30 april 2024, 17:42:34

♥ MIJN VALKENVOLK ♥ Update

Gestart door ♪ Marlies, 16 mei 2005, 17:11:22

« vorige - volgende »

Dierenfreackske

Hoi Marlies, gefeliciteerd met je derde donsje alweer, grtjs Ann



Sally


Anke

Hoi Marlies,
Hoe is het met je oma nu?

Gefeliciteerd met je albino donsje!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Yvon

Hoi hoi

Beginnen eindelijk de eitjes te ploppen bij jou.  ;D ;D

Gefeliciteerd met je 5 donsjes of misschien nu al wat meer.  :D

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Anke

De donsjes zijn hier straks niet meer te tellen denk ik ;D ;D ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Hoi Anke, is juist , ik denk het ook  ;D ;) ;) :D :D :D
Alles goed daar nog ? Lucky ging meehelpen vieze houtsnip opruimen, maar ik zette ze dan steeds in de mooie; hihi,en hij weer terug naar mij op mijn hoofd of schouder, toen liet ik hem mlaar zitten, hij vind het zalig om op me te komen zitten en te zien wat er allemaal gebeurd. Ashley heeft vandaag ook aan het kattegras gesloopt met een paar andere valkjes, ze voelt zich goed denk ik hoor! Grtjs Ann



♪ Marlies

Citaat van: ♣ Pita ♣ op 23 april 2009, 07:55:53
Aaaah gossie , uit jou woorden hoor ik gewoon dat het een super Omaatje moet zijn ;)


Klopt helemaal. :D

Citaat van: *Yvon op 23 april 2009, 08:10:36
Hoi hoi

De donsjes opkomst komt dus langsaam van start.
En over een paar dagen ploppen ze allemaal achter elkaar het eitje uit.  :D

Pfoee,je oma is zeker een sterk mens.  :)
Voor haar is het denk ik wel fijn dat ze veel slaapt.
En als ze dan wakker is is ze nog pienter genoeg om toch nog grapjes te maken.  :D

Groetjessss Yvon



De teller staat nu op 5 valkjes en 4 roodrugjes.
Ik hoop dat er komende week nog een aantal uit het ei ploppen, maar er liggen ook nog enkele onbevruchte eitjes dus 34 zullen het er wel niet worden de eerste ronde.

Het is onvoorstelbaar hoe pienter ze op sommige momenten nog is.

Citaat van: Caroline op 23 april 2009, 08:16:48
Heel veel sterkte met je verdriet en afscheid van je oma.  :-*


Dankjewel Caroline, maar ik heb het idee dat het nog wel even kan gaan duren.

Citaat van: -•=Bonnie=•- op 23 april 2009, 09:20:14
ach verdorie, dat vermoeden had ik al, vandaar de vraag... Heel veel sterkte met het afscheid.


Afscheid neem ik elke keer dat ik ga kijken, maar het kan best nog wel eens een poosje gaan duren.

Citaat van: Gerdy op 23 april 2009, 11:36:55
Hoi Marlies..

heel veel sterkte met je oma..wat fijn dat ze nog steeds leuke opmerkingen maakt.

straks bij jou ook plopperdeplop...bij mij is vandaag de vijfde uitgeplopt.

liefs gerdy


Het maakt het op dat moment allemaal wat minder zwaar, maar later komt dat dan toch wel.

Ik heb nu ook 5 donsjes, maar bij jou zijn het er ondertussen al meer heb ik gelezen.

Citaat van: Saar op 23 april 2009, 12:35:58
Gefeliciteerd met je donsjes :D
En sterkte met je oma :( :-*
Liefs Saar :-*


Dankjewel Saar. We genieten nog maar van de momenten die we hebben.

Citaat van: Dierenfreackske op 23 april 2009, 13:50:54
Hoi Marlies, je oma zo zo-ien achteruit gaan is vreselijk he, het is zeker niet leuk, en toch nog helder denken, moet zeer lastig zijn voor der!
Gelukkig krijgt ze medicatie om de pijn te verlichten he! Heel veel sterkte met je oma, ik weet dat het soms moeilijk gaat hoor, maar toch de moed erin laten, gelukkig heb je nu wat afleiding met de nestjes die er komen he en de donsjes en valkjes! Grtjs Ann


Ik vind zeker veel afleiding bij de valkjes, maar toch loop je heel de dag aan niks anders te denken.

Citaat van: Anke op 24 april 2009, 22:44:59
Hoi Marlies,
Ach wat naar dat je oma zo snel achteruit gaat :'(
Heel veel sterkte!!!


Las ik het goed?? koppel 13 een eitje..... yesss ;D
Groetjes Anke


Misschien maar beter als het snel zou gaan, dan hoeft ze ook niet zo lang te liggen.

Koppel 13 heeft 2 eitjes, maar ze legt ze steeds in de kooi ipv het blok. Ik hoop dat het kwartje nog gaat vallen.

Citaat van: Guinevere op 25 april 2009, 10:22:53
Veel sterkte Marlies ...


Dankjewel.

Citaat van: Anke op 25 april 2009, 15:01:07
Hoi Marlies,
Gefeliciteerd met het derde donsje :)
Groetjes Anke


Het zijn er ondertussen al 5.

Citaat van: Sally op 25 april 2009, 16:10:14
Hoi Marlies,

Sterkte met je oma!


Proficiat met jouw donsjes.


Dankjewel.

Citaat van: *Yvon op 25 april 2009, 20:07:19
Hoi hoi

Beginnen eindelijk de eitjes te ploppen bij jou.  ;D ;D

Gefeliciteerd met je 5 donsjes of misschien nu al wat meer.  :D

Groetjessss Yvon



De teller staat nog op 5, maar bij koppel 1 lag nog 1 piepei.

Citaat van: Anke op 25 april 2009, 20:09:20
De donsjes zijn hier straks niet meer te tellen denk ik ;D ;D ;D
Groetjes Anke


Ik denk het wel hoor.
Er zijn ook nog eitjes onbevrucht.




Oma.
Met oma gaat het wonder boven wonder weer wat beter.
Woensdag lag ze in haar bed of het ieder moment gebeurd kon zijn en donderdag heeft ze weer een half uurtje in  de stoel gezeten.
Onvoorstelbaar hoe dat het op en neer gaat.
Morgen ga ik nog even bij haar langs.


De valkjes.

Koppel 1 ( bont x cinnamon opaline ) zij hebben 3 gele donsjes die of bont of wildkleur zullen zijn. Ook ligt er bij hun nog 1 eitje te piepen. Misschien dat er morgen weer een donsje ligt.

Koppel 2 ( cinnamon opaline geelwang x cinnamon opaline ) heeft 4 eitjes waarvan het eerste rond 2 mei uit kan komen.

Koppel 3 ( geelwang ( ? ) x cinnamon bont opaline geelwang) heeft 4 eitjes waarvan het eerste morgen uit kan komen. Misschien dat ze wat later zijn omdat er in het begin niet vast gebroed werd. We zullen wel zien, er liggen bevruchte eitjes bij.

Koppel 4 ( opaline x cinnamon opaline geelwang ) doet nog niks.

Koppel 5 ( witmasker dom. pastel x bleekmasker ) doet ook nog niks.

Koppel 6 ( bleekmasker dom. pastel x bleekmasker ) heeft nu 2 jongen, 1 witmasker en 1 albino. Ze hebben nu nog 4 bevruchte eitjes.

Koppel 7 ( opaline getekend x cinnamon bont opaline ) gaat nu het blok in, dus dat gaat ook wel goed komen.

Koppel 8 ( bleekmasker x lutino bleekmasker)  heeft
4 eitjes waarvan er zo te zien maar 1 of 2 bevrucht zijn.Hun eerste eitje kan rond 1 mei uitkomen.

Koppel 9 ( lutino bleekmasker x bonte albino ) heeft 7 bevruchte eitjes waarvan het eerste vanaf morgen uit kan komen.

Koppel 10 ( lutino x opaline bleekmasker ) heeft 7 bevruchte eitjes, waarvan het eerste morgen uit kan komen. Het zou ook bij dit koppel later kunnen zijn omdat ze in het begin ook niet goed broedden.

Koppel 11 ( witmasker ( split) bont x cinnamon bont opaline ) heeft 4 bevruchte eitjes waarvan het eerste 29 april uit kan komen.

Koppel 12( cinnamon bont opaline x lutino bleekmasker ) had 6 onbevruchte eitjes die ik al heb weg gehaald. Ze mogen nog een keer proberen.

Koppel 13 ( lutino opaline bronze fallow geelwang ( ? ) x wildkleur ) heeft nu 2 eitjes, maar die muts heeft nog niet door dat ze de eitjes in het blok moet leggen.

Koppel 14 ( bleekmasker xwitmasker ) doet nog niks.

Koppel 15 ( Bont x bont lutino ) heeft 4 eitjes, maar ik weet niet of ze bevrucht zijn.


Bij de roodruggen liggen al 4 jongen en dit koppel heeft nog 2 bevruchte eitjes.
Een ander koppel heeft 4 bevruchte eitjes.

Bij de swiften is 1 van de 3 koppels aan de leg en een ander koppel aan de wipwap. Het derde koppel heb ik nog niks zien doen.

De barrabanden zijn wel verliefd en zitten elkaar te voeren, maar nog geen eitjes.


Zo, het is nog een hele lap tekst geworden, maar nu zijn jullie weer helemaal bij.


Groetjes Marlies. ;)

Gerdy

Hoi Marlies..

gefeliciteerd met je donsjes...leuk dat je ook een albino hebt..

straks wordt het bij jou ook een donsjes regen.

wat fijn dat het nu weer iets beter met je oma gaat...

liefs gerdy

Anke

Hoi Marlies,
Fijn dat het weer wat beter gaat met je oma!!

Wat een lekkere uitgebreide update :)
Er komen nog veel mooi donsjes aan bij jou :D
Nu zijn we inderdaad weer helemaal bij.
Joepie koppel 13 alweer twee eitjes, jammer dan weer dat ze de eitjes niet in het blok legt....
Gaan ze wel bij de eitjes kijken als je ze verplaatst naar het blok?
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Caroline

Fijn dat het weer beter gaat  met oma .... nu kunnen jullie toch nog langer van haar genieten .... wel ontzettend stressie voor jullie .... elke keer de vraag: was dit de laatste x .....

Sterkte hiermee en geniet vandaag nog maar lekker van haar.

FIjne zondag.

PS. Gefeliciteerd met je donsjes.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

carco

Je oma is zeker een sterke vrouw: je weet dat het afscheid gaat komen, maar gelukkig toch steeds uitstel.

En wat de valkjes betreft: mogen die poppen van mij eindelijk een vent,werken juist die koppels niet mee  :P

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Dierenfreackske

Hoi Marlies , wat een mega veel koppeltjes met eitjes daar, wat fijn , ik hoop dat alles goed gaat en ze uit komen, grtjs Ann



♪ Marlies

Citaat van: Gerdy op 26 april 2009, 01:14:56
Hoi Marlies..

gefeliciteerd met je donsjes...leuk dat je ook een albino hebt..

straks wordt het bij jou ook een donsjes regen.

wat fijn dat het nu weer iets beter met je oma gaat...

liefs gerdy


Er zijn inmiddels al 2 albino's geboren. Eigenlijk hoop ik dat er bij dat koppel nu geen roodoogjes meer geboren worden omdat je de dom. pastel factor dan niet kunt zien.


Citaat van: Anke op 26 april 2009, 09:47:40
Hoi Marlies,
Fijn dat het weer wat beter gaat met je oma!!

Wat een lekkere uitgebreide update :)
Er komen nog veel mooi donsjes aan bij jou :D
Nu zijn we inderdaad weer helemaal bij.
Joepie koppel 13 alweer twee eitjes, jammer dan weer dat ze de eitjes niet in het blok legt....
Gaan ze wel bij de eitjes kijken als je ze verplaatst naar het blok?
Groetjes Anke


Ik was toch bezig, dus ik dacht laat ik het maar in 1 keer van alle koppels doen.

Koppel 13 heeft nu 3 eitjes, maar ook het derde lag niet in het blok. Ik weet niet of ze er wel in gaan, want daar heb ik vanuit huis geen zicht op. Het blok staat nu een klein beetje open, misschien dat het helpt.

Citaat van: Caroline op 26 april 2009, 09:58:16
Fijn dat het weer beter gaat  met oma .... nu kunnen jullie toch nog langer van haar genieten .... wel ontzettend stressie voor jullie .... elke keer de vraag: was dit de laatste x .....

Sterkte hiermee en geniet vandaag nog maar lekker van haar.

FIjne zondag.

PS. Gefeliciteerd met je donsjes.


Het is zeker stressen, want het gaat van heel slecht naar redelijk goed, dus af en toe sta je echt voor verrassingen.

Citaat van: carco op 26 april 2009, 10:03:44
Je oma is zeker een sterke vrouw: je weet dat het afscheid gaat komen, maar gelukkig toch steeds uitstel.

En wat de valkjes betreft: mogen die poppen van mij eindelijk een vent,werken juist die koppels niet mee  :P

Groetjes: Caroline.


Ach Caroline, ze zullen toch nog wel een keer hun stinkende best voor je gaan doen.

Het cinnamon bleekmasker koppel heeft al laten zien dat het klikt en dat ze in de stemming zijn. Mocht er bij mijn geelwangen niks gebeuren, dan heeft m'n zwager ook nog zo'n koppel.

Citaat van: Dierenfreackske op 26 april 2009, 15:49:06
Hoi Marlies , wat een mega veel koppeltjes met eitjes daar, wat fijn , ik hoop dat alles goed gaat en ze uit komen, grtjs Ann



Ondanks dat er zoveel eitjes liggen, zijn er nog maar 6 jongen geboren. Misschien dat het piepei bij koppel 1 nu ook is uitgekomen, maar ik heb nog niet gekeken.





Met oma ging het gisteren weer heel goed. Zaterdag was ze bijna niet aanspreekbaar, ze viel elke keer in slaap.
Gisteren konden we weer een gewoon gesprek met haar voeren, wat toch ook wel heel fijn is. Ook blijft ze nog steeds lachen. Ze kan dan ook zo ondeugend kijken dat je wel moet lachen, of je wil of niet.
Herkennen doet ze me ook nog steeds. Ze zei het trouwens zelf nog gisteren.



Bij de valkjes is gisteren weer 1 albino popje geboren. Ook dit kan weer een dom. pastel zijn, maar helaas is dit niet te zien.
Er liggen nog 3 bevruchte eitjes bij dit koppel. Als deze ook nog uit gaan komen, hebben ze het hopelijk te druk om te plukken.

Het piepei bij koppel 1 piepte gisteren nog steeds. Waarschijnlijk zal er nu wel een donsje geboren zijn.

Vanaf donderdag kunnen eigenlijk de andere koppels hun donsjes verwachten, dus spannend.


Zo nu even de valkjes nakijken, hond uitlaten en dan weer werken. Deze week hoef ik lekker maar 2 dagen. Morgen vrij, woensdag werken en dan de rest van deze en volgende week lekker vrij.

Groetjessssssssss ;)

Dierenfreackske

Hoi Marlies , wat een opluchting dat het toch weer iets beter gaat met je oma nu, , en nu hebben jullie nog meer tijd om
van haar nog te genieten he meiss, nu weet je ook wat je kan verwachten en beter nog voorbereiden om efscheid te moeten nemen, en dingen te zeggen of doen die je nog kan met haar he!
Fijn dat het goed gaat en er 2 albinootjes geboren zijn, whahaaa, alweer een piepei. Kom op donsjes !

Grtjs Ann





♪ Marlies

En jawel hoor............weer een geel donsje bij koppel 1.
Weer een wildkleur of een bontje. :D

De eitjes van koppel 10 ( lutino x opaline bleekmasker ) heb ik verdeeld onder 2 andere koppels. Ze hebben een hele tijd goed zitten broeden en nu lagen de eitjes weer helemaal koud en pa en ma zaten op de stok rond te kijken. :-\

Hopelijk was ik nog op tijd, want ze zijn alle 6 bevrucht.