29 april 2024, 20:39:41

♥ MIJN VALKENVOLK ♥ Update

Gestart door ♪ Marlies, 16 mei 2005, 17:11:22

« vorige - volgende »

Rianne


♪ Marlies

Kijk eens wat ik kan !!!!!!!!!!!   :D :D :D














Gisteren zat Atilla even op stok.
Ik heb de stokken expres laag in de kooi gedaan, zodat hij er makkelijk bij kan.
Ook klimt hij langs de tralies als hij eten wil.
Tjonge, wat kan die ongedurig zijn. ::)


Met de rest van de valkjes gaat alles z'n gangetje.
Bij koppel 9 ( lutino bleekmasker x bonte albino ) liggen nu 4 donsjes 2 lutino ( opaline ? ) bleekmaskertjes en 2 albinootjes.
Misschien is ondertussen het 5e eitje ook al uitgkomen, maar ik heb nog niet gekeken.

De valkjes buiten vermaken zich ook best, en ik heb nog niet gezien dat ze last hebben van de warmte. Ook de valkjes in de broedkooien/blokken niet.


Gisterochtend hadden we een minder leuke ontdekking. Ons Barrabandpopje lag dood in de kooi. :'( :'(
Twee weken geleden zijn we er mee naar dr. Bastiaansen geweest omdat ze ontstoken oogjes had die maar niet beter wilden worden.
We hebben toen druppels mee gekregen en die moesten zo'n 3 x per dag gegeven worden. Ook moesten we haar 3 x een injectie geven met 4 dagen ertussen.
Haar oogjes waren bijna opgeknapt en we hadden het er al over gehad om haar terug in de volière te zetten, maar helaas. :'( :'(

Het mannetje zit nu heel de dag te roepen, dus moeten we weer op zoek naar een nieuwe pop van een jaar of 2 oud. :-\

Maar, als je dan hoort wat m'n zwager gisteren overkwam, dan stelt dit nog niet zoveel voor.

Hij ging gisteren samen met Martin om een koppel grijze roodstaarten in de buurt van Vlissingen, een klein uurtje bij ons vandaan.
Vogels mee genomen, Martin thuis afgezet en naar huis gereden. Bij aankomst thuis lag 1 vogel dood en de andere op apegapen. :-\
Gelijk de kweker gebeld en gezegd wat er aan de hand was. Deze reageerde nogal laconiek en zei dat hij ze maar moest laten onderzoeken.

Dr. Bastiaansen gebeld en met de vogels naar Prinsenbeek.
Daar nog geprobeerd om de ene in leven te houden, maar helaas is dat niet gelukt.
Dr. Bastiaansen zou sectie verrichten op de vogels en de uitslag door bellen naar m'n zwager. Tot nu toe heb ik nog niks van hem gehoord.

Caroline

Allereerst wat verschrikkelijk van de grijze roodstaarten van je zwager (ben benieuwd naar de uitslag) en de barraband pop van jullie.  :'( Balen hoor.

============

Supergaaf, Atilla op een stok zittend, wat zul je hebben staan te glunderen.  ;D

En Nina en Jim er weer 2 witte zusjes bij gekregen, gefeliciteerd!!!!

Alles goed met je rosé koppel??

Een fijne zondag.

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

carco

Wat ontzettend knap van Atilla.

Jammer genoeg lees ik ook weer slecht nieuws  :(

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




♪ Marlies

Citaat van: Caroline op  5 juli 2009, 10:12:37
Allereerst wat verschrikkelijk van de grijze roodstaarten van je zwager (ben benieuwd naar de uitslag) en de barraband pop van jullie.  :'( Balen hoor.

============

Supergaaf, Atilla op een stok zittend, wat zul je hebben staan te glunderen.  ;D

En Nina en Jim er weer 2 witte zusjes bij gekregen, gefeliciteerd!!!!

Alles goed met je rosé koppel??

Een fijne zondag.




Inderdaad balen van ons popje, maar voor m'n zwager vind ik het nog veel erger. Ben ook heel benieuwd wat er uit de sectie komt.

Atilla is zo'n schatje, en vreten dat ie kan. :o
Sinds gisteren zit hij in een kooi en is heel de dag een beetje aan het rommelen met van alles en nog wat. ;D

Of het 2 zusjes zijn van Nina en Jim weet ik niet, het zouden ook broertjes kunnen zijn. ::)

De roseetjes voelen zich steeds meer thuis. :D


Citaat van: carco op  5 juli 2009, 10:15:17
Wat ontzettend knap van Atilla.

Jammer genoeg lees ik ook weer slecht nieuws  :(

Groetjes: Caroline.


Ja, goed hè. ;D

Helaas is het niet alleen maar rozengeur en manenschijn. :-\

☺ Pita ☺

Jeetje wat een toestanden allemaal , idd zonde van je popje pfff
En dan die roodstaarten!! Echt erg ik ben echt wel benieuwd wat er uit die autopsie komt en ook waar je ze gehaald hebt eigenlijk...
Als ik ooit eens vogels hier in de buurt haal??
Sterkte er mee hoor!!

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

☺ Pita ☺

En ach ik vergeet Atilla helemaal wat super knap ven hem/haar wat een smoeltje heeft die ook he!!

Anke

Hoi Marlies,
Ik had weer veel bij te lezen hier.
Leuke en niet leuke dingen.....
Wat goed van Atilla dat hij op een stok kan zitten, stoer hoor!!

Verdrietig dat je een popje dood hebt gevonden, je hebt in iedergeval je best voor haar gedaan.

Wat een verhaal van de grijze roodstaarten... Ik ben benieuwd wat er uit de sectie komt.
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

☺ Pita ☺


monica

Wat een fave foto's van Attila ;D!
Het is wel een valkje met een sterke persoonlijkheid hoor,...die komt er wel als ie dit nu al kan :D

Heel naar dat je barrabandpop overleden is, hopelijk kan je nog een overjarige pop vinden, zo sneu dat het mannetje alleen zit nu :-\

Van die grijze roodstaarten sta ik toch te kijken, heel vreemd.
Zaten ze er goed bij toen ie ze kocht, en een uurtje later de eerste reeds dood?
Of de hitte in combi met de stress (mn. bij wildvang), of een pepmiddel voor de vlotte verkoop?
Ik hoop dat de sectie duidelijkheid geeft.

Groetjes Monica.

*Yvon

Hoi hoi

Ahhhh,de barabandman maar roepen en zijn vrouwtje komt maar niet. :-\
Voor hem en jullie erg   :censuur

Zouden de gaaien niet door de stress en warmte dood gegaan zijn ?
Zo niet dan is het te hopen dat als er iets uit de sectie komt,
dat je zwager zijn geld terug krijgt van de kweker.  
Als hij nu al laconiek doet..... ::)

Leuk dat Atilla al op stok kan zitten !!  ;D
Hij/zij komt er wel.  ;)

Gelukkig gaat het met de rest van de valkjes en donsjes goed.
Nog gefeliciteerd met de nieuwe donsjes.  :D

Groetjesssss Yvon


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Marian

Hoi Marlies,

Wat een verhaal van je zwager zeg :-\, waar blijft die dierenliefde toch bij sommige mensen, daar snap ik echt niks van >:(
Ook verdrietig van jullie Barraband pop! En het mannetje nu zo alleen...

Ik heb genoten van je foto's, mooie albinootjes heb je rondlopen :-*
En over Atilla, ach ja, die is toch om direct mee naar huis te nemen :o.
Dat is de kracht van een 'gehandicapt' valkje, 't snoetje compenseert 't pootje :D :D

Groetjes, Marian

Peggy

Hoi Marlies,  wat een verschrikkelijk verhaal ja wb de grijze roodstaarten van je zwager en wat een rare reactie vd kweker  >:(  en wat gaat de kweker hiermee doen ?

Ook balen van je barrabandpopje.

Gelukkig ook goed nieuws;  4 donsjes,bijna 5 bij koppeltje nr 9  :D

en Atilla op stok en goed aan de vreet  :D  super!

Gr peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Dierenfreackske

Hoi Marlies, ook heel wat bij gelezen hier...ach sommige mensen snappen gewoon niks van dieren he! Jammer van het donsje , gelukkig zijn er ook leuke berichtjes hier! Grtjs Ann