4 mei 2024, 07:44:31

♥ MIJN VALKENVOLK ♥ Update

Gestart door ♪ Marlies, 16 mei 2005, 17:11:22

« vorige - volgende »

Caroline

Nina stond net op de weegschaal en die toonde 109 gram.  ;D ;D

Groetjesssssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

☺ Pita ☺

Citaat van: Caroline op  6 juli 2009, 22:44:19
Nina stond net op de weegschaal en die toonde 109 gram. ;D ;D

Groetjesssssssss


Niet stiekum met je vinger op de weegschaal duwen he!! :P

PS al wat bekend over de grijze roodstaarten?

*Yvon

Hoi hoi

Hoe is het hier?
En weet je zwager al meer over de grijsjes ?
Hoe is het met de barabandman ?

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Dierenfreackske

Hoi Marlies ...hoe is het daar? Ben al benieuwd naar de volgende foto's ... hihi! Grtjs Ann



♪ Marlies

Citaat van: Caroline op  6 juli 2009, 22:44:19
Nina stond net op de weegschaal en die toonde 109 gram.  ;D ;D

Groetjesssssssss


Wow, dat gaat goed !! :D
Citaat van: ♣ Pita ♣ op  7 juli 2009, 19:31:42
Citaat van: Caroline op  6 juli 2009, 22:44:19
Nina stond net op de weegschaal en die toonde 109 gram. ;D ;D

Groetjesssssssss




PS al wat bekend over de grijze roodstaarten?


Hij wil niks van vergoeden weten, hij zegt dat hij gezonde vogels heeft verkocht. Het sectierapport van Bastiaansen zegt heel iets anders. :-\

Het popje had een schimmelinfectie, waardoor er nooit mee gekweekt zou kunnen worden. Het mannetje had al een dag of 3 geen voer opgenomen. Er zaten zomaar een paar zaadjes in z'n maag.
Ook was bij 1 van de 2 de milt en de lever flink vergroot. :-\

Dat zijn dingen die je aan de buitenkant niet kunt zien, maar als zoiets zwart op wit is gezet door toch wel een zeer kundig iemand, vind ik dat je wel tegemoet kunt komen in de kosten.

Op telefoontjes en e-mails wordt niet gereageerd, dus hebben ze de rechtsbijstand ingeschakeld om te kijken wat die nog kunnen doen.
Er is nu een aangetekende brief onderweg en hij krijgt een week de tijd om het geld over te maken, anders volgen er weer andere stappen.

Petra, deze "kweker" zit in Rithem, op een kleine afstand van die andere die jij noemde, hij doet er wel eens mee samen. Als hij de telefoon opneemt noemt hij geen naam, of hij zegt; met Renato.
In een oude advertentie van hem stond de naam Borstelaar of iets dergelijks.

Wij raden altijd iedereen aan om een vogel bij een kweker te kopen, maar als je dus in een winkel koopt heb je meer rechten. :-\


Het barraband mannetje is weer rustig. We hebben nog geen popje gevonden. Nou moet ik zeggen dat we ook nog niet echt actief aan het zoeken zijn gegaan door dat gedoe met de roodstaarten van m'n zwager.

Gerdy

hoi Marlies..wat een gedoe met je roodstaarten..

ik heb er eigenlijk ook nooit stil bij gestaan dat je in een dierenwinkel meer rechten hebt.

heel vreemd eigenlijk..

gr Gerdy

Caroline

Jeetje, wat schandalig allemaal.  :-\

Ik ben heel erg benieuwd wat ze naar aanleiding van de aangetekende brief gaan doen maar ben er bang voor.  ::)

Balen hoor.  >:(
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

♪ Marlies

Valkjes update !!


Met de valkjes gaat alles gewoon z'n gangetje.
De meesten zitten in de volière en beginnen flink te ruien.

Ik heb alleen koppel 1 ( bont x cinnamon opaline ),
koppel 4 ( opaline x bonte lutino ),
koppel 5 ( witmasker dom. pastel x bleekmasker ),
koppel 6 (bleekmasker dom. pastel x bleekmasker ),
koppel 8 ( bleekmasker x lutino bleekmasker ) en
koppel 9 ( lutino bleekmasker x bonte albino ) nog in de kweekkooien zitten, omdat zij nog ( pleeg)jongen aan het grootbrengen zijn.

Koppel 1 brengt nog 1 lutino bleekmasker ( van koppel 8 of van koppel 10) groot.

Koppel 4  brengt ook nog 3 jongen van koppel 7 ( getekend x cinnamon bont opaline ) groot.

Koppel 5 had dus Atilla en die zit binnen.  Zij mogen nog 1 rondje als ze willen.

Koppel 6 heeft nog 3 jongen, waarvan 1 albino ( dom. pastel) en 2 witmasker (dom. pastel).

Koppel 8 heeft nog 1 lutino bleekmasker jong om groot te brengen.

Koppel 9 heeft weer hetzelfde nestje als de vorige keer ; 2 lutino ( opaline ? ) bleekmaskers en 3 albino's.

Groetjesssssssss ;)


♪ Marlies

Citaat van: Gerdy op  8 juli 2009, 15:32:14
hoi Marlies..wat een gedoe met je roodstaarten..

ik heb er eigenlijk ook nooit stil bij gestaan dat je in een dierenwinkel meer rechten hebt.

heel vreemd eigenlijk..

gr Gerdy


Het zijn niet onze roodstaarten, maar die van m'n zwager.


Citaat van: Caroline op  8 juli 2009, 15:43:21
Jeetje, wat schandalig allemaal.  :-\

Ik ben heel erg benieuwd wat ze naar aanleiding van de aangetekende brief gaan doen maar ben er bang voor.  ::)

Balen hoor.  >:(


Wij zijn ook heel benieuwd.

Ik betwijfel ook of er nog iets van het geld terug komt, maar echt veel verkopen zal deze "kweker" dan toch ook niet meer want dit verhaal gaat natuurlijk wel z'n rondje doen.

☺ Pita ☺

Nou ben benieuwd hoe het gaat af lopen.
Je hebt nog leuke jongen zitten Marlies :D

Peggy

Hoi Marlies,

wat een schandalig verhaal, niet normaal meer hoor , hoe sommige mensen denken,doen en handelen,  bah bah  >:(  Ben benieuwd of de aangetekende brief resultaten oplevert.

gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

*Yvon

Hoi hoi

Als die kweker zijn naam een beetje hoog wil houden,moet hij je zwager wel tegemoet komen.
Maar ja........  :-\

Enne......jij over een maandje of 2 weer een ander koppel erbij ??  8)
Iets met fallow toevallig ??  ::)  ;D

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

danielle

Hoi Marlies,
Wat een lieve foto's van Atilla, echt een stoer valkje.
Wat naar voor je zwager dat de kweker van de roodstaarten laconiek reageerd, zelfs nadat er sectie is vericht, echt schandalig.

En je hebt nog leuke jonge valkjes en een paar koppels mogen nog een nestje, leuk hoor.

Je krijgt de groetjes van Izzie. Ze is maandag al 2 jaar geworden. Gaat toch snel he. Ik kan me nog zo goed herinneren dat ik haar bij jou afhaalde. Het is een geweldig valkje en zo lekker aanhankelijk, ik geniet nog steeds elke dag van haar.

Groetjes Danielle

♪ Marlies

Citaat van: Peggy op  8 juli 2009, 20:54:00
Hoi Marlies,

wat een schandalig verhaal, niet normaal meer hoor , hoe sommige mensen denken,doen en handelen,  bah bah  >:(  Ben benieuwd of de aangetekende brief resultaten oplevert.

gr Peggy



Zeker heel schandalig, maar ik denk dat hij bot vangt. :-\


Citaat van: *Yvon op  8 juli 2009, 21:06:06
Hoi hoi

Als die kweker zijn naam een beetje hoog wil houden,moet hij je zwager wel tegemoet komen.
Maar ja........  :-\

Enne......jij over een maandje of 2 weer een ander koppel erbij ??  8)
Iets met fallow toevallig ??  ::)  ;D

Groetjesssss Yvon




Yvon, hier gaan alleen nog maar valkjes weg. Ik heb een volière moeten  afstaan voor de rosees, dus ruimte gebrek. :-\
Maar ja, het was het een of het ander.

Ik had er wel 1 gereserveerd, maar afgezegd. :P


Citaat van: danielle op  8 juli 2009, 21:09:53
Hoi Marlies,
Wat een lieve foto's van Atilla, echt een stoer valkje.
Wat naar voor je zwager dat de kweker van de roodstaarten laconiek reageerd, zelfs nadat er sectie is vericht, echt schandalig.

En je hebt nog leuke jonge valkjes en een paar koppels mogen nog een nestje, leuk hoor.

Je krijgt de groetjes van Izzie. Ze is maandag al 2 jaar geworden. Gaat toch snel he. Ik kan me nog zo goed herinneren dat ik haar bij jou afhaalde. Het is een geweldig valkje en zo lekker aanhankelijk, ik geniet nog steeds elke dag van haar.

Groetjes Danielle


Atilla is echt een schatje. :D

Goh, Izzie weer al 2 jaar. Wat gaat dat snel.
Zo zie je maar dat een valkje dat in een volière geboren wordt en daar zit tot het zelfstandig is toch nog heel goed tam te krijgen is. :D


Groetjessssss ;)

Dierenfreackske

Hoi Marlies...jaaaaa schandalig is het van die kweker. Hij zal in ieder geval niet veel meer verkopen hopelijk!
Wat fijn dat het nog goed gaat daar met de jongen en valkjes! Grtjs Ann