8 mei 2024, 07:34:05

♥ MIJN VALKENVOLK ♥ Update

Gestart door ♪ Marlies, 16 mei 2005, 17:11:22

« vorige - volgende »

*Yvon

Hoi hoi

Ach ja,geel en wit lijkt toch welop elkaar zo 's morgens vroeg.  :P
Jeetje,wel balen van het witte donsje.
Hopelijk heb je een verkeerd voorgevoel en ligt het donsje gewoon gevoerd in het blok.

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

•=Bonnie=•

Shit, kan je het niet ergens leggen waar je al zeker bent van de ouders? Hebben ze nog meer eitjes?

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Anke

Hoi,
Ach wat naar dat het witje het niet gehaald heeft :'(
Hoe is geeltje de nacht doorgekomen?
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

♪ Marlies

Citaat van: *Yvon op 31 juli 2008, 23:57:14
Hoi hoi

Ach ja,geel en wit lijkt toch welop elkaar zo 's morgens vroeg.  :P
Jeetje,wel balen van het witte donsje.
Hopelijk heb je een verkeerd voorgevoel en ligt het donsje gewoon gevoerd in het blok.

Groetjes Yvon



Hoi Yvon, ;D

Het was ook nog wel erg vroeg. :P

Zeker jammer van het witte donsje, maar ergens wist ik al dat dit het niet ging reddden. :-\

Het geeltje ligt elke keer als ik kijk met een vol kropje bij pa en ma. :D

Citaat van: -•=Bonnie=•- op  1 augustus 2008, 09:21:02
Shit, kan je het niet ergens leggen waar je al zeker bent van de ouders? Hebben ze nog meer eitjes?


Hoi Bonnie, ;D

De ouders doen het prima. :D
Ik denk dat er met het witje iets mis was.

Er ligt nog 1 eitje bij dit koppel, maar dat wordt niks meer.

Citaat van: Anke op  1 augustus 2008, 19:36:33
Hoi,
Ach wat naar dat het witje het niet gehaald heeft :'(
Hoe is geeltje de nacht doorgekomen?
Groetjes Anke


Hoi Anke, ;D

Het is inderdaad jammer, maar ook dit hoort erbij. :-\

Met het geeltje gaat het prima. :D



Groetjes Marlies ;)

Dierenfreackske

Hoi Marlies , wat jammer hoor van het donsje , dat is echt balen hoor !
Maar zoals Anke zegt , het hoort er eenmaal bij he , als je veel donsjes hebt , is er altijd wel een eentje bij die het dan jammer genoeg niet haalt he ! Je wilt geen enkel donsje kwijt he meiss , dat is wel zo , zulke dingen gebeuren nu eenmaal he ! Hopelijk is het goed met de andere donsjes daar . gRTJS Ann



•=Bonnie=•

hm, dus maar 1 jong deze 1e ronde. Jammer voor wat betreft het vergelijken maar misschien zie je alsnog wat. Misschien proberen ze nog wat straks, zou leuk zijn, ik ben erg nieuwsgierig naar de DF's. Die die je nu hebt kan er al 1 zijn natuurlijk. Hou je hem/haar zelf? of nog te vroeg.

♪ Marlies

Citaat van: -•=Bonnie=•- op  3 augustus 2008, 16:22:13
hm, dus maar 1 jong deze 1e ronde. Jammer voor wat betreft het vergelijken maar misschien zie je alsnog wat. Misschien proberen ze nog wat straks, zou leuk zijn, ik ben erg nieuwsgierig naar de DF's. Die die je nu hebt kan er al 1 zijn natuurlijk. Hou je hem/haar zelf? of nog te vroeg.


Ik denk wel dat ik deze zelf ga houden. :D

Het lutino popje is anders dan het lutino bleekmasker popje dat ik 2 jaar geleden zelf heb gekweekt.
Deze heeft bruinige vleugel en staartpennen en die ik zelf heb gekweekt heeft witte. Ze lijkt ook geler van kleur.
Misschien dat er iets van fallow of cinnamon inzit. :D

Haar broer, de andere lutino bleekmasker heeft dit minder. Hij zit bij een albino popje en die hebben nu ook 4 eitjes die volgend weekend uit zouden moeten komen.
Misschien dat ik volgend jaar wel 2 bleekmasker jongen van hun tweeën bij elkaar zet om te kijken wat er uit komt.

De vraag blijft natuurlijk, is het nou een ef of een df.
ef heb ik natuurlijk al, misschien is dit dan een df en zie ik het verschil.
Afwachten maar. :-\


Ik heb natuurlijk ook nog het andere bleekmasker koppel, de bleekmasker dom. pastel man x bleekmasker pop.
Zij hebben nu 2 eitjes. :D

Daar kunnen ook weer ef en df uitkomen. :P


Moeder: wildkleur bleekmasker split voor witmasker
Vader: dominant pastel (ef) bleekmasker (ef ) split voor witmasker

man afkomst:
13% dominant pastel (ef) witmasker
13% dominant pastel (ef) bleekmasker ( df)
25% dominant pastel (ef) bleekmasker ( ef ) split voor witmasker
13% witmasker
13% bleekmasker ( df )
25% wildkleur bleekmasker (ef ) split voor witmasker

pop afkomst:
13% dominant pastel (ef) witmasker
13% dominant pastel (ef) bleekmasker ( df )
25% dominant pastel (ef ) bleekmasker ( ef ) split voor witmasker
13% witmasker
13%bleekmasker (df )
25% wildkleur bleekmasker split voor witmasker

Zoals je ziet moet ik straks, als de eitjes uitkomen echt heeeeeeeeeeeeeel goed gaan kijken en vergelijken. :-\

•=Bonnie=•

Pff lijkt me lastig. Als er niets te zien is zal je moeten testkweken om het zeker te krijgen...

Bleekmasker jongen uit de EF x EF combi houden en tegen witmaskers zetten. Komen er witmaskers uit heb je zeker weten een EF, komt er 100% bleekmasker uit heb je (waarschijnlijk) een DF (of een EF en heel veel mazzel.)

Of kanssplit bleekmaskers uit dat andere koppel tegen witmaskers zetten om erachter te komen of ze split witmasker of split bleekmasker zijn en de bleekmaskers daaruit tegen elkaar.

De eerste methode levert meer op (want bleekmasker jongen) maar je kan door mazzel denken een DF te hebben. De tweede methode is hufterproof.

Ik zou graag een DF hebben om wat andere mutaties zonder witmasker aan te boren en zeker te zijn van de bleekmasker split :)


*Esther*


•=Bonnie=•

Citaat van: *Esther* op  4 augustus 2008, 00:42:36
Heej Bonnie, wat bedoel je met de laatste zin?
gr Esther



Welke, dat ik graag een DF zou willen hebben om andere mutaties zoner witmasker aan te boren?

Nou als ik nu een bleekmasker EF tegen een bronzefallow zet weet ik niet welke vogels er split Bleekmasker en welke er split witmasker zullen zijn. Doe ik dat met een DF kan ik  met een gerust hart van elk jong zeggen dat ze split bleekmasker zijn. (en er dus eigenlijk hetzelfde voor vragen als voor een bleekmasker EF nu...  ::) )

Quendi

Dat heb je ook met geelwang x niet geelwang. Dan zijn de dochters wel geelwang maar welke zonen zijn dan split?

En als je split witmasker x split witmasker of welke andere gewone ressesieve mutatie als split tegen elkaar zet, weet je ook niet welke de split heeft en welke niet. Dat soort combinaties vind ik nooit echt prettig.

Maar Marlies, Echt spannend! Ik hoop dat er mooie jongen uit voortkomen! Enne, wie weet wil je wel wat ruilen in de toekomt?  ;D Bleekmasker of dominant pastel...

Groetjes Sietske

•=Bonnie=•

Klopt Sietske maar bij witmasker enz. vind ik het niet zo zonde om niet te weten waar die split zit ;)

Ik zou een EF bleekmasker dan ook niet tegen een fallow prakken, een DF echter wel.

Als je een geelwang x niet geelwang zet zijn alle zonen split geelwang. Als je een split geelwang x een niet geelwang zet weet je het niet.

Wel weer als je bijvoorbeeld een split cinnamon-opaline-geelwang tegen  een cinnamon pop zet. Dan zijn alle cinnamon mannen split geelwang  ;) Of tegen een opaline pop, dan zijn alle opaline mannen split geelwang.

*Esther*

Citaat van: -•=Bonnie=•- op  4 augustus 2008, 09:42:07
Klopt Sietske maar bij witmasker enz. vind ik het niet zo zonde om niet te weten waar die split zit ;)

Ik zou een EF bleekmasker dan ook niet tegen een fallow prakken, een DF echter wel.

Als je een geelwang x niet geelwang zet zijn alle zonen split geelwang. Als je een split geelwang x een niet geelwang zet weet je het niet.

Wel weer als je bijvoorbeeld een split cinnamon-opaline-geelwang tegen  een cinnamon pop zet. Dan zijn alle cinnamon mannen split geelwang  ;) Of tegen een opaline pop, dan zijn alle opaline mannen split geelwang.


Bonnie, sinds wanneer prak jij je valkparkieten? Hoe doe je dat? ;D

•=Bonnie=•

Citaat van: *Esther* op  4 augustus 2008, 10:09:58
Bonnie, sinds wanneer prak jij je valkparkieten? Hoe doe je dat? ;D


Ja hoe prakt een mens  :P met een vork natuurlijk dommie  ;D ;)