7 mei 2024, 02:55:38

♥ MIJN VALKENVOLK ♥ Update

Gestart door ♪ Marlies, 16 mei 2005, 17:11:22

« vorige - volgende »

♪ Marlies

Geeft niks hoor even off- topic, daar kunnen we allemaal van leren. :P

Omkoppelen doe ik ze zowieso niet, ik heb eigenlijk al teveel lutino bleekmaskers. Ik had hem dan ook als lutino geelwang gekocht.
Als ik had geweten dat het een lutino bleekmasker was dan had ik hem niet gekocht. :-\

Ik ga toch enkele koppels wegdoen, het worden er een beetje teveel. ::)

Met de rest van de valkjes gaat het allemaal goed.
De albino's en lutino bleekmasker van koppel 9  zijn al een tijdje uitgevlogen en die ga ik morgen apart zetten om te kijken of ze zelf al eten.

Ook de 4 geplukte jongen van koppel 6 mogen bij de ouders weg, hun zie ik al regelmatig van de zaadjes eten.
Nu nog even goed kijken of ze dp zijn of niet.

De 2 jongen van koppel 1 zijn ook oud genoeg om bij pa en ma weg te gaan.

Het bleekmaskertje met het misvormde pootje groeit ook goed, en vanochtend had ik het even op een handschoen gezet en toen kwam het naar me toe gelopen. :D
Ik heb ook wel het vermoeden dat het met het andere pootje wel goed vast kan houden.

En last but not least....................de jongen van het getekende koppel. :D
ondanks dat er wat geplukt wordt, is toch duidelijk te zien dat het oudste jong alleen maar grijs op de schoudertjes  wordt. Helaas niet 100 % symetrisch, maar het scheelt niet veel.
Het 2e jong heeft iets meer grijs.
Het achterblijvertje krijgt zo te zien een heel geel staartje en ook alleen maar gele slagpennen.
Op de schouders kan ik nog niks zien.


Koppel 6 ( bleekmasker dom. pastel x bleekmasker ) heeft weer een aantal eitjes, ik weet alleen niet precies hoeveel want pa en ma zijn weer net van die pittbuls. >:(

Ook koppel 8 ( bleekmasker x lutino ( cinnamon ? ) bleekmasker ) heeft weer eitjes en van hun hoop ik ook nog een aantal jongen op stok te krijgen.
Hun eerste ronde hebben ze verprutst door de piepende eitjes open te pikken. >:(

Koppel 9 ( lutino ( cinnamon ? ) bleekmasker x albino ) heeft ook weer eitjes.
Misschien dit keer nog een lutino opaline bleekmasker. ::)

Caroline

13 juni 2009, 00:04:30 #4636 Last Edit: 13 juni 2009, 00:06:10 by Caroline
Leuke update weer, we zijn helemaal bij.  :D

Nina doet het nog steeds goed op 2 x per dag een 5-6 ml. pap. Ze vind het echt verschrikkelijk.  :-\ Helaas eet ze zelf nog niet voldoende, ze moet!!  ;) Maar ze is nu 's morgens en 's avonds voor de pap 88 gram, na de pap 95 gram. Prima toch??  ;)

Ze is nog steeds een mooi lief valkje wat het wel lekker vind om te kroelen maar ook graag wat rondjes vliegt og ergens gaat spelen.  :D

Een heel fijn weekend.  
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

monica

Wat leuk om te lezen dat het kleine kneusje het toch goed doet, ik ben weer helemaal blij ;D
Ik zal maar vast een naam verzinnen ;D
Hoe gaat het met het dp nestje, zal nog wel niet veel onderscheid te zien zijn?

Groetjes Monica.


*Manon*

Fijn dat het hier zo goed gaat allemaal Marlies!
super dat het pootje van het bleekmaskertje toch lijkt te herstellen.  ;D ;D ;D

Groetjes!

Anke

Hoi Marlies,
Fijn dat het nu goed gaat met de jongen :)
Je hebt nog heel wat te verwachten zo te zien.
Stoer dat het kneusje naar je toe kwam lopen ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Caroline

Hoi hoi!!!!!!

Alles z'n gangetje hier??

========================================



Ik kwam even vertellen dat Nina Ricci zelfstandig eet.  

Nina, afgelopen zaterdag 6 weken, heeft gisteren en vandaag geen pap gehad en is 's morgens 10 uur, 's middags 14 uur en 's avonds 22 uur keurig 89 gram.  

SUper hè??!!!!

Was ook wel te verwachten, ze had zo'n hekel aan de pap.  

Groetjesssssssssss  
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

♪ Marlies

Citaat van: Caroline op 13 juni 2009, 00:04:30
Leuke update weer, we zijn helemaal bij.  :D

Nina doet het nog steeds goed op 2 x per dag een 5-6 ml. pap. Ze vind het echt verschrikkelijk.  :-\ Helaas eet ze zelf nog niet voldoende, ze moet!!  ;) Maar ze is nu 's morgens en 's avonds voor de pap 88 gram, na de pap 95 gram. Prima toch??  ;)

Ze is nog steeds een mooi lief valkje wat het wel lekker vind om te kroelen maar ook graag wat rondjes vliegt og ergens gaat spelen.  :D

Een heel fijn weekend.  


Citaat van: Caroline op 16 juni 2009, 15:29:13
Hoi hoi!!!!!!

Alles z'n gangetje hier??

========================================



Ik kwam even vertellen dat Nina Ricci zelfstandig eet. 

Nina, afgelopen zaterdag 6 weken, heeft gisteren en vandaag geen pap gehad en is 's morgens 10 uur, 's middags 14 uur en 's avonds 22 uur keurig 89 gram. 

SUper hè??!!!!

Was ook wel te verwachten, ze had zo'n hekel aan de pap. 

Groetjesssssssssss 


Wow, dat doet ze snel. :o

Ze vond het pappen van het begin af aan al niks.

Wat kroelen betreft zit het misschien wel in de genen. Jim is toch ook zo'n kroelerd ?


Citaat van: monica op 13 juni 2009, 10:04:34
Wat leuk om te lezen dat het kleine kneusje het toch goed doet, ik ben weer helemaal blij ;D
Ik zal maar vast een naam verzinnen ;D
Hoe gaat het met het dp nestje, zal nog wel niet veel onderscheid te zien zijn?

Groetjes Monica.




Het dp nestje komt steeds beter in de veren.  :D Vrijdag ga ik ze apart zetten, want afgelopen weekend is er niks van gekomen.
Ik zal dan ook eens proberen om samen met manlief foto's van de vleugels te nemen om te kijken of het dptjes zijn.


Citaat van: *Manon* op 13 juni 2009, 10:42:34
Fijn dat het hier zo goed gaat allemaal Marlies!
super dat het pootje van het bleekmaskertje toch lijkt te herstellen.  ;D ;D ;D

Groetjes!


Het kleintje doet het goed, en kan tot nu toe goed op z'n pootjes staan. Met het goede pootje klemt hij ook m'n vinger vast, met het slechte kan dat niet.
We kijken het maar aan.

Citaat van: Anke op 13 juni 2009, 11:16:00
Hoi Marlies,
Fijn dat het nu goed gaat met de jongen :)
Je hebt nog heel wat te verwachten zo te zien.
Stoer dat het kneusje naar je toe kwam lopen ;D
Groetjes Anke


Gelukkig wel Anke. :D

Dat die kleine al naar me toe kwam had ik niet verwacht, maar dat betekent wel dat het in elk geval zal kunnen lopen straks. :D

☺ Pita ☺

Enne wanneer krijgen we weer foto's? :P

Dierenfreackske

Jaaaaa.....leuk , foto's ! Met Asley en Lucky gaat het ook super....raad eens voor wie Ashley kippetje ging zitten??
VOOR SUSKE  8) 8)   Grtjs Ann




♪ Marlies

Citaat van: ♣ Pita ♣ op 17 juni 2009, 19:16:59
Enne wanneer krijgen we weer foto's? :P


Dit weekend ? ::) :P

Citaat van: Dierenfreackske op 17 juni 2009, 22:13:36
Jaaaaa.....leuk , foto's ! Met Asley en Lucky gaat het ook super....raad eens voor wie Ashley kippetje ging zitten??
VOOR SUSKE  8) 8)   Grtjs Ann




Zou een mooie combi zijn. :D

Caroline

Balen van je Swiftje.  :'( :'(

Sterkte!!

PS. Nina woog gisteren 93 gram .... ze kan het dus echt.  ;D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

♪ Marlies

Citaat van: Caroline op 18 juni 2009, 08:08:34
Balen van je Swiftje.  :'( :'(

Sterkte!!

PS. Nina woog gisteren 93 gram .... ze kan het dus echt.  ;D


Inderdaad balen van het swiftje, maar het is de natuur en daar doe je toch niks tegen. :-\


Goed van Nina dat ze lekker zelf aan het eten is.
Aan het gewicht te zien wordt het een stevige tante. :D

♪ Marlies

Gisteren om half 5 is m'n oma overleden. :'( :'( :'(

Ik was eigenlijk van plan om dit weekend langs te gaan, maar toen ik aan het werk was besloot ik om dezelfde dag nog te gaan. Gelukkig.
Toen ik kwam herkende ze me nog wel, maar kon niks meer zeggen, ze was al erg verzwakt.
Om een uur of 4 moest ik eigenlijk weer weggaan, want ik wilde nog om boodschappen en moest thuis alles nog voeren maar op een of andere manier lukte het me niet om weg te gaan. :-\
M'n tante had nog wat fruit voor haar geprakt en daar heeft ze nog een paar hapjes van gegeten.

Ik stond ondertussen met 2 ooms van me te praten over vogels, want die hebben zij vroeger ook gehad en toen zag m'n ene oom dat het fruit er weer uit kwam.
Haar kleur verandere ook heel snel.
Toen heeft m'n andere oom iemand van de verpleging gebeld om te zeggen dat het niet helemaal goed ging, maar die was net met iemand bezig en zou zo snel mogelijk komen.
Omdat wij zagen dat het echt niet goed ging zijn m'n oom en ik de gang opgelopen om zelf iemand te zoeken. Op de gang kwam net de dokter aangelopen, die wilde al weg gaan.
Hij is met ons meegelopen en heeft haar hartslag gevoeld en naar haar handen en benen gekeken en toen zei hij dat we maar beter afscheid konden nemen. :'(
Oma was toen al niet meer aanspreekbaar.

M'n ene oom was toevallig gistermiddag alleen gekomen omdat m'n tante met een blaasontsteking zat en hij baalde enorm dat zij er nu niet meer bij kon zijn. Met m'n andere oom ben ik haar toen gaan halen, maar we waren net te laat. :'(
Ook m'n andere ooms waren niet meer op tijd, maar gelukkig waren er toch 2 van de kinderen bij toen ze stierf.

Het was een dag met hele dubbele gevoelens. Aan de ene kant was het feest want onze jongens kregen de uitslag van het examen en zijn allebei geslaagd, en aan de andere kant is er verdriet om oma. :-\

Maandag of dinsdag is de begrafenis. :'(

Koos

Marlies, gecondoleerd met het overlijden van jouw oma.  :'( Heel veel sterkte!

  Wij zijn inmiddels allemaal een keertje door Lotje getikt...Hihihih..Nu alleen Lotje zelf nog :D :D 

carco

Gecondoleerd Marlies: en heel veel sterkte toegewenst voor jou en  degene die bij haar staan.

Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!