9 mei 2024, 17:01:19

♥ MIJN VALKENVOLK ♥ Update

Gestart door ♪ Marlies, 16 mei 2005, 17:11:22

« vorige - volgende »

♪ Marlies

Citaat van: ♥Debby♥ op 30 oktober 2008, 15:20:16
nee van je lichter en mooier geworden vogel natuurlijk..  :P


Misschien waag ik morgen een poging als ik op tijd thuis ben, anders zal het zondag worden.
Zaterdag heb ik helaas geen tijd. s' Morgens komt de kapper en s' middags mag / moet ik met m'n jongste zoon mee naar de voetbal een kleine 60 km verderop. :-\ :(


Citaat van: Dierenfreackske op 30 oktober 2008, 15:52:14
Hey lieve Malies , krijgen we weer foto's te zien ?  Ik ben zooo benieuwd he , haha ! Doe maar rustig hoor ! Grtjs Ann


Hoi Ann,  ;D

Fijn dat je weer terug bent. Hopelijk net zo mobiel als voor je ziekenhuis opname.

Foto's komen eraan, ik weet alleen nog niet wanneer.


Groetjes Marlies ;)

•=Bonnie=•

Ik vind dat maar suf met die dominant pastellen, licht, donker, intermediair... haha. Maar blijven ze per rui lichter worden allemaal? Zo ja, waar houdt dat dan op en is er dan nog verschil tussen die types.

Ik vind jouw dom pas witmasker wel mooi, maar Esther had er eerder eentje waar ik echt weg van was. Heel licht met een duidelijk afstekende donkere kop.

Is dat dan EF of DF.

♪ Marlies

Citaat van: -•=Bonnie=•- op 30 oktober 2008, 19:00:54
Ik vind dat maar suf met die dominant pastellen, licht, donker, intermediair... haha. Maar blijven ze per rui lichter worden allemaal? Zo ja, waar houdt dat dan op en is er dan nog verschil tussen die types.

Ik vind jouw dom pas witmasker wel mooi, maar Esther had er eerder eentje waar ik echt weg van was. Heel licht met een duidelijk afstekende donkere kop.

Is dat dan EF of DF.


Het is inderdaad nogal ingewikkeld. :-\

Tot nu toe worden die van mij nog lichter, maar die zijn nog maar 1½ jaar oud en ( als ik het goed heb ) zijn ze pas met 2 jaar op kleur.

Ik zal nog eens even kijken of ik het kan laten zien met de verschillende foto's die ik van ze heb.

Als je de types bij elkaar ziet, dan zie je duidelijk verschil.
De dom. pastellen die Esther had waren volgens mij df en van het lichte type, die van mij zijn allebei ef.
Die van Esther waren ook allebei poppen en dan zie je het verschil in aftekening ook veel beter dan bij de mannen.

♪ Marlies

Witmaskerdominant pastel ( ef ) man.

Januari 2008



Maart 2008



April 2008 1 jaar oud.



Juni 2008



Augustus 2008




Bleekmasker dominant pastel ( ef ) man.

November 2007



Januari 2008



Februari 2008



Juli 2008



September 2008



Oktober 2008




Misschien niet altijd even duidelijk te zien dat ze lichter worden, maar ze worden het wel. ::) :P

Caroline

 :o Nou toch wel heel duidelijk te zien hoor.  :D

Ik vind ze prachtig!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Yvon

Hoi hoi

Idd prachtig !!
Vooral de Witmaskerdominant pastel ( ef ) man.  :-* :-*

Hmmmmm.......  ::) ::) ::)  ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

*Esther*

Citaat van: -•=Bonnie=•- op 30 oktober 2008, 19:00:54
Ik vind dat maar suf met die dominant pastellen, licht, donker, intermediair... haha. Maar blijven ze per rui lichter worden allemaal? Zo ja, waar houdt dat dan op en is er dan nog verschil tussen die types.

Ik vind jouw dom pas witmasker wel mooi, maar Esther had er eerder eentje waar ik echt weg van was. Heel licht met een duidelijk afstekende donkere kop.

Is dat dan EF of DF.


met de  nadruk op had.... :-\

Klopt Bonnie, je hebt haar zelfs vereewigd in mijn banner  ;) :D

*Esther*

Citaat van: ♪ Marlies op 30 oktober 2008, 19:46:47
Citaat van: -•=Bonnie=•- op 30 oktober 2008, 19:00:54
Ik vind dat maar suf met die dominant pastellen, licht, donker, intermediair... haha. Maar blijven ze per rui lichter worden allemaal? Zo ja, waar houdt dat dan op en is er dan nog verschil tussen die types.

Ik vind jouw dom pas witmasker wel mooi, maar Esther had er eerder eentje waar ik echt weg van was. Heel licht met een duidelijk afstekende donkere kop.

Is dat dan EF of DF.


Het is inderdaad nogal ingewikkeld. :-\

Tot nu toe worden die van mij nog lichter, maar die zijn nog maar 1½ jaar oud en ( als ik het goed heb ) zijn ze pas met 2 jaar op kleur.

Ik zal nog eens even kijken of ik het kan laten zien met de verschillende foto's die ik van ze heb.

Als je de types bij elkaar ziet, dan zie je duidelijk verschil.
De dom. pastellen die Esther had waren volgens mij df en van het lichte type, die van mij zijn allebei ef.
Die van Esther waren ook allebei poppen en dan zie je het verschil in aftekening ook veel beter dan bij de mannen.



Dat dacht ik ook. ;)





Wauw ik was me er niet van bewust dat ook mijn dom p bleekmasker nog zoveel lichter zou worden.

Ik plaatste de foto's om een evt verschil te ontdekken maar je hebt zelf genoeg vergelijkings materiaal. ;D
Ben benieuwd hoe snel je het bij de jongen zal gaan zien.
Dit mannetje van mij is dus nog niet zo oud.

gr Esther

♪ Marlies

Ik heb nu 2 jongen van de bleekmasker dom. pastel op stok. deze waren zo ontzettend geplukt dat ze zo goed als kaal waren. :'(
Nu beginnen ze weer in de veren te komen en als hun verenpakje weer op orde is zal ik eens goed kijken.
Bij het mannetje zal het dan binnenkort waarschijnlijk wel te zien zijn, maar het popje is een lutino dus dat zal een stuk moeilijker zijn. :-\
Haar ga ik volgend jaar tegen een jong van een ander bleekmaskerkoppel zetten en dan weet ik gauw genoeg of ze dom. pastel is of niet.

Misschien is het ook wel te zien bij een lutino, even afwachten maar.


Groetjes Marlies ;)

Dierenfreackske

Hey Marlies , ik had ook nog niet gezegd wat een mooie handtekening je hebt , heel mooi hoor ! Geniet maar van je valkjes he , wat jammer dat de jongen zo geplukt zijn he , maar het komt wel weer goed natuurlijk he !
Grtjs Ann



☺ Pita ☺

Ooow wat een mooie handtekening Marlies , zie hem ook nu pas.
Enne hopenlijk lukt het allemaal met je planning , liefs Petra.

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Rianne

Zonde van je geplukte jongen! Ik kan er ook zo onwijs van balen! :( Het groeit wel weer aan maar toch, een evt nieuwe eigenaar wil je ook foto's laten zien en zo'n kaal kippie is dan toch schrikken. :-\

irma

Hoi Marlies,

Prachtige foto's van je dominant pastellen en het is zeker te zien op sommige foto's dat ze lichter zijn geworden. ;)
Ik ga binnenkort een opaline bleekmasker dominant pastel(ef) halen, dus ik ben wel benieuwd hoe hij/zij er in het echt er uit ziet.

Groetjes,
Irma :)


Gloria en Lujo

Caroline

Jeetje spannend!!

Ik lees je titel maar je bent nog een berichtje aan het typen, hopelijk is het goed gegaan.

Ik kom zo nog even terug lezen.  ;)

Succes!!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.