het NOP kun je aan het kletsen niet het geslacht zien want beide geslachten kunnen net zoveel praten en fluiten. Zo vertelde ze ons.



Hoi Caroline, ;D

Als ik 's middags thuis kom van m'n werk loop ik gelijk naar de kooi en dan gaat hij allerlei geluidjes maken en komt gelijk naar me toe. Leuk hoor om zo begroet te worden. :D

Ben benieuwd wat die van ons allemaal gaat leren. Die van m'n zwager doet hele telefoongesprekken na. ::)

Ik heb ook begrepen dat het qua praten niet uitmaakt of het een mannetje of een popje is.
Het gaat ons er eigenlijk om dat we straks geen legkip gaan krijgen. Misschien zie je dat bij papegaaien niet zoveel als bij parkietjes, maar dat is de reden dat we liever een mannetje zouden hebben.
Blijkt het toch een popje te zijn, dan is dat maar zo en mag ze toch wel blijven hoor. ::) :P

Citaat van: *Manon* op  1 februari 2010, 10:58:57
Ah geweldig Caroline...

En ze zijn zo mooi.... pffff
heb natuurlijk wel weer ruimte binnen als ik een voliere buiten heb he  ::)



Hoi Manon, ;D

Weet jou man dit al ? ::) :P


Citaat van: *Yvon op  1 februari 2010, 13:36:44
Hoi hoi

Ooooohw!! Wat leuk !!  ;D
Een grijze roodstaart heb ik jaren geleden ook eens gehad.  :D
Helaas was die niet zo tam en ik was er bang van.  :-[
Waarom hoop je op een mannetje ?
Omdat die dan wss meer naar jou gaat trekken ??
Ben benieuwd of hij/zij meer naar jou of naar 1 van de mannen gaat trekken.  :)
Hetje kan wel een leuke kletskous gaan worden.  :D

Enne....... Sjakie gaat (als alles goed gaat) deze week opa worden.
Solana zijn dochter zit op wss 2 bevruchtte eitjes.  :D

Groetjessssss Yvon




Hoi Yvon, ;D

We zijn nu allemaal met hetje bezig, dus maar afwachten of er een favoriet komt. :P
Het gaat ons erom dat we straks geen vogel gaan krijgen die maar eitjes blijft leggen en broeds wordt.
Voor de rest maakt het niet uit.

Leuk dat Sjakie opa wordt. Ben benieuwd. :D


Citaat van: ♣ Pita ♣ op  2 februari 2010, 22:02:22
Heeej Marlies hoe is het met je nieuwe bewoner?
Kan hij/zij al een beetje wennen?
:D


Het gaat goed. :D
Er komt echt al reactie als je er tegen bezig bent. Ook komt hetje al enkele keren per dag uit de kooi en loopt wat over tafel enzo.
Opstappen gaat nog niet zo goed, maar dat komt ook wel. :)




De kooi die we gekocht hebben blijkt veeeeeeeeeeel te groot te zijn. Jongens wat een joekel.
Wel jammer, want het is een hele mooie kooi en hij ziet er uit als nieuw.

Dit is hem.




We hebben nu maar een nieuwe kooi besteld van 66 x 58 x 1.60.
Net iets kleiner, maar straks als hij helemaal goed gewend is , zal hij toch vaker uit de kooi dan er in zijn.

Dit is de nieuwe kooi, die misschien morgen en anders a.s.  vrijdag komt.




Ben benieuwd.


Groetjesssssssss ;)


bobbie

Hoi Marlies,

De kooi die je hebt uitgezocht is een fijne kooi. Ik heb dezelfde van Montana, de Haiti. Zal je best bevallen denk ik.

groetjes, Nel :)

☺ Pita ☺

Mooie kooi hoor marlies!!
Ben stik jaloers op je :D

Caroline

Ik heb het nog nooit gehoord, grijze roodstaartpopjes die zomaar eitjes leggen op de bodem .... wel mannetjes die hun kwakkie her en der dumpen in of naast de kooi wat verschrikkelijk stinkt.  :P

Maar dit kunnen valkjes ook, mijn eerste vrijgezelle mannetje deed dit ook en mijn ouders hebben nu ook een mannetje alleen en die doet het ook, bij vakjes stinkt het trouwens ook.  :P

Leuk dat dat hetje al contact zoekt.

Ik kan ook niet wachten tot Lorre bij ons woont maar aan de andere kant betekend dit dat mijn moeder niet meer voor hem kan zorgen dus dit maakt het dubbel, wat dat betreft hoop ik dat Lorre nog heel lang bij mijn ouders mag wonen.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

anika_en_spirit

Hoi Marlies,

Gefeliciteerd met jullie nieuwe huisgenoot!
Wat een scheetje om te zien.
Ik vind ze ook zó leuk, grijze roodstaarten.  :-*
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!


*Manon*

Hahahaha nee Marlies, dat weet Hans nog niet dat ik zo'n grijze roodstaart erg mooi vind en straks plek heb in huis...

Maar... je moet het ijzer ook smeden als het heet is hé  :P :P

☺ Pita ☺

Uuuuh Marlies je hebt vast al een paar fotootjes gemaakt of niet?  ;D :D ;D

Caroline

 ;D ;D ;D

Ik wel ....  ;)



Je knappe kleinkinderen.  ;D

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

♪ Marlies

Citaat van: anika_en_spirit op  3 februari 2010, 11:41:58
Hoi Marlies,

Gefeliciteerd met jullie nieuwe huisgenoot!
Wat een scheetje om te zien.
Ik vind ze ook zó leuk, grijze roodstaarten.  :-*


Dankjewel, het is ook echt een scheetje. :D

Citaat van: *Manon* op  4 februari 2010, 09:43:04
Hahahaha nee Marlies, dat weet Hans nog niet dat ik zo'n grijze roodstaart erg mooi vind en straks plek heb in huis...

Maar... je moet het ijzer ook smeden als het heet is hé  :P :P


Ja, je moet precies weten wanneer je het ter sprake brengt. :P
Het beste is eigenlijk om het idee van hun te laten komen. ::) :P ;D


Citaat van: ♣ Pita ♣ op  4 februari 2010, 21:33:04
Uuuuh Marlies je hebt vast al een paar fotootjes gemaakt of niet?  ;D :D ;D



Helaas, nog geen tijd gehad. :-\

Martin zit al 2 weken thuis met een zweepslag ( spierscheuring in de kuit ), dus de verzorging van het gevogelte buiten komt ook op mij neer. Dan nog 4 dagen werken, het huishouden en m'n hondje dat als therapie lange wandelingen moet maken.
:-\
Ook voel ik me sinds woensdag niet helemaal happy, ik loop te snotteren en zag net dat ik een flinke blaas op m'n onderlip heb..........koortslip, kan er ook nog wel bij. :-\


Citaat van: Caroline op  4 februari 2010, 23:15:49
;D ;D ;D

Ik wel ....  ;)



Je knappe kleinkinderen.  ;D




Die heb ik net met veel plezier gezien. :D
Het worden allemaal knappe valkjes, zeker die van Giorgio en Anaïs. ::) :P
Het wordt nu alleen maar spannender nu de wangetjes gaan komen.



Nou, met ons grijsje gaat het goed. Ik heb nog geen veertjes opgestuurd omdat ik denk dat het er te weinig zijn ( 4).
Het moest zaterdag ook zo snel. Misschien dat ik dit weekend even snel nog wat probeer te trekken.

Hij gaat met sprongen vooruit en komt al naar de tralies toe als je voor de kooi staat.
Kroelen vind hij ook erg fijn. :D

Z'n nieuwe kooi zou gisteren geleverd worden, maar het was de verkeerde. :-\
Nu maar afwachten wanneer de verkoper contact opneemt. Als we zelf bellen krijgen we elke keer de voice-mail en als er iets is waar ik, en Martin trouwens ook, een verschrikkelijke hekel aan hebben, dan is het dat wel. :(
Gelukkig is er nog niks betaald, dus als het wat lang duurt bestel ik hem gewoon ergens anders.

Anke

Hoi Marlies,
Hopelijk voel je je snel weer beter!!
Balen van de kooi....
Gelukkig had je nog niet betaald.
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

♪ Marlies

Even een update.

Met de valkjes gaat het allemaal nog goed. Ze zitten nog lekker in de volère en de jonge mannen fluiten er lustig op los. :D

Onze grijze heeft een naam gekregen. We noemen hem/haar Grumpy.
Dit omdat hij lekker kan mopperen als je hem wil aanhalen. Als het niet naar z'n zin is, komt ie dus gewoon niet. >:(

Het gaat heel goed met Grumpy, sinds vrijdag zit hij in z'n nieuwe kooi en zo te zien heeft hij het best naar z'n zin.
Martin heeft hem al geleerd om op te stappen, dus we gaan vooruit. ;D

Ik heb ook nog wat foto's gemaakt, maar nog geen tijd gehad om ze te uploaden. Die houden jullie nog te goed. ::)

Het geslacht weet ik nog niet, maar de veertjes liggen klaar om verstuurd te worden.



De eerste week van maart heb ik lekker een weekje vakantie. De plannen zijn om dan m'n kweekruimte een grote schoonmaakbeurt te geven en de valkjes per koppel weg te zetten. Ze kunnen dan weer lekker aan elkaar wennen en dan krijgen ze eind maart de blokken. Misschien wel iets later dan voorgaande jaren, maar momenteel ligt hier weer sneeuw, dus ik vind het vragen om moeilijkheden als je nu de blokken ophangt.
Nog even geduld dus. ::)


Groetjesssssssss ;)