8 mei 2024, 11:36:52

♥ MIJN VALKENVOLK ♥ Update

Gestart door ♪ Marlies, 16 mei 2005, 17:11:22

« vorige - volgende »

♪ Marlies

Citaat van: *Yvon op 22 juli 2008, 10:43:05
Citaat van: ♣ Pita ♣ op 21 juli 2008, 09:19:02
De oudste van koppel 1 vind ik ook zo mooi  jongste trouwens ook :-\

Help me nou , welke moet ik nou kiezen????
Wat is hier het mannetje Marlies?

Als ik kon kiezen.........  ::)  ;D
:-X :-X ;D

Hoi Marlies

Je albino is om te  :-* :-* zo mooi vind ik haar !!  :D
Bij sommige valkjes heb je zeker ook geen huis en grote tuin erbij ??  ::) :-\ ;D ;D

Groetjes Yvon



Nou Yvon dat kan wel, maar dan komt er een heel ander prijskaartje aan te hangen. ::) :P ;D

Dierenfreackske

Hoi Marlies , alles kids met de valkjes ? Grtjs Ann



*Yvon

Nou als de prijs dan op zo'n past en aan 1 kant beschreven,is het misschien wel te bespreken,denk ik .  ::)  ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

♪ Marlies

Citaat van: *Yvon op 22 juli 2008, 12:56:21
Nou als de prijs dan op zo'n past en aan 1 kant beschreven,is het misschien wel te bespreken,denk ik .  ::)  ;D

Groetjes Yvon



Ligt er aan hoe groot je schrijft.  ::) :P ;D ;D

♪ Marlies

UPDATE !!!!!!!!!!!!

Koppel 1 ( bonte man x cinnamon opaline pop ) heeft 3jongen waarvan 2 bontjes en 1 wildkleur.
Deze zitten nog lekker in het blok.

Koppel 2 ( opaline man x cinnamon opaline geelwang pop ) heeft 3 jongen waarvan de 2 oudsten gisteren zijn geringd.
Deze jongen liggen bij koppel 5 ( cinnamon bont opaline man x bonte bleekmasker pop ) omdat van koppel 2 het geelwang popje niet mee broedde, en koppel 5 op onbevruchte eitjes zat.

Koppel 3 ( cinnamon opaline geelwang man x cinnamon opaline pop ) brengt de jongen van koppel 1 groot.

Koppel 4 ( lutino man x opaline bleekmasker pop ) hebben hun eitjes in de steek gelaten en doen niks meer. Ze hebben nog 3 jongen waarvan 2 witmasker mannetjes en 1 lutino popje bij koppel 1 zitten. Hier zijn er al 2 van uitgevlogen.
Als de swiften in de volière klaar zijn mag dit koppel lekker naar buiten.

Koppel 5, zie koppel 2.

Koppel 6 ( getekende man x bonte lutino pop ) heeft 4 jongen van zichzelf en nog 2 pleegvalkjes groot gebracht.
Het cinnamon bont opaline popje is al naar Karlijn en een bont mannetje zit momenteel binnen om tam te maken.
De rest is nog te reserveren. Dat zijn nog 1 bont mannetje en een bont opaline popje.

Koppel 7 ( wildkleur pop x bonte witmasker pop ) bleken 2 ( forse ) poppen te zijn. Ook zij mogen straks naar buiten en zijn te koop omdat zij niet in de kweekplannen voor volgend jaar passen.

Koppel 8 ( bleekmasker dom. pastel man x bleekmasker pop ) krijgt nu ook interesse in elkaar. Het mannetje fluit de longen uit z'n lijf en probeert het popje het blok in te krijgen. :D

Koppel 9 ( lutino bleekmasker man x albino pop ) heeft nu het eerste eitje gelegd. :D :D
Nu maar hopen dat er nog meer komen en dat ze  bevrucht zijn.

Koppel 10 ( witmasker dom. pastel man x albino pop ) gaat ook de goede kant op.
Het mannetje zat gisteren met z'n vleugels wijd voor het popje te fluiten en liep als een haantje door de kooi te paraderen. :D :D

Koppel 11 ( albino man x lutino bleekmasker pop ) doet helemaal niks. :-\
Ik heb het vermoeden dat het niet echt klikt tussen die 2 en ook zij mogen straks naar buiten.

Koppel 12 (( wildkleur man x cinnamon bont opaline pop ) heeft 2 bonte jongen van zichzelf. Eentje zit bij koppel 6 en de andere zit gewoon bij koppel 12. Deze 2 jongen zijn van de week uitgevlogen.

Koppel 13 ( witmasker bonte man x cinnamon witmasker pop ) heeft ook weinig interesse in elkaar. Zij mogen ook naar buiten als de swiften klaar zijn.

Koppel 14 ( wildkleur bleekmasker man x lutino bleekmasker pop ) heeft 3 bevruchte eitjes. Ik denk dat het hier bij blijft, maar dat is een mooi aantal voor een eerste ronde.
Ik ben benieuwd of ik het verschil ussen de ef en de df kan zien, als er tenminste bleekmaskers uitkomen. ::)

De 2 jongen van de swiften zijn uitgevlogen, maar het ouderkoppel heeft weer 4 eitjes. Nu even kijken of ze bevrucht zijn en anders gaan de blokken er uit en de valkjes er in.

Bij de roodruggen zijn er 2 koppels met ieder 2 jongen.
Bij het ene koppel zijn ehte een opaline mannetje en een opaline popje. Bij de andere moeten de veren nog door komen, dus dat weet ik nog niet.
Wel heeft 1 van de 2 rode oogjes, maar volgens mij niet rood genoeg om een albino te zijn.

De catharina's gaan ook weer het blok in, dus misschien doen die ook nog een rondje.

Voor Mika, onze tamme crème-ino catharina hebben we deze week een mooie andere kooi gekocht. Ik zal deze week nog foto's maken en hem aan jullie laten zien. :P

Voor de rest geen vogel nieuws meer.


Martin ( vandaag jarig ) z'n broer mocht gisteren naar huis, dus die kan ook lekker gaan herstellen. :D


Groetjes Marlies ;)

☺ Pita ☺

Heeej Marlies van harte met je mannetje , druk dagje dus vandaag  :D
Fijn dat je zwager ook weer thuis is  :D het gaat hier goed met de valkjes hoor.
De albino is een heel rustig vogeltje met een heel zacht karakter en dus ook heel tam.
Pino komt graag bij je zitten maar is geen kroelert.
Daan is een lief tam klein druk valkje.
En nu wachten op nummer 4  ;D het word toch wel die van koppel 1 denk ik hoor , kan je hem alvast lekker super tam voor me maken  ;D leuk kadootje voor mijn verjaardag , ik ben namelijk morgen jarig  ;D
Ik kan helaas niet komen kijken.
Al zou ik heeeeeeeeel graag willen.
Moet nu nog werken en zaterdag vertrekken wij  :D
Groetjes en liefs Petra.

karlijn

hoi Marlies..
ik heb mn vader je adres gegeven en je website dan kan hij eens effe kijken..
hij gaat eerst even de halsbanden selecteren en verkopen.
en hij zei tegen mij als hij in augustus op de camping is dat  hij jou even een belletje zou geven wanneer hij wil komen kijken is dat goed??

Met Charlie en Angel gaat het perfect Charlie is helemaal verandert hij is tammer geworden en veel levendiger..
Angel eet lekker en drinkt ook goed...
ze zijn lekker actief en ze zijn lekker stokken aant slopen ;)

gisteren was angel alleen een beetje over de zeik...
Charlie ging effe een rondje kamer doen maar zij durft dat nog niet dus ze was alleen in de kooi piepen en krijsen...
dus ze kunnen nu al niet meer zonder elkaar lief heh??

nou succes nog met de vogeltjes en ik spreek/zie je nog wel!

groetjes Karlijn

Dieren oordelen niet.....mensen wel..!

irma

Hoi Marlies,

Gefeliciteerd met je man en een fijne dag.

groetjes Irma :)


Gloria en Lujo

karlijn


Dieren oordelen niet.....mensen wel..!

☺ Pita ☺


Dierenfreackske

Hoi Marlies , hoe is het daar met jou en de valkjes en donsjes ? Grtjs Ann



•=Bonnie=•

ohw ohw wat ben ik benieuwd naar je bleekmasker x bleekmasker koppel zeg...

En ik heb goed nieuws, althans, dat vind ik en was voor mij een enorme opluchting, Baukje heeft een ei :) En ze doet geen jasje uit, ze ziet er prima uit. Dus ik ben helemaal blij :)

♪ Marlies

Citaat van: -•=Bonnie=•- op 25 juli 2008, 14:25:19
ohw ohw wat ben ik benieuwd naar je bleekmasker x bleekmasker koppel zeg...

En ik heb goed nieuws, althans, dat vind ik en was voor mij een enorme opluchting, Baukje heeft een ei :) En ze doet geen jasje uit, ze ziet er prima uit. Dus ik ben helemaal blij :)


Nou, anders ik wel. :P

Ben ook heel benieuwd naar de jongen van Baukje. :D

♪ Marlies

Vandaag de koppels zonder eitjes en/of jongen lekker naar buiten gedaan.
Ze zitten nu lekker van het mooie weer te genieten. :D

Nu zitten alleen nog binnen :

Getekende man x bonte lutino pop en hun jongen.

Bonte man x cinnamon opaline pop en hun 4 pleegjongen.

Cinnamon bont opaline man x bonte bleekmasker pop en hun 3 geelwang pleegjongen.

Lutino bleekmasker man x albino pop en hun 2 eitjes. :D

Opaline man x cinnamon opaline pop en hun 4 bevruchte eitjes.
Hopelijk gaat het deze ronde goed.

Wildkleur bleekmasker man x lutino bleekmasker pop en hun 3 eitjes, waarvan er zeker 2 bevrucht. :D :D

Bleekmasker dominant pastel man x bleekmasker pop. Zij zitten nu samen in het blok. :D :D

Witmasker dominant pastel man x albino pop. Het mannetje was voor het popje aan het fluiten en liep macho rond te paraderen. :D


Groetjes Marlies ;)

Caroline

Citaat van: ♪ Marlies op 19 juli 2008, 15:41:48
Citaat van: Caroline op 19 juli 2008, 08:56:14
Jeetje wat een opluchting dat alles goed is gegaan met je zwager, toch altijd spannend.  :-\

Mag ik vragen waarom je aan 8 jaar geleden moest denken??  ::)

Beterschap voor hem.

Groetjesssssss  :D


Dat mag hoor Caroline, het is wel  off-topic maar dat moet maar even. :P

8 jaar geleden heeft mijn man  een hartstilstand gehad.
Een geluk dat we buren hadden die konden reanimeren, anders was ik achter gebleven met 2 kinderen toen 8 en 6 jaar oud. :-\



Sorry, een beetje late reactie maar door de vakantie loop ik overal schandalig achter.  :-[ :-\

Ik wilde je nog bedanken dat je jouw verhaal met me/ons wilde delen.

Jeetje, wat zul je geschrokken zijn, pfffh, ik kreeg ook kippevel bij het lezen van je verhaal.

Gelukkig heeft hij het overleefd en hebben jullie van de week gevierd dat hij weer een jaartje ouder is geworden, gefeliciteerd nog.  :D

Kan me wel een voorstelling erbij maken hoe het voelde toen je het nieuws kreeg over je zwager .... ook hij is gelukkig lekker thuis en kan daar weer lekker aansterken.

Lieve foto's had je ook geplaatst van je jongen.

Groetjes van Caroline :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.