2 mei 2024, 17:21:38

♥ MIJN VALKENVOLK ♥ Update

Gestart door ♪ Marlies, 16 mei 2005, 17:11:22

« vorige - volgende »

Peggy

Hoi hoi Marlies,

Super om te lezen dat het zo goed gaat met de valkjes en dat ze nu bijna allemaal zijn uitgevlogen.
Jindi is prachtig  :D maar dat wist ik al.  ;D

Zuko doet het goed..hij eet echt zo uit mijn hand ..kroelen moet ie ( nog ) niks van weten maar dat is ook prima..hij durft eigenlijk al meer dan mijn Guusje  ;) Zij durft geen zonnepitje aan te nemen.Zuko wel  8)  Zuko slaapt ook op de bovenste ring (  zag ik zojuist )  dus hij red het prima hier.

Zo ongeduldig als ik ben..ben ik toch benieuwd of hij echt een man is (  hoop t stiekem van wel )..hij heeft nog geen aanstalte gemaakt om te fluiten. Bij jou deed ie dat wel hè ?

Manon,heeeeeeeeeeeeeeel veel plezier morgen bij het ophalen van Jindi. Gelukkig heb je ook een auto met airco. Rijdt voorzichtig hè.

Gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

*Esther*

Hey,

Heb je toevallig al zicht op je witmaskers (dominant pastellen)?

gr Esther

☺ Pita ☺


♪ Marlies

10 augustus 2009, 06:37:53 #4878 Last Edit: 10 augustus 2009, 07:03:31 by ♪ Marlies
Citaat van: Peggy op  6 augustus 2009, 22:41:24
Hoi hoi Marlies,

Super om te lezen dat het zo goed gaat met de valkjes en dat ze nu bijna allemaal zijn uitgevlogen.
Jindi is prachtig  :D maar dat wist ik al.  ;D

Zuko doet het goed..hij eet echt zo uit mijn hand ..kroelen moet ie ( nog ) niks van weten maar dat is ook prima..hij durft eigenlijk al meer dan mijn Guusje  ;) Zij durft geen zonnepitje aan te nemen.Zuko wel  8)  Zuko slaapt ook op de bovenste ring (  zag ik zojuist )  dus hij red het prima hier.

Zo ongeduldig als ik ben..ben ik toch benieuwd of hij echt een man is (  hoop t stiekem van wel )..hij heeft nog geen aanstalte gemaakt om te fluiten. Bij jou deed ie dat wel hè ?

Manon,heeeeeeeeeeeeeeel veel plezier morgen bij het ophalen van Jindi. Gelukkig heb je ook een auto met airco. Rijdt voorzichtig hè.

Gr Peggy



Zo te horen zijn het toch wel hele makkelijke valkjes van koppel 9. :D
Vorig jaar is er een bleekmaskertje van hun hier in de buurt terecht gekomen en af en toe hoor ik daar nog wel eens wat van. Zij ( Tika ) is ook zo makkelijk en lief. :D

Jim en Nina ook geen problemen bij het tam maken, en nou Zuko en Jindi ook weer zo makkelijk. :D

Gouden koppeltje wat de karakters van de jongen betreft. :D


Citaat van: *Esther* op  8 augustus 2009, 13:56:36
Hey,

Heb je toevallig al zicht op je witmaskers (dominant pastellen)?

gr Esther


Het lijkt wel of ze iets of wat van een zoming hebben, maar het zouden dus ook nog donkere types kunnen zijn.
De 2 uit het 2e nestje hebben nog niet genoeg veren om ze goed te kunnen bekijken. ::)


Citaat van: ♣ Pita ♣ op  9 augustus 2009, 23:12:26
En hoe gaat het hierzo?
Alles oke met jullie? :D


Het gaat zo z'n gangetje.
Nog 4 dagen werken en dan eindelijk vakantie. :D

♪ Marlies

10 augustus 2009, 07:03:02 #4879 Last Edit: 10 augustus 2009, 07:06:30 by ♪ Marlies
Dit weekend zijn er weer wat valkjes verhuisd.
De bonte witmasker man, cinnamon opaline pop en een wildkleur pop zijn naar Vlissingen vertrokken.

De laatste 3 geelwangen die ik nog had, cinnamon opaline geelwang man, cinnamon opaline geelwang pop en cinnamon bont opaline geelwang pop zitten nu in de buurt van Terneuzen.

Nu heb ik geen geelwangen meer, alleen nog een split geelwang man.

En dan Jindi, zij is afgelopen vrijdag naar Denekamp gegaan. :D

Dat zijn nu weer 7 valkjes minder. :-\
Helaas moest ik wel wat koppels weg doen omdat een van m'n volières nu voor de rosé kaketoes is.
Zij zitten nu op hun plaats en hebben lekker de ruimte met z'n tweeën. Af en toe is het net een komisch duo. :D

De swiften zitten nu in de volière ernaast, samen met de barraband man ( nog steeds geen pop gevonden  :-\ ) en de valkjes die al naar buiten zijn gegaan.

Enkel de koppels die nog onzelfstandige jongen hebben zitten nog binnen. Zodra de jongen echt zelfstandig zijn mogen zij ook naar buiten. Dit zal waarschijnlijk niet zo heel lang meer duren.

De bleekmasker pop van koppel 6 heb ik vorige week al naar buiten gedaan. Een van de jongen was tot bloedens toe geplukt en nu was ik het helemaal beu. >:(
Ze beginnen nu weer op te knappen wat veren betreft.
Helaas vond ik het albinootje uit dit nestje gister ochtend dood in de kooi.
Er was niks aan te zien, dus wat het nou geweest is...........geen idee. :-\

De albino's en het laatste lutino bleekmaskertje van koppel 9 zijn ook uitgevlogen.
Bij hun heb ik het blok ook weg gehaald.
Nog even en dan kunnen ze lekker naar buiten van hun welverdiende rust gaan genieten. :D

De 2 lutino bleekmaskertjes van koppel 8 worden ook heel mooi.
Als ik daar niemand voor heb, en ze zitten mooi strak in de veren ga ik misschien wel een gokje wagen bij Martin op de vogelvereniging. Kijken wat de keurmeesters er van vinden. ::)


Nu de jongen van koppel 7 goed in de veren komen is hun bonttekening ook goed te zien.
De ene is een bijna perfect getekende opaline en de andere een bijna perfect getekende cinnamon opaline. De derde heeft helemaal geen symmetrie en is aan de ene kant meer bont als aan de andere kant.

De jongen uit het eerste nest van koppel 6 zijn echte flinkerds geworden. Als ik die vast heb, dan heb ik ook echt een hand vol. :D
Of ze nu wel of niet dp zijn, ik vind het nog steeds moeilijk om te zien. Hopelijk wordt het binnenkort wel duidelijk.

De albino's uit het eerste nestje van koppel 9 doen het ook goed.
Gisteren zat ik buiten en het leek wel of er 2 valkjes tegen elkaar aan het fluiten waren. Ga ik kijken , is het maar 1 albino die zichzelf antwoord geeft. Hij brabbelt en fluit de sterren van de hemel.
De andere 2 zitten er bij of ze willen zeggen.......vent houd je kop nu eens een keer. :P


Maar wat dat nou is met plukken dit jaar ik weet het niet.
De roodrug pop met de laatste 2 jongen van dit seizoen heb ik ook al apart moeten zetten. Zij zat bovenop de kleinste de veren uit z'n lijfje te trekken.
Als ik dat dan zie en hoor, dan zou ik ze heel goed wat kunnen doen.  >:( >:(
Zo zielig. :-\


Nou, jullie zijn weer helemaal op de hoogte.
Falco is de deur uit, dus ik ga douchen en dan aan de laatste loodjes beginnen. :D

Groetjessssssssss ;)

Caroline

Hey wat een leuke update!!!!

We zijn weer helemaal op de hoogte.

En geen geelwangetjes meer?? Maar wel hele mooie bleekjes.  ;)

Jim en Nina zijn inderdaad erg makkelijk van karakter, Jim wel iets vinniger dan Nina maar beide zullen me nooit bijten, wat ik ook met ze doe. Jim stapt nog steeds op als hij zin heeft maar 's morgens en 's avonds tijdens de verhuizing van en naar de slaapkooi gaat het met de volle hand zonder problemen, ook Nina kan met volle hand gepakt worden maar stapt nog steeds keurig op.  :D

Kroelen doet  Jim eigenlijk alleen met JOOP! die kan het veel fijner dan mij, Nina komt de kroeltjes nog steeds bij mij halen.  ;D

Hopelijk wordt er in het najaar een knap getekend witmasker ventje voor haar geboren.  8)

Werkse nog die laatste daagjes en dan .... lekker genieten van je welverdiende vakantie.  :D

Groetjessssssss

PS. Falco boft maar met zo'n mama die met hem opstaat om zijn bammetjes te maken.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Esther*


•=Bonnie=•

Jij bent ook aardig aan het inkrimpen lees ik. Spannend je roseetjes, hopelijk lukt dat allemaal. Is jouw koppel tam?

*Manon*

Hoi hoi Marlies,

Wat een heerlijke update heb je geschreven...

Jindi voelt zich hier inderdaad erg op haar plek al en ze doet het ook prima.
ik laat haar zo veel mogelijk zelf eten en dat doet ze dan ook wel.... ze valt niet af en daar ben ik blij om... ze is nu ook weer druk aan het eten en ik heb haar net gewogen... 82 gram.
het is niet veel, maar ik wil toch nog even afwachten, als ze over een uurtje niet iets is aangekomen, ga ik haar pap geven... laat haar eerst zelf maar eventjes haar best doen en laten zien wat ze kan.

jammer van je albinootje die is overleden... en het zou nu wel even wennen zijn dat er ineens 7 valkjes minder zijn....

nou het aftellen voor je is begonnen.... morgen nog maar drie daagjes werken  :D :D :D

Groetjes Manon

☺ Pita ☺

Wat lees ik ? Valkjes naar vlissingen verhuisd? Iemand die ik ken toevallig? :D

*Yvon

Citaat van: ♣ Pita ♣ op 10 augustus 2009, 11:29:42
Wat lees ik ? Valkjes naar vlissingen verhuisd? Iemand die ik ken toevallig? :D

En ik maar denken dat jij een geheimpje nog stil hield.  ;D ;D

Weer helemaal op de hoogte !!  ;D

Groetjesssss Yvon [/color]

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

☺ Pita ☺

Ik iets geheim kunnen houden Yvon ....... duuuuuuuuuuuh dacht ut niet he!! :D

♪ Marlies

Citaat van: Caroline op 10 augustus 2009, 10:05:02
Hey wat een leuke update!!!!

We zijn weer helemaal op de hoogte.

En geen geelwangetjes meer?? Maar wel hele mooie bleekjes.  ;)

Jim en Nina zijn inderdaad erg makkelijk van karakter, Jim wel iets vinniger dan Nina maar beide zullen me nooit bijten, wat ik ook met ze doe. Jim stapt nog steeds op als hij zin heeft maar 's morgens en 's avonds tijdens de verhuizing van en naar de slaapkooi gaat het met de volle hand zonder problemen, ook Nina kan met volle hand gepakt worden maar stapt nog steeds keurig op.  :D

Kroelen doet  Jim eigenlijk alleen met JOOP! die kan het veel fijner dan mij, Nina komt de kroeltjes nog steeds bij mij halen.  ;D

Hopelijk wordt er in het najaar een knap getekend witmasker ventje voor haar geboren.  8)

Werkse nog die laatste daagjes en dan .... lekker genieten van je welverdiende vakantie.  :D

Groetjessssssss

PS. Falco boft maar met zo'n mama die met hem opstaat om zijn bammetjes te maken.  :-*


Dankjewel  :D

Alleen nog een opaline man split cinnamon geelwang x2 of x1 lutino.
Er zitten nu redelijk wat bleekmaskertjes, maar enkele daarvan mogen ook nog weg.
We zien wel of we daar nu nog een goed plekje voor kunnen vinden en anders misschien volgend voorjaar.


En dan nu...................eindelijk vakantie !! :D :D :D :D


Falco is ook niet te lui om in z'n vakantie vroeg uit z'n bedje te komen om een centje bij te verdienen, dus heb ik dat wel voor hem over.
Ik weet zeker dat jij dat ook gaat doen .............later. ::) :P


Citaat van: *Esther* op 10 augustus 2009, 10:46:15
Ik ben weer helemaal bij!

gr Esther


Gelukkig !! :D


Citaat van: •=Bonnie=• op 10 augustus 2009, 10:53:55
Jij bent ook aardig aan het inkrimpen lees ik. Spannend je roseetjes, hopelijk lukt dat allemaal. Is jouw koppel tam?


Yep, voor de roseetjes moest ik een volière afstaan en dus inkrimpen. Ik kan ze niet allemaal in 1 volière stoppen, dat is vragen om problemen.
Soms moet je nou eenmaal keuzes maken. :-\

Als er dan volgend jaar heeeeeeeel misschien kleine roseetjes komen, dan verzacht dat de pijn ook wel weer. :P ::)

Onze roseetjes zijn niet tam, maar het zijn ook geen stuiterballen als je in of voor de kooi staat.
Ze zijn heel rustig en niet bang van mensen.


Citaat van: *Manon* op 10 augustus 2009, 11:20:06
Hoi hoi Marlies,

Wat een heerlijke update heb je geschreven...

Jindi voelt zich hier inderdaad erg op haar plek al en ze doet het ook prima.
ik laat haar zo veel mogelijk zelf eten en dat doet ze dan ook wel.... ze valt niet af en daar ben ik blij om... ze is nu ook weer druk aan het eten en ik heb haar net gewogen... 82 gram.
het is niet veel, maar ik wil toch nog even afwachten, als ze over een uurtje niet iets is aangekomen, ga ik haar pap geven... laat haar eerst zelf maar eventjes haar best doen en laten zien wat ze kan.

jammer van je albinootje die is overleden... en het zou nu wel even wennen zijn dat er ineens 7 valkjes minder zijn....

nou het aftellen voor je is begonnen.... morgen nog maar drie daagjes werken  :D :D :D

Groetjes Manon


Goed van Jindi. :D
Het zal elke dag wel een beetje beter gaan, komt helemaal goed. :D

Waarschijnlijk is het albinootje niet helemaal in orde geweest, of het heeft teveel geleden door het gepluk van ma. :-\
Ik weet het niet.

Die 7 valkjes minder, valt nou niet direct op. :P
Er zijn nu wel weer valkjes van de kweekruimte naar de volière gegaan. Kunnen ze lekker nog van het goede weer genieten.

Lekker hoor, 3 weken vakantie. Hopelijk wil het weer ook nog een beetje, dan is het helemaal goed. :D



Citaat van: ♣ Pita ♣ op 10 augustus 2009, 11:29:42
Wat lees ik ? Valkjes naar vlissingen verhuisd? Iemand die ik ken toevallig? :D


Geen idee, Vlissingen is ook wel erg groot om iedereen te kennen.

Citaat van: *Yvon op 10 augustus 2009, 12:59:02
Citaat van: ♣ Pita ♣ op 10 augustus 2009, 11:29:42
Wat lees ik ? Valkjes naar vlissingen verhuisd? Iemand die ik ken toevallig? :D

En ik maar denken dat jij een geheimpje nog stil hield.  ;D ;D

Weer helemaal op de hoogte !!  ;D

Groetjesssss Yvon [/color]


Ik denk niet dat Petra geheimpjes heel erg lang voor zich kan houden. :P



Citaat van: ♣ Pita ♣ op 10 augustus 2009, 19:26:11
Ik iets geheim kunnen houden Yvon ....... duuuuuuuuuuuh dacht ut niet he!! :D


Zie je wel. ::) :P











♪ Marlies

Zo, eindelijk vakantie. Ik heb echt de dagen lopen aftellen. :P



De valkjes.

Met alle valkjes gaat het prima. Er zijn er een aantal flink in de rui.
Sommige hebben gewoon kale plekken op de kop door het kroelen van de partner.

Vandaag zijn er weer 3 koppels en wat zelfstandige jongen naar buiten geggaan.
Martin heeft tussen 2 volières het stukje gaas dat boven de deur zit weggeknipt, zodat ze weer wat meer ruimte hebben.

De ( bijna ) getekende jongen van koppel 7 beginnen nu ook weer goed in de veren te komen en zijn qua tekening wel heel mooi geworden. :D

De kale kippetjes van koppel 6 gaan ook weer op vogels lijken nu ma weg is bij hun.
Ik denk dat daar een witmasker dp bij zit, deze is heel wat lichter van kleur als de oudere broers en zus.
Het is net of deze al wat opgebleekt is net als pa.
Even afwachten tot ze helemaal goed in de veren zitten.

De lutino bleekmaskertjes van koppel 8 zitten nu ook buiten en lijken veel geler te zijn dan de andere lutino bleekmaskers die ik heb.
Misschien toch df-jes ?

De albino's en de lutino bleekmasker van koppel 9 zijn nu ook allemaal uit het blok.
Nu nog even allemaal goed zelfstandig worden en dan kunnen ook zij verhuizen.

Atilla wordt ook steeds brutaler. Als ik hun voer en de deur open laat staan van hun hok, zit hij in een mum van tijd op m'n schouder. Het is een echte kroelkont die met z'n ogen dicht zit te genieten.
Daardoor worden de andere 3 die er nog bij zitten ook nieuwsgierig en komen ook naar me toe. Kroelen mag ( nog ) niet, maar dat hoeft voor mij ook niet echt.
Het zijn trouwens alle drie mannen, 1 witmasker( dom. Pastel ?), 1 bleekmasker ( dom. pastel) en 1 bonte witmasker.
Ook Atilla is een ventje, die begint ook al te verkleuren.


Fijn weekend nog iedereen !!

Groetjes Marlies ;)

Caroline

Eindelijk!!!!  ;)

Een hele fijne vakantie!!  :D

Er komt heerlijk weer aan.  8)

Uiteraard zijn wij super nieuwsgierig naar foto's van al die mooie jongen.  :P

Jij ook een fijn weekend.  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.