10 mei 2024, 16:44:25

♥ MIJN VALKENVOLK ♥ Update

Gestart door ♪ Marlies, 16 mei 2005, 17:11:22

« vorige - volgende »

Anke

Hoi Marlies,
Ik viel met mijn neus in de fotoboter :)
De jongen zijn prachtig!!!
Het geparelde bleekmasker popje is mijn favoriet, wat een lekker bekkie ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

B87



Dagboekje van Suzy en Gina
Suzy voor altijd in mijn hart! 31-10-'08/ 02-03-'10

Peggy

Wat een mooie jongen heb je. De albino's zien er ook zo schattig uit met die witte pennetjes.

Ben , mede na het lezen van het berichtje van Caroline hierboven  :P , toch wel benieuwd of de jongste nu pareltjes heeft of toch niet.  Ik vind ze trouwens allebei erg mooi hoor,  laat ik daar duidelijk over zijn  :D maar zoals je weet vind ik het zachtere geel zo mooi en volgens mij worden ze wat feller geel wanneer ze parels hebben ?
Ik wacht het gewoon nog even af  ;)  totdat je zeker weet of de jongste nu wel of geen parels heeft.

Een hele fijne zondag Marlies.

Gr Peggy



Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

♪ Marlies

Bijna nog vergeten, de bontjes van koppel 7.












♪ Marlies

Citaat van: Peggy op 25 juli 2009, 16:18:16
Goede middag Marlies,

Mag ik even vragen hoe het met mijn toekomstige lutino bleekmaskertje gaat ?  :D

Groetjes Peggy




Het gaat prima met de lutino bleekmaskertjes. :D

Even nog over de kleur, bij lutino mannetjes wordt de zacht gele kleur na verloop van tijd een beetje beige-achtig. Bij popjes niet.
Ik vind zelf niet dat ze met pareltjes feller geel zijn dan zonder. Net de pareltjes zelf en de staartveren zijn wat feller .

Het andere bleekmaskertje is toch nog niet gereserveerd, dus denk maar rustig na. :D

Ik zal gelijk even je mailtje beantwoorden. :P
Het opaline bleekmaskertje heeft ongeveer net zoveel parels als Nina. Het andere (als die al parels heeft) is een stuk minder gepareld, hierbij zie ik alleen bovenaan  op de vleugelboog wat pareltjes.

Het kale koppie is omdat dat nog dicht moet groeien. Als je de foto's nog een keer bekijkt zul je zien dat er wel overal al pennetjes staan, en dat de veertjes er nog uit moeten komen.





Peggy

Bedankt voor je uitleg marlies  :D

Ze zijn beide prachtig hoor...dat wordt nog moeilijk voor me  ;D  Je zegt dat het zachtere gele bij de pop juist blijft en dat een man een beige gloed krijgt en ik vind juist dat zachtere gele zo mooi  :D en nu ik de oudste zie met de parels vind ik haar toch ook echt mooi.
Als je over een paar dgn zeker weet of de jongste nu wel of geen parels heeft maak ik een definitieve keuze...dan zit de jongste nog beter in de veren en kan ik ze goed vergelijken..dan zie ik vanzelf welke ik het mooiste vind.
Vindt je dat goed ?

Gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

*Yvon

Hoi hoi

Marlies !! Hoe kon je de bontjes nou vergeten ??  :o ::)  :P
Ze zijn zo mooiiiiii !!  :-*
Volgens mij hebben we aleens eerder kalere kippies gezien.  :)

Peggy,kan je ze niet int eggie gaan bekijken ??
Dan is het misschien ook makkelijker kiezen.  ;)

Groetjesssss Yvon



Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Anke

Hoi Marlies,
Het zijn zeker mooie bontjes :-* :-* :-*
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Marian

Hoi Marlies,

Ik vind alle valkjes mooi :D, wel sneu die geplukte kipjes...
Ondanks dat je weet dat 't allemaal weer goed komt, toch altijd wat zieligjes :-\
Heerlijk koppie, 't middelste albinootje :-*
En nu ik wat meer bleekmaskertjes heb gezien, moet ik zeggen dat ik hier ook erg gecharmeerd van raak ;D

Groetjes, Marian

♪ Marlies

Citaat van: Caroline op 26 juli 2009, 09:47:14
Wow!!!!  :o

Wat een prachtige foto's en wat een heerlijk jonkies weer.  :-*

En de kleine van nest 9 ook wat pareltjes?? ??? Op de foto zie ik het moeizaam .... hoe is de kleur van de staart?? Nina had echt een knalgele staart terwijl haar broer/zus in het nest en ook Jim als jonge valk een hele lichte staart hadden.

Fijne zondag .... is bij jullie ook de vakantie begonnen??

Natuurlijk met jouw zonen beide al eerder geslaagd, al eerder.  ;)

Groetjessssssssss






Als de andere al parels heeft, dan is dit minimaal.
De staart is zo te zien bij allebei hetzelfde, maar heel veel staart is er nog niet. :P



De lagere scholen hebben vrijdag ook vakantie gekregen, maar die tijd hebben we al een poosje achter de rug. :P

Zelf hebben we over 3 weken vakantie. Aftellen dus. ::)

De jongens hebben al een aantal weken achter de rug.

Jelle zit nu met vrienden voor het eerst in Kroatië en heeft het reuze naar z'n zin. Woensdagavond is hij weer thuis.gelukkig  :P

Falco is nog te jong om alleen weg te gaan, dus die is thuis en lekker vakantie werk aan het doen.
Vandaag nog 1x werken bij de Chinees en dan hoeft hij daar 3 weken niet naar toe.
Wel nog 's morgens naar de boer, maar dat is ook niet elke dag en als hij thuis wil blijven dan mag dat ook. Hij moet zelf maar zien. ::)


Heel het weekend valt elke keer de telefoon en internet uit.
Dan heb ik net jullie berichtjes beantwoord en als ik dan wil verzenden, is het weer zover. Ik krijg er wat van. >:( >:(
Heel de maand juli zijn we al aan het sukkelen, al 3 x Ziggo gebeld en elke keer wordt er gezegd dat het niet aan hen ligt. Dan maar een monteur laten komen, nou die kon ook niks vinden.  :P Het enige wat die gedaan heeft is m'n houten vloer beschadigen met z'n versleten kale neuzen. >:( >:(

Net weer gebeld, en jawel hoor.............nog tijdens het gesprek gingen plotseling alle lampjes op het modem weer branden. ???

Nu hoop ik maar dat het goed blijft gaan. ::)

Peggy

Bah bah,knap irritant als de telefoon en internet steeds uitvalt en dan ook nog durfen te beweren dat het niet aan hun ligt  >:(  wel heel toevallig dat alle lampjes ineens gaan branden wanneer je ze belt  ::)
Je laatste berichtje,  van zonet, is iig aangekomen hier op het forum  :P

Als het nog geen haast heeft dan doe ik lekker op mijn gemak hè;  het kiezen tussen de twee prachtige lutino bleekmaskertjes  :D  als er nu nog een reservering komt dan hoor ik het wel hè..dan kies ik wat sneller  :D  als ze wat groter zijn en dus beter in de veertjes zitten dan kan ik wrsl ook makkelijker een keuze maken maar één ding weet ik zeker;  het komt helemaal goed  :D

Gaan jullie ook nog op vakantie ?

Gr peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

♪ Marlies

Citaat van: Peggy op 26 juli 2009, 15:47:26
Bedankt voor je uitleg marlies  :D

Ze zijn beide prachtig hoor...dat wordt nog moeilijk voor me  ;D  Je zegt dat het zachtere gele bij de pop juist blijft en dat een man een beige gloed krijgt en ik vind juist dat zachtere gele zo mooi  :D en nu ik de oudste zie met de parels vind ik haar toch ook echt mooi.
Als je over een paar dgn zeker weet of de jongste nu wel of geen parels heeft maak ik een definitieve keuze...dan zit de jongste nog beter in de veren en kan ik ze goed vergelijken..dan zie ik vanzelf welke ik het mooiste vind.
Vindt je dat goed ?

Gr Peggy




Doe maar rustig aan hoor. :D



Citaat van: *Yvon op 26 juli 2009, 16:08:17
Hoi hoi

Marlies !! Hoe kon je de bontjes nou vergeten ??  :o ::)  :P
Ze zijn zo mooiiiiii !!  :-*
Volgens mij hebben we aleens eerder kalere kippies gezien.  :)

Peggy,kan je ze niet int eggie gaan bekijken ??
Dan is het misschien ook makkelijker kiezen.  ;)

Groetjesssss Yvon





Ja stom hè. ::)

Komt door dat kl*te ziggo met hun storingen. >:( >:(

Klopt dat deze kippies niet zo kaal zijn als de vorige. Ik heb ze nu eerder uit het blok gehaald en het helpt wel want er begint weer dons op te komen. ::)

Peggy woont nou niet echt naast de deur, maar wat mij betreft is ze welkom. :D



Citaat van: Anke op 26 juli 2009, 18:59:58
Hoi Marlies,
Het zijn zeker mooie bontjes :-* :-* :-*
Groetjes Anke


Echt mooi zijn ze nog niet met die kale koppen, maar ze worden het wel. :D :D



Citaat van: Marian op 26 juli 2009, 23:01:58
Hoi Marlies,

Ik vind alle valkjes mooi :D, wel sneu die geplukte kipjes...
Ondanks dat je weet dat 't allemaal weer goed komt, toch altijd wat zieligjes :-\
Heerlijk koppie, 't middelste albinootje :-*
En nu ik wat meer bleekmaskertjes heb gezien, moet ik zeggen dat ik hier ook erg gecharmeerd van raak ;D

Groetjes, Marian


Gelukkig krijgen ze hun verenpakjes wel weer terug, maar het is zo'n rot gezicht. :-\

Ik heb nog een paar bleekjes in het nest liggen hoor. ::)
Ze zijn ook heel mooi om te zien.  :P



Citaat van: Peggy op 27 juli 2009, 16:14:08
Bah bah,knap irritant als de telefoon en internet steeds uitvalt en dan ook nog durfen te beweren dat het niet aan hun ligt  >:(  wel heel toevallig dat alle lampjes ineens gaan branden wanneer je ze belt  ::)
Je laatste berichtje,  van zonet, is iig aangekomen hier op het forum  :P

Als het nog geen haast heeft dan doe ik lekker op mijn gemak hè;  het kiezen tussen de twee prachtige lutino bleekmaskertjes  :D  als er nu nog een reservering komt dan hoor ik het wel hè..dan kies ik wat sneller  :D  als ze wat groter zijn en dus beter in de veertjes zitten dan kan ik wrsl ook makkelijker een keuze maken maar één ding weet ik zeker;  het komt helemaal goed  :D

Gaan jullie ook nog op vakantie ?

Gr peggy



Ja, en dan krijg je van die kukels aan de telefoon waar aan je hoort dat ze een of ander lullig lijstje afwerken. ::)
Dan krijg ik het dus helemaal. >:(

Ik heb nog geen haast met de bleekjes. Ik heb liever dat je er goed over nadenkt dan dat je straks spijt krijgt. ;)

Wij gaan niet op vakantie, maar zomaar wat dagjes weg.
Kan niet met al die vogels. Je vindt toch niemand zo gek om hier elke dag naar toe te komen om te voeren e.d. :P
Maar ik hoef ook niet weg hoor. Als ik niet hoef te werken en lekker m'n gangetje kan gaan vind ik het al prima. :D

Peggy

Zo herkenbaar Marlies..ik kan ook ooit zo uit mijn slof schieten wanneer ze zo niet meewerken aan de telefoon  >:(

Fijn dat ik op mijn gemak mag doen in het mk ve beslissing,  dank je wel.
Ik ga mss vd week nog wel even naar caroline. is idd wat dichter in de buurt en als ik er echt niet uitkom (  maar ik betwijfel dat )  dan kom ik gewoon een keertje langs..de jongens hebben toch vakantie  :D  Waar woon je ook alweer ?

Is idd al heerlijk ja wanneer je niet hoeft te werken.

Gr peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Dierenfreackske

Hoi Marlies ...jaaaaa , de bontjes zijn ook heel mooi hoor!
Heb je nog bleekjes ?? Ik wil nog meer foto's zien hihi! Doe maar rustig hoor! Ik zie graag foto's van je donsjes, kleine valkjes en wat dan ook!     ;D ;D ;D
Grtjs Ann



♪ Marlies

Citaat van: Peggy op 27 juli 2009, 16:38:02
Zo herkenbaar Marlies..ik kan ook ooit zo uit mijn slof schieten wanneer ze zo niet meewerken aan de telefoon  >:(

Fijn dat ik op mijn gemak mag doen in het mk ve beslissing,  dank je wel.
Ik ga mss vd week nog wel even naar caroline. is idd wat dichter in de buurt en als ik er echt niet uitkom (  maar ik betwijfel dat )  dan kom ik gewoon een keertje langs..de jongens hebben toch vakantie  :D  Waar woon je ook alweer ?

Is idd al heerlijk ja wanneer je niet hoeft te werken.

Gr peggy




Ik denk dat het vast wel gaat lukken bij Caroline. Ik denk zelfs nog eerder bij haar dan bij mij. Hier zitten nl geen "beige" mannen meer, ik heb alleen nog maar lutino bleekmasker poppen en dan natuurlijk een broer of zus uit de eerste ronde maar deze is nog net zo zacht geel als de rest. ::)

De vader van de kleintjes is ook heel anders dan de andere lutino's dus ik denk niet dat het goed vergelijkings materiaal zou zijn. :-\

Mocht je er nou helemaal niet uitkomen, ben je altijd welkom. Wij wonen in Halsteren, zo'n 5 km van Bergen op Zoom. Niet direct naast de deur dus. :P