3 mei 2024, 14:37:37

♥ MIJN VALKENVOLK ♥ Update

Gestart door ♪ Marlies, 16 mei 2005, 17:11:22

« vorige - volgende »

♪ Marlies

Citaat van: Caroline op 17 mei 2009, 12:52:45
De jongste "Blaiky" lijkt wel pareltjes te hebben .... zo'n gele stekeltjes maar .... dat kan helemaal niet, toch??




Ik weet niet, dan zou pa split voor opaline moeten zijn.
Zou wel leuk zijn. :D

Caroline

17 mei 2009, 13:54:09 #4396 Last Edit: 17 mei 2009, 13:57:40 by Caroline
Had jij het ook al gezien .... de pareltjes??  ::)

Of lijkt het alleen op de foto's?? Ik dacht het al op de foto's van donderdag te zien.  ;)

Zou wel betekenen dat het een popje is .... zou wel héééééél mooi zijn. Pffffffh.  :P Nou ga ik al weer twijfelen.  :-[
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

☺ Pita ☺

Mooie foto's weer Marlies , weet je mss of er popjes bij zitten? :P
Groetjes Petra.

Caroline

Hoi hoi!!!!

Hoe was het vandaag met je oma??

Gaat het naar omstandigheden nog steeds goed met haar??

Zal ze ooit nog uit haar bed komen of zal ze de rest van haar leven in bed moeten blijven met haar rug??

Groetjessssss  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

♪ Marlies

Citaat van: Caroline op 17 mei 2009, 13:54:09
Had jij het ook al gezien .... de pareltjes??  ::)

Of lijkt het alleen op de foto's?? Ik dacht het al op de foto's van donderdag te zien.  ;)

Zou wel betekenen dat het een popje is .... zou wel héééééél mooi zijn. Pffffffh.  :P Nou ga ik al weer twijfelen.  :-[


Ik had het nog niet gezien, maar nu jij er over begint begin ik ook te twijfelen.
Als er ook opaline lutino bleekmaskertjes uit kunnen komen zou dit inderdaad een popje zijn en Jil.................een man. ::)

Nog een paar dagen geduld, dan weten we meer. :P


Citaat van: ♣ Pita ♣ op 17 mei 2009, 14:28:30
Mooie foto's weer Marlies , weet je mss of er popjes bij zitten? :P
Groetjes Petra.



Als het jongste lutino bleekmaskertje pareltjes heeft, dan is dat een popje.


Citaat van: Caroline op 17 mei 2009, 21:14:59
Hoi hoi!!!!

Hoe was het vandaag met je oma??

Gaat het naar omstandigheden nog steeds goed met haar??

Zal ze ooit nog uit haar bed komen of zal ze de rest van haar leven in bed moeten blijven met haar rug??

Groetjessssss  :D



Met oma gaat het de ene dag beter dan de andere. :-\
Ze is momenteel goed aanspreekbaar, maar warrig.
Gisteren dacht ze dat ze op vakantie was en dat ik daar ook was. Ze vroeg aan me hoe ik het daar vond.
Het makkelijkste voor haar is als je er gewoon in mee gaat. Ga je vertellen hoe het echt is, dan kan ze de informatie niet goed verwerken.

Ze is ondertussen wel heel mager geworden, daar zit echt geen grammetje vlees meer op.
Haar horloge zit nog steeds op hetzelfde gaatje en is nu echt veel te groot. Haar gebit kan ze nu ook niet meer inhouden, het slingert door haar mond. Een paar weken geleden konden ze het nog vast plakken met kukident, maar dat werkt nu ook niet meer.

Eten doet ze nog wel redelijk goed, alleen drinken niet.

Toen ik gisteren weg wilde gaan begon ze er over dat het zo jammer was dat ze niet meer weg kon.
Op mijn vraag waar ze dan naar toe zou gaan zei ze ; " ik zou een diepe vijver opzoeken en er in springen ".
Toen ik zei dat wij haar er dan weer uit zouden moeten halen vond ze dat niet nodig. Laat me maar liggen zei ze. :-\

Ze pakte met 2 handen m'n hand vast en zei ; och, wat houd ik toch veel van m'n Lieskes ".
Dat zijn m'n nichtje en ik. We heten allebei Marlies. Zelf heet ze Lies en we waren dan ook altijd de 3 Liezen.

Als het zo door gaat kan het nog wel eens lang gaan duren.
Ik probeer zo vaak mogelijk langs te gaan. Je kunt aan haar gezicht zien dat ze daar toch wel blij mee is.



Met de valkjes gaat het goed, de kleintjes komen goed in de veren en groeien als kool. :D
Zelfs de geplukte kleintjes van koppel 6 ( dom. pastel bleekmasker x bleekmasker ) krijgen al weer pennetjes. Nog een paar weken en dan zal er niet veel meer van het plukken te zien zijn.

Koppel 13 ( lutino opaline bronze fallow geelwang ( ? ) x wildkleur heeft weer een eitje, en nu ligt het wel in het blok. :D


Groetjes Marlies ;)

Dierenfreackske

Hoi Marlies, ik krijg de tranen in mijn ogen als ik het lees van je oma, zo aangrijpend en toch zo mooi hartverwarmend verhaal, is zeker herkenbaar. De drie Liesjes he! Natuurlijk jammer als ze haar gebit niet meer kan inhouden, en zo mager is, maar gelukkig kan ze wel nog genieten van jullie he!
Geef ze maar een knuffie van me, ze moet een hele sterkte vrouw zijn ! Zo optimistisch he, dat maakt het ook moeilijk he.

Fijn dat het goed gaat met de valkjes en kleintjes, tof dat ze groeien als kool hoor! Grtjs Ann



☺ Pita ☺

Hoi Marlies wat een lieve Oma heb je toch he?
Ik wens je veel sterkte met haar het is een top mensje.
Fijn dat je valkjes het zo goed doen ondanks het plukken.
PS Pino en Elmo zijn al gewend waren vanmorgen vroeg al weer bezig toen ik naar binnen liep  :o
Groetjes Petra.

Caroline

Citaat van: ♪ Marlies op 18 mei 2009, 06:36:47
Citaat van: Caroline op 17 mei 2009, 13:54:09
Had jij het ook al gezien .... de pareltjes??  ::)

Of lijkt het alleen op de foto's?? Ik dacht het al op de foto's van donderdag te zien.  ;)

Zou wel betekenen dat het een popje is .... zou wel héééééél mooi zijn. Pffffffh.  :P Nou ga ik al weer twijfelen.  :-[


Ik had het nog niet gezien, maar nu jij er over begint begin ik ook te twijfelen.
Als er ook opaline lutino bleekmaskertjes uit kunnen komen zou dit inderdaad een popje zijn en Jil.................een man. ::)

Nog een paar dagen geduld, dan weten we meer. :P

Groetjes Marlies ;)


Spannend hoor ....   :P

ZOu wel heel leuk zijn, pareltjes.  ;D

Wat betreft Jil, dat dacht ik ook even maar als jouw man split opaline is, zijn de dochters met en zonder parels. Dus kan Jil nog steeds vrouwelijk zijn als betwijfel ik het als ik het gedrag zie hoor.  ::)

Hier de berekening van jouw koppel split opaline:


Moeder:bont witmasker lutino
Vader:lutino split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*) {X1:  gepareld}

man afkomst:
25% lutino split voor bont witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*) {X1:  gepareld}
25% lutino split voor bont witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*)
25% witmasker lutino split voor bont {X1:  gepareld}
25% witmasker lutino split voor bont

pop afkomst:
25% lutino gepareld split voor bont witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*)
25% lutino split voor bont witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*)
25% witmasker lutino gepareld split voor bont
25% witmasker lutino split voor bont

Was je man al ouder toen je hem kocht?? Als hij namelijk zelf parels heeft gehad is het een ander verhaal:


Moeder:bont witmasker lutino
Vader:lutino gepareld split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*)

man afkomst:
50% lutino split voor bont witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*) {X1:  gepareld}
50% witmasker lutino split voor bont {X1:  gepareld}

pop afkomst:
50% lutino gepareld split voor bont witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*)
50% witmasker lutino gepareld split voor bont

Dan zijn inderdaad alle mannen zonder parels en alle poppen MET.  ;D

Dan is Jil inderdaad een man.  ::) Maak ik er maar JiM van.  ;)

Ik ben wel heel erg benieuwd .... ik zag het gele donderdag al op de foto's.


14 mei ....

Maar gisteren nog beter.  ::)


17 mei ....  :D

===================

Wat een geweldig wijffie, je oma maar wat een hel om haar zo te zien aftakelen.  :'(

Aan de ene kant hoop je dat haar lijden snel beëindigd gaat worden, aan de andere kan wil je haar nog helemaal niet kwijt.  :-\

Probeer inderdaad maar zoveel mogelijk van haar te genieten.  :)

Sterkte meis.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

•=Bonnie=•


♪ Marlies

Je hebt gelijk Caroline,.
Ik denk niet dat pa opaline is, ze waren nog maar een maand of 6 toen ik ze gekocht heb en dan had ik het nog moeten kunnen zien.

Split opaline is ook al goed, als er dan af en toe een lutino opaline bleekmasker bij ligt is het al lang goed. :P

Natuurlijk heb ik net weer gekeken, en de 2 lutino's naast elkaar gehouden, maar ik twijfel nog steeds. Ze is wel geler, maar of dat nou door de parels komt............ik weet het niet.
Afwachten dus. :P

Deze keer geen wangen, maar parels turen. Lekker afwisselend. ::)

♪ Marlies

Koppel 5 ( witmasker dom. pastel x bleekmasker ) heeft een aangepikt eitje. :D

Dat is wel snel, want het eerste eitje is van 30 april.

☺ Pita ☺


♪ Marlies

Citaat van: ♣ Pita ♣ op 18 mei 2009, 19:46:31
Ooooow  spannend Marlies :D


Echt wel !! :D

Ik wilde net nog even gauw kijken, maar ze gaan er dus echt niet af.
Dan morgenochtend maar even kijken voor ik ga werken.

Anke

Hoi Marlies,
Ach wat verdrietig dat je oma zo warrig is.
Je verhaal over het mager worden is heel herkenbaar.
Iemand zo achteruit zien gaan is erg verdrietig en doet pijn.
Hopelijk kan je nog een poosje mooie momenten met haar hebben.

Fijn dat het goed gaat met je valkjes.
En koppel 13 weer een eitje,nu netjes in het blok
Dat gaat goed ;D

Evy zit ongeduldig te wachten tot er een partner voor haar komt.
Ondertussen oefent ze op de voerbak :P
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Caroline

Citaat van: ♪ Marlies op 18 mei 2009, 18:09:31
Je hebt gelijk Caroline,.
Ik denk niet dat pa opaline is, ze waren nog maar een maand of 6 toen ik ze gekocht heb en dan had ik het nog moeten kunnen zien.

Split opaline is ook al goed, als er dan af en toe een lutino opaline bleekmasker bij ligt is het al lang goed. :P

Natuurlijk heb ik net weer gekeken, en de 2 lutino's naast elkaar gehouden, maar ik twijfel nog steeds. Ze is wel geler, maar of dat nou door de parels komt............ik weet het niet.
Afwachten dus. :P

Deze keer geen wangen, maar parels turen. Lekker afwisselend. ::)


Aaaah .... ik had gehoopt dat je vandaag al meer zou zien ....  ::)

Brrrrh, ik zou het zo leuk vinden als het pareltjes had .... ik ben helemaal een parelfreak.  :P ;D ;D

Inderdaad, leuk .... geen wangen kijken maar pareltjes ....

Kom ik morgen gewoon weer even neuzen.  ;)

Groetjesssssssssssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.